Umberto Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Hear ye, hear ye! Fjärde mars (3.3 i Nordamerika) är det dags för alla skrivbordsgeneraler att ta sig an nästa kapitel i den eminenta Total War-serien, då släpps nämligen EMPIRE: Total War! Den här gången är handlingen förlagd till 1700-talets Europa, Nordamerika och Indien och man kommer bl.a. att kunna spela som stormakten SVERIGE! Woohoo! Mer verklighetstroget! Ny fysikmotor! (“Essentially there is an actual model for every cannonball and every musket ball fired. When these balls leave the barrel of a cannon or rifle they have an associated trajectory, velocity and so on and so forth. As they move through the environment, they encounter objects in their flight path”.) Sjöslag! (Äntligen!) Ny AI! Större världskarta! Fler soldater på slagfälten! Fler nationer och utökad diplomati! Ny grafikmotor, nya avancerade natureffekter och dynamiskt väder! Mindre sömn! Hemsida! TRAILERS: [youtube-old]9UrkMULhXvo[/youtube-old]Sjöslag [youtube-old]eB3W8LMpakI[/youtube-old]Landstrider [youtube-old]N0fatbyJD6Q[/youtube-old]Kampanjer [youtube-old]TrD2ko-hL88[/youtube-old]Amerikanska Revolutionen [youtube-old]EOJ10didDjQ[/youtube-old] Katter [youtube-old]ZASlx86FMao[/youtube-old]Multiplayer I can't wait! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Detta kommer bli så fett!! Älskar verkligen Total war serien Och att detta ska bli snyggare och ha en fin fysikmotor drar ju inte direkt ner på humöret Katter Ett absolut måste! Umberto: Total lolcat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Det kommer bli så fett jävla nice att det nästa är värt att köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Jag har alltid gillat Total War-spelen, så detta är ett av de få spel jag på förhand har bestämt att skaffa. Har väldigt höga förväntningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Har alltid tyckt att Total War-spelen verkar sjukt bra, men aldrig orkat sätta mig in i dem. Tror detta blir spelet då jag kommer att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 (redigerad) Har det inte funnits något annat spel som hetat Empire: Total War eller något liknande? Har precis för mig att det finns men kommer inte ihåg vad det heter.. EDIT: Rome: Total War. Redigerad 1 februari, 2009 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Sjukt härligt att få se Sverige med i sånt här spel. Nu är det dags att visa vad Sverige går för Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Åh! ÅH! Fan vad najs! Shogun: Total War är dock fortfarande bästa i serien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Detta är inte särskilt mycket fokus på att bygga upp sitt eget läger, utan mer regelrätta fältslag och grejer, eller är jag fel ute? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Jag har sett fram emot det här spelet länge! Jag kommer ihåg vilken känsla det var när de släppte den första trailern! <3 Längtar till release! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 (redigerad) Detta är inte särskilt mycket fokus på att bygga upp sitt eget läger, utan mer regelrätta fältslag och grejer, eller är jag fel ute? Mmyes, man ska dock kunna bygga lite fortifikationer och gömma sig i hus etc., men när det väl är slag så är det slag, så att säga. De andra bitarna sköts av att Civilization-liknande TBS-läge (turn-based strategy) som hanterar allt förutom striderna, typ flytta trupper, hantera diplomati osv. Min förhoppning är att de gör ett fläskigt multiplayerläge där man kan få spela med kampanjkartan också och inte bara enstaka slag. EDIT: Spännande, verkar ju vara ett demo på g. Hoppas det kommer om inte allt för länge. Redigerad 3 februari, 2009 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Nu är jag ju taggad till tusen! Ge mig demot! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Mmyes, man ska dock kunna bygga lite fortifikationer och gömma sig i hus etc., men när det väl är slag så är det slag, så att säga. De andra bitarna sköts av att Civilization-liknande TBS-läge (turn-based strategy) som hanterar allt förutom striderna, typ flytta trupper, hantera diplomati osv. Min förhoppning är att de gör ett fläskigt multiplayerläge där man kan få spela med kampanjkartan också och inte bara enstaka slag. EDIT: Spännande, verkar ju vara ett demo på g. Hoppas det kommer om inte allt för länge. Är det ett strategi spel som Age of empires och Empire earth? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Är det ett strategi spel som Age of empires och Empire earth? Kolla youtube eller vad som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Är det ett strategi spel som Age of empires och Empire earth? Inte hört talas om... Total...War? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 (redigerad) Kolla youtube eller vad som helst. kan man evolva i tiden ? Redigerad 8 februari, 2009 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 kan man evolva i tiden ? Till viss del ja, i kampanjläget, men det är inga enorma tidsspann som gäller. Tänk TBS och RTS kombinerat så får du Total War-spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 O-hoj! Imorgon är det dags, demot släpps på Steam klockan 17:00 svensk tid! Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 O-hoj! Imorgon är det dags, demot släpps på Steam klockan 17:00 svensk tid! Källa Gött då har ja nåt att spela på sportlovet ME WANT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Jag har ingen större erfarenhet av strategispel, kan jag köpa det här och börja spela på en gång (jag vill inte sitta och hålla på med massa tråkiga tutorials) eller är det här ett spel för hardcorepubliken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts