Jump to content

Vad är poängen med våldtäkt?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Tre största faktorerna är egentligen, kraft, fruktan och fetishism. Jag har en vän som har våldtagit tre kvinnor (och givetvis suttit i fängelse för det.) men, hans största grej med våldtäkten var skriket. Han älskade att hon skrek just pga. honom. Det blev en trigger för honom, en fetisch.

Som det gamla talesättet säger - "En vän som våldtar tre kvinnor är ingen vän!". Nej, men så - han har suttit i fängelse för det, är han 'frisk' nu? Sitter han fortfarande inne? Får han vård? Eller är han ute igen, sittandes bakom någon buske, och väntar på att en kvinna med lite för kort kjol ska gå förbi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Intressant nog så ligger statistiken högre på att det är fullt friska människor som begår våldtäkter, rather than folk som har störningar så att säga.

Tre största faktorerna är egentligen, kraft, fruktan och fetishism. Jag har en vän som har våldtagit tre kvinnor (och givetvis suttit i fängelse för det.) men, hans största grej med våldtäkten var skriket. Han älskade att hon skrek just pga. honom. Det blev en trigger för honom, en fetisch.

Är han fortfarande din vän?

edit: Haha, Axel!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som det gamla talesättet säger - "En vän som våldtar tre kvinnor är ingen vän!". Nej, men så - han har suttit i fängelse för det, är han 'frisk' nu? Sitter han fortfarande inne? Får han vård? Eller är han ute igen, sittandes bakom någon buske, och väntar på att en kvinna med lite för kort kjol ska gå förbi?

Han är ute igen, satt inne i fyra år. Han får ingen vård, men han har inte gjort om det sedan dess säger han. Han har dock fortfarande fantasin, men de är hands off. Går ju absolut inte att säga att han inte kommer göra om det, för det kommer han säkerligen.

Är han fortfarande din vän?

edit: Haha, Axel!

Han är fortfarande min vän, även om jag inte pratar med honom så ofta längre. Jag bryr mig inte om, om det hade varit Palme-mördaren jag hade pratat med, om de är trevliga och sånt så bryr jag mig inte om vad de har gjort eller gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant nog så ligger statistiken högre på att det är fullt friska människor som begår våldtäkter, rather than folk som har störningar så att säga.

Tre största faktorerna är egentligen, kraft, fruktan och fetishism. Jag har en vän som har våldtagit tre kvinnor (och givetvis suttit i fängelse för det.) men, hans största grej med våldtäkten var skriket. Han älskade att hon skrek just pga. honom. Det blev en trigger för honom, en fetisch.

Många friska männisor har BDSM-fetisher, ja. Men då har båda fetishen och det går fortfarande ut på att båda är med på det, men "låtsas" bli tvingade för att dom tänder på det.

Men när den ena inte vill och man ändå gör det, kan man inte kalla det friskt. Så jag är ganska säker på att det inte är friska människor som begår våldtäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många friska männisor har BDSM-fetisher, ja. Men då har båda fetishen och det går fortfarande ut på att båda är med på det, men "låtsas" bli tvingade för att dom tänder på det.

Men när den ena inte vill och man ändå gör det, kan man inte kalla det friskt. Så jag är ganska säker på att det inte är friska människor som begår våldtäkter.

BDSM och våldtäkts-fetischism är inte samma sak. BDSM är kontrollerad form av en submissiv och en dominant part, ett par som t.ex. har en våldtäkts-fetisch så handlar det om adrenalin-ruset, det vilda, oförutsägbara sexet. Hårdhäntheten, att bara få vara vild och skrika, att vara hjälplös mot sin manlige eller kvinnliga part. Vanliga människor, som inte har någon psykisksjukdom kan gilla våldtäkter. Det är helt enkelt vissa som vill göra det riktigt verkligt och faktiskt gör det. Man behöver inte ha en psykisk sjukdom för det. Jag trodde att vi redan satte punkt på fronten att ha en fetisch = inte psykiskt sjuk i Zoofili tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BDSM och våldtäkts-fetischism är inte samma sak. BDSM är kontrollerad form av en submissiv och en dominant part, ett par som t.ex. har en våldtäkts-fetisch så handlar det om adrenalin-ruset, det vilda, oförutsägbara sexet. Hårdhäntheten, att bara få vara vild och skrika, att vara hjälplös mot sin manlige eller kvinnliga part. Vanliga människor, som inte har någon psykisksjukdom kan gilla våldtäkter. Det är helt enkelt vissa som vill göra det riktigt verkligt och faktiskt gör det. Man behöver inte ha en psykisk sjukdom för det. Jag trodde att vi redan satte punkt på fronten att ha en fetisch = inte psykiskt sjuk i Zoofili tråden?

