Jump to content

Nyårsafton


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja, det fanns ju en tråd om julafton som handlade om kläder så då kan ju nyårsafton få en också.

Hur ska ni fira nyår? Ska ni umgås med er familj, äta middag och kanske ta ett glas champagne och titta på fyrverkerier vid tolvslaget? Ska ni gå på fest eller hänga med vänner och smälla smällare som bara den? Och vad planerar ni att bära för kläder?

Egentligen borde jag följa med min familj och äta middag hos en annan familj som vi umgåtts med sedan jag var liten, varenda nyårsafton, men jag och mina vänner har beställt mat från en restaurang som vi några stycken ska äta runt 19 någon gång så jag hinner. Senare ska vi på hemmafest, som tyvärr är i en lägenhet och inte en villa. Ett plus är att den har port och portkod vilket hindar oinbjudna från att komma. :)

På nyårsafton borde man kanske egentligen ha något festligt och lite roligt på sig, men jag lyckades inte hitta något bra i stan idag så jag ska ha mörkblå chinos, blåvitrandig skjorta, vinröd fluga och svart kavaj. Kan slänga upp en bild senare om jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oh man vad jag kommer vara stilig.

Har min kostym som jag hade på studenten, ett par fräscha skor.

Köpte ny skjorta från Bläck idag. En sån skjorta jag kan ha mina manchettknappar (stavning?) till.

Köpte även med en fluga från Bläck.

Ska fan langa upp en bild imorn, för nu orkar jag inte.

Ska äta mat med familjen, sen drar jag iväg på en fest och blir glad i hågen !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat ladda upp inför nyårsafton idag - inhandlat mousserande och lite annat gott, samt köpt en ny skjorta.

Imorgon ska jag se till att klippa håret, sen ska jag träffa två kompisar runt kl. 18. Vi ska laga middag ihop och ha det mysigt. Lite senare drar vi vidare till en fest hemma hos en "kompis-kompis" där vi stannar till tolvslaget, sen får vi se vad som händer.

Det blir inte så uppklätt för mig, ett par stiliga byxor och en skjorta bara. Funderar eventuellt på att dra på kavajen också, men jag har inte riktigt koll på vilken typ av fest det kommer vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir först middag med släkten hos min farfar, sen ska jag på fest hos en god vän - 20 meter ifrån farfars hus. :)

Klädmässigt vet jag inte. Jag tänkte fara på stan idag men vaknade för en timme sen, och imorgon hinner jag nog inte. Köpte en snygg kofta igår men hur kul är det på nyårsafton? Får grubbla vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fader min fyller år vilket betyder middag hemma och lite sånt as usual, sedan drar jag mig till en väns lägenhet där jag ska få min BiB och mitt mousserande vin. Kan hända att ett glas eller två dricks där.

Vi kommer sedan att ta oss någon station eller två med pendeltåget till villan där festen är. Från vår sida drar vi med oss cirka 30 personer. Kommer förhoppningsvis inte att spåra ur.

Bär smala blåaktiga chinos, en vit skjorta, en lilaaktig cardigan, paisleymönstrad röd fluga, marinblå blazer, röda strumpor och bruna skinnskor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer käka middag hemma med föräldrarna för att sedan åka iväg ut till ingenstans där Myrcht bor och dit de flesta av mina vänner hade tänkt att bege sig.

Kommer nog inte klä upp mig mer än att jag har en stilig skjorta på mig.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir först middag med släkt och vänner här hemma - hummer, räkbuffé m.m - och lite senare mot kvällen beger jag mig ned till min flickvän och spenderar resten av kvällen med henne. Vad vi ska göra vet jag inte riktigt, kollar väl på någon film, myseeeeeer och...

...jävlar i havet vad jag kom på att jag inte hittat något annat att göra än att kolla på film med henne imorgon. :) Fest drar vi inte på iaf, då ingen av mina vänner ska ha fest.

Förslag?

Edit: Just ja, klädsel var det också! Jag funderar på att ha antingen mörkblåa stuprörsjeans eller ett par helsvarta, och sen en lite ljusare skjorta och om det behagar även en tunn och helgrå cardigan över den.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir först middag med släkt och vänner här hemma - hummer, räkbuffé m.m - och lite senare mot kvällen beger jag mig ned till min flickvän och spenderar resten av kvällen med henne. Vad vi ska göra vet jag inte riktigt, kollar väl på någon film, myseeeeeer och...

...jävlar i havet vad jag kom på att jag inte hittat något annat att göra än att kolla på film med henne imorgon. :) Fest drar vi inte på iaf, då ingen av mina vänner ska ha fest.

Förslag?

Edit: Just ja, klädsel var det också! Jag funderar på att ha antingen mörkblåa stuprörsjeans eller ett par helsvarta, och sen en lite ljusare skjorta och om det behagar även en tunn och helgrå cardigan över den.

middag motherfucker. antigen gör du mat eller hyr bord

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

middag motherfucker. antigen gör du mat eller hyr bord

Haha, började faktiskt fundera på det, och det är rätt bra. :) Dock är hon rädd för mina matlagningskunskaper sedan jag fick brandlarmet att kollapsa tack vare stekandet av ett par hamburgare här hemma, men skall försöka smyga fram ett sånt förslag ändå tror jag, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För min del blir det klassfest i en polares lägenhet. Börjar kl 7 och om det blir som planerat stannar vi där hela tiden. Men det finns väl en chans att vi drar till en annan polare som har fest (I en villa *tummen upp*).

Vad jag ska ha på mig... Det enda jag hittills har bestämt är att jag ska ha min nya cardigan som jag fick i julklapp. Annars är inget bestämt.

Ser fram emot en rolig kväll/natt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...