Jump to content

Uncharted 2


emo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 140
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tankar nu.. 25% klart. Klar med tankandet om en kvart kanske. :(

Är det kul? :D

Jag körde en halvtimme och roligt var det, men än så länge känns det som att man förstör spelet lite med att spela multiplayer innan man vet ett dugg om storyn. Jag vet dessutom inte vad som är spoilers än, jag har sett alldeles för mycket IMO. Nåt namn på "skurk"-sidan till exempel, vad är det som säger att han inte är nån man litar på i början? :)

Ska nog hålla mig borta. Än så länge är det inte så stor skillnad från ettan, utom att det finns ett coolt Machinima-läge och att granatkastningen förstörts med nytt knappsystem. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska nog hålla mig borta. Än så länge är det inte så stor skillnad från ettan, utom att det finns ett coolt Machinima-läge och att granatkastningen förstörts med nytt knappsystem. :)

Granatkastningen tycker jag är skitbra nu! Förutom att alla spammar på med dem. Jag är relativt säker på att ettans system kommer gälla i single player.

---

Börjar bli bra nu! :)

ea474fa4_1131001_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har klarat spelet till 91% nu, har bara fruktansvärt kvar. Och här kommer lite personliga tankar om spelet, inte så välgjort som henkis recension men jag hoppas den duger ändå =) :

Om någon kort och gott hade frågat mig vilket spel jag tyckte var bäst så hade jag utan att tveka sagt Uncharted 2. Det är verkligen ett fantastiskt spel, fruktansvärt snyggt.

Vid nästan varje spel ser man nån ny detalj som imponerar. Som tex igår när jag såg hur vattnet speglade sig på en vägg.

Miljöerna man spelar igenom är som sagt fantastiska. Och det är superkul att de är så varierande. Isgrottor, små bergsbyar, stora städer och gamla ruiner är en del av de platser du får besöka.

De manuella Fighting kombinationerna (fyrkant, trekant, fyrkant var det väl?) är borttagna i det här spelet, vilket är lite synd.

När man vill slåss med en fiende så går/springer man fram till honom och trycker fyrkant hela tiden.

Du och din Fiende börjar efter ett eller två slag röra er i slowmotion och då får du information om att du skall trycka trekant och sedan trycker du fyrkant igen och fienden segnar ner.

Tack vare den här lilla slowmotion scenen kan man i princip ta en en hel arme med bara händerna. Du hinner ju inte (eller man kan väl inte ens?) bli skadad under slowmotion scenen.

Det är förbanat snyggt och bekvämt att man nu slåss på det här sättet, men det blir lite för lätt kan jag tycka. Även om (för det kan hända) vissa fiender blockerar ditt första slag och sparkar iväg dig. (vilket inte är bra för man får oftast en kula i huvudet av motståndaren under tiden man håller på att resa sig)

Tyvärr är spelet är grymt kort, (sträckspelar man spelet så fixar man det lätt på en "dag" om man sitter morgon till kväll med det) men tänker inte riktigt på det när man spelar, för varje kapitel är verkligen välfyllt både på detaljrikedom, spänning och fiender. Jämfört med första spelet så var det första spelets kapitel ganska innehållslösa. Så det är riktigt kul att spela igenom det.

Spelet var, förutom "bossen" förvånansvärt lätt jämfört med första spelet.

Någon annan som klarat spelet och kan kommentera? Hade varit kul att höra andras åsikter om spelet. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis sista bossen på crushing . Spelet är som jag nämde innan relativt lätt men bossen är sjukt svår. Man håller på att bli galen. Hittade ett trick på hur man enklare skulle ta honom. Ömöjligt annars om man spelade på crushing .

På samma sätt det var "omöjligt" att klara ettan på Crushing? Då blir det en barnlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På samma sätt det var "omöjligt" att klara ettan på Crushing? Då blir det en barnlek.

Nej, du skall få se. Googla lite på det så ska du se hur många som skriver det. Hela spelet är "lätt" men bossen är absurt sjukt svår. Du kommer inte kunna ta honom på "vanligt sätt" tror jag. Klart man KAN nog klara det, men det är ändå överdrivet svårt den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...