Ah, du har rätt på den punkten. Skillnad mellan BDSM och det andra dvs. Men iaf, jag anser inte att det är friskt att utöva sin egen fetisch på någon som inte delar denna fetisch. Det kan inte heller anses som friskt att skada en annan människa på det sättet. Jag tror inte du skulle kunna säga att normala människor våldtar spädbarn heller (vilket förekommer), så varför säga att normala människor våldtar vuxna människor?

Edit: ändrar så att vi inte börjar diskutera fetischism istället för våldtäkt.

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...med våldtäkt? Eller, va?

Oja. Det är otroligt vanligt med våldtäkter inom djurriket, det finns till och med de arter som har hullingar på penis för att göra det så smärtsamt som möjligt. På så sätt kommer honorna aldrig få för sig att para sig igen, och därför vet hanenatt ifall han lyckats genomföra sin inte alltför tjusiga akt så kommer avkomman vara hans och ingen annans, eftersom honan omöjligt kan ha parat sig med nån annan än honom efteråt.

Sen vad människans orsaker är, det låter jag vara osagt. Bara som en liten "kul" anekdot. Andra fun facts är att det finns många exempel på sneaky-sex, dvs att en ranglåg hane parar sig med alfahannens tjej när mister Alpha sover eller inte ser på. Eller håller på med nån annan för tillfället.

Offtopic men... lite kul tycker jag det var :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oja. Det är otroligt vanligt med våldtäkter inom djurriket, det finns till och med de arter som har hullingar på penis för att göra det så smärtsamt som möjligt. På så sätt kommer honorna aldrig få för sig att para sig igen, och därför vet hanenatt ifall han lyckats genomföra sin inte alltför tjusiga akt så kommer avkomman vara hans och ingen annans, eftersom honan omöjligt kan ha parat sig med nån annan än honom efteråt.

Hah, creepy! Men isåfall skulle man - om jag förstått dig rätt - kunna hävda med samma argument att det är en 'evolutionär fördel' att honan äter upp hanen efter sexakten, som svarta änkan gör. Eller, jag förstår fortfarande inte hur ovan nämnda djurbeteende (det där med penishullingarna) kan gynna en arts spridning - det borde väl snarare vara till dess nackdel att honorna inte vill para sig.

Offtopic men... lite kul tycker jag det var :innocent:
Intressant, hursomhelst! Och hur gick det på slakteriet? (skriv lite i andra tråden! (: )
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Beck: Svaga Punkten igår. En av de Beck filmer som jag faktiskt reagerade rätt starkt på eftersom jag hatar våldtäktsmän. Vidiriga jävla as. En kvinna ska väl för fan kunna gå ensam genom stan på kvällen utan att behöva oroa sig över att bli attackerad.

Önskar Persbrandt hade pucklat på

våldtäktsmännen

lite mer bara :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oja. Det är otroligt vanligt med våldtäkter inom djurriket, det finns till och med de arter som har hullingar på penis för att göra det så smärtsamt som möjligt. På så sätt kommer honorna aldrig få för sig att para sig igen, och därför vet hanenatt ifall han lyckats genomföra sin inte alltför tjusiga akt så kommer avkomman vara hans och ingen annans, eftersom honan omöjligt kan ha parat sig med nån annan än honom efteråt.

Sen vad människans orsaker är, det låter jag vara osagt. Bara som en liten "kul" anekdot. Andra fun facts är att det finns många exempel på sneaky-sex, dvs att en ranglåg hane parar sig med alfahannens tjej när mister Alpha sover eller inte ser på. Eller håller på med nån annan för tillfället.

Offtopic men... lite kul tycker jag det var :innocent:

Vägglössens parningritual är ju väldigt intressant då hanen instället för att penetrera honans könsorgan penentrerar honans buk med sin sylvassa penis och ejakulear inuti bukhålan. Detta parningssätt har troligen utvecklats just för att undvika motstånd från honan under parning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Traumatic_insemination

http://en.wikipedia.org/wiki/Bed_bugs#Reproduction

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kvinna ska väl för fan kunna gå ensam genom stan på kvällen utan att behöva oroa sig över att bli attackerad.

Även om alla våldtäckter skulle upphöra att existera så kan ändå vilken man eller kvinna som helst bli attackerad.

Våldtäkter är ju inte den enda formen av våld.

