Jump to content

Bilder/inlägg


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag önskar att gränsen för antalet bilder som man får posta i ett inlägg skulle höjas. Just nu verkar den ligga på ca 20 bilder/inlägg och jag inser ju att det säkert är fullt tillräckligt för 90% av forumiterna men ibland har det varit i minsta laget för mina behov. T.ex. när jag har gjort mina serier och när jag har arrangerat varulvslekarna i loungen har 20 bilder/post varit en irriterande låg gräns (startinlägget i Hultenius & Co är ett utmärkt exempel). Jag kan föreställa mig att folk som postar fotografier också skulle ha användning för en lite högre bildgräns.

Jag föreslår därför en höjning till ca 40 bilder/inlägg.

(I alla fall för oss stackars mods och admins, om inte annat...

:confused: )

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spärren har väl ingen funktion egentligen utom möjligen bandbreddssparande och att folk inte ska slänga in monstermycket bilder, men hur ofta gör folk det? Spärren har ingen funktion, skrota helt och hållet. Är folk jobbiga säger man väl till ändå.

Enda problemet vore spambotar, men de har väl aldrig postat bilder hittills så...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spärren har väl ingen funktion egentligen utom möjligen bandbreddssparande och att folk inte ska slänga in monstermycket bilder, men hur ofta gör folk det? Spärren har ingen funktion, skrota helt och hållet. Är folk jobbiga säger man väl till ändå.

Enda problemet vore spambotar, men de har väl aldrig postat bilder hittills så...

Ja exakt. Det är mycket sällan som folk postar inlägg med många bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny serie på G Umb? :confused:

Ädit: Samtidigt som hultan fixar det kan han ju öka 200kb upload-limited när man postar, som han sa att han skulle göra för.. några månader sen :(

Vad jag minns så nämnde han bara maxgränsen på 100MB som skulle höjas när den första medlemmen slog i taket.

Edit: Ah, han skrev att 200kb-gränsen skulle höjas också. Men inte med så jättemycket enligt honom.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...