Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc


Jacker
 Share

Recommended Posts

Lär ju bli sjukt dyrt på riktiga filmer.

Animerade/datorgjorda kan nog tänkas komma snart däremot.

Tänk när det kommer till spe.... nvm :ermm::lol:

Jo, och så ska det givetvis filmas i 3D också. crying_1182855_0.gif

Sen är det lite problematik att lösa först. Var gör man av filmteamet?

Dock kanske man inte behöver filma i 360°, men kanske 45° åt vardera sida. Då kan man ha nån slags eye-tracker på sig så man kan titta "utanför" tv-skärmen, kanske även runt saker och ting. Vore lite ballt. happy_1182248_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns ju helt meningslöst, man kan ändå inte hålla koll på allt samtidigt. Det