Men våldtäkter sker oftast inomhus, på fester, under alkoholpåverkan osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BDSM och våldtäkts-fetischism är inte samma sak. BDSM är kontrollerad form av en submissiv och en dominant part, ett par som t.ex. har en våldtäkts-fetisch så handlar det om adrenalin-ruset, det vilda, oförutsägbara sexet. Hårdhäntheten, att bara få vara vild och skrika, att vara hjälplös mot sin manlige eller kvinnliga part. Vanliga människor, som inte har någon psykisksjukdom kan gilla våldtäkter. Det är helt enkelt vissa som vill göra det riktigt verkligt och faktiskt gör det. Man behöver inte ha en psykisk sjukdom för det. Jag trodde att vi redan satte punkt på fronten att ha en fetisch = inte psykiskt sjuk i Zoofili tråden?

Nej, en sjuk sexuell läggning är ingen psykisk sjukdom, det har du rätt i.. det krävs dock en ganska stor skopa crazy för att genomföra något så extremt och respektlöst som en våldtäkt. Att du rycker på axlarna åt din vän och säger "så gör bara vissa" tycker jag är rätt kefft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant nog så ligger statistiken högre på att det är fullt friska människor som begår våldtäkter, rather than folk som har störningar så att säga.

Granted. Men jag tycker nog ändå att det att man begår en våldtäkt kan fungera som en liten liten liten indikator på att allt kanske inte står rätt till på loftet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Don't get me wrong. Jag säger bara att psykiska sjukdomar har oftast inte med saken att göra. Att man inte har alla cornflakes i paketet är ju nästan ett faktum.

Eller ja, nog mycket alkohol, ilska och 'rätt' omständigheter kan även fixa biffen.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, creepy! Men isåfall skulle man - om jag förstått dig rätt - kunna hävda med samma argument att det är en 'evolutionär fördel' att honan äter upp hanen efter sexakten, som svarta änkan gör. Eller, jag förstår fortfarande inte hur ovan nämnda djurbeteende (det där med penishullingarna) kan gynna en arts spridning - det borde väl snarare vara till dess nackdel att honorna inte vill para sig.

Intressant, hursomhelst! Och hur gick det på slakteriet? (skriv lite i andra tråden! (: )

Mja, det är ett väldigt vanligt missförstånd hos ickebiologer, att djurens beteenden är till för att gynna arten. Det gör den aldrig nånsin (det skulle vara för bakterier eller nåt, inte djur). Det är enbart för individens skull som djur gör som de gör. Man talar om reproductive fitness, det vill säga förmågan att producera fertil avkomma som har hög förmåga att leva väl och skaffa egen avkomma. Ett djur med hullingpenis gör som det gör för att individen ska få en fördel - han vet att ungarna är hans och ingen annans. Nackdelen för honom är ju att han inte kan banga samma hona flera gånger, men när han väl lyckas hitta en "oskuld" så vet han att han får ungar som är hans. Det här vore ju absurt om hanen verkar för artens bästa, för i så fall skulle han ju snarare se till att det är så lockande som möjligt att ha sex.

Ett annat exempel på att det inte handlar om artens fortlevnad är "infanticid", där oftast (alltid?) hanen dödar sin honas tidigare ungar för att hanen ska kunna sätta igång reproduktionsapparaten hos honan så fort som möjligt. Det här gäller hos lejon, där en nyligen tillsatt ledarhane dödar alla ungar så att han sätter honorna i ägglossning igen. Plus att både hans egna och hans framtida ungars konkurrenter dör.

Svarta änkans beteende har jag inget bra svar, jag är också förbryllad. Det gynnar ju inte honan att äta sin hane, men det jag kan tänka mig ligger till grund är att honan inte vill att hanen ska skapa fler avkomma med nån annan hona, eftersom den avkomman då kommer konkurrera med den första honans. Minns väl att reproductive fitness handlar om att skaffa fertil och "välmående" avkomma, och då ställer ju konkurrenter till med problem för ungarna. Det är det enda jag kan komma på.

Wiki:

There are two obvious advantages to sexual cannibalism:

* Natural selection - Any male who succumbs to the female's attempts to devour him before mating occurs fails to pass on his DNA. This is only applicable in species in which the male is not fully complicit in his demise.

* Nutrition - Any male eaten by a female, whether he has mated with her or not, provides a female with nutritional benefits which might increase the quantity or quality of her offspring.

Det är alltså en del näring i en hane också.

Slakteriet var inget slakteri, jag missförstod. Jag trodde vi skulle åka dit djuren hålls för att sedan titta i ett slakteri, men det var bara "här föds grisarna, här växer de upp, här kasteras hankultingarna, här hålls djuren innan slakt" och sen var det inget mer. I princip var det samma grejer vi redan sett i våra egna studier.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är poängen med våldtäkt?

Haha, alltså den titeln får mig att le. Som om det faktiskt finnas någon logisk poäng med att våldta någon.

Eh, för dem som gör det finns det såklart en poäng. Därmed är deras poäng(er) det enda som finns inom våldtäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...