Jump to content

GTAsajten Character Battle


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Phil Collins i spelet = Riktiga Phil Collins eller råkar dom bara ha samma namn? ;)

Det är riktiga. Han har gjort både motion capture och rösten :D Han är med i ett antal uppdrag, där slutuppdraget med/för honom är en konsert där han är mordhotad.

Kill Phil Part 1

[youtube-old]LVsg8O2KG4g[/youtube-old]

Kill Phil Part 2

[youtube-old]GJBtshQ6IZ0[/youtube-old]

In The Air Tonight (video 1+2, den delades upp)

[youtube-old]k0PTDFTwDGo[/youtube-old] [youtube-old]mm8q2mIRpeg[/youtube-old]

Efteråt kan man när som helst betala ett antal tusen för att se konserten igen:

[youtube-old]HprVBFYP70M[/youtube-old]

Min röst går självklart till Phil! :o

Vad som helst utom Manny, oavsett.

EDIT: Kuriosatillägg:

philcollins_qjgenth_1056114_0.jpg How do you know if you're out of the technology loop? When you're amazed at how accurately they made your persona in a video game on a handheld.

At least, that's what we can say about Phil Collins these days. The 80s hitmaker was reportedly amazed at how the game designers at Rockstar recreated an 80s version of his look for Grand Theft Auto: Vice city Stories. Collins said, "They have got it spot on - the five o'clock shadow, the suits, and all the other stuff that was so embarrassingly prevalent in my '80s wardrobe."

Of course, GTA isn't exactly the best at making really human looking characters. When you see one of the game's voice actor's being impressed by it, you're not sure whether to nod respectfully or smirk a little bit. Still, Phil Collins is both on a video game and providing music for it, and we aren't, so he's definitely doing something right. If you're interested in seeing more of his embarrassing 80s-garbed persona in the game, then you may want to take a look at Remi M's post some time ago. Enjoy!

http://pspupdates.qj.net/Phil-Collins-amaz...pg/49/aid/71097

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Phil Collins aint a side character enough in my opinion. Även om jag störde mig på Manny så känns han mer som en riktig sidokaraktär, och det känns som om han borde vinna det här. Men det verkar ju inte bli så.

Vadårå? Är han med för lite eller för mycket för att kallas sidokaraktär? Han är ju med i VCS precis lika mycket som Manny är med i IV, det vill säga max fyra uppdrag och ingen större inverkan på storyns gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadårå? Är han med för lite eller för mycket för att kallas sidokaraktär? Han är ju med i VCS precis lika mycket som Manny är med i IV, det vill säga max fyra uppdrag och ingen större inverkan på storyns gång.

Jag tyckte att det var mer som så att man endast gjorde ett uppdrag 'tillsammans' med Phil. Och alla uppdrag som hade någonting med honom att göra kändes det som om man gjorde för hans manager och för att rädda hans ("hennes" :doh:) skinn. Men jag kanske har fel. Var länge sedan jag spelade VCS också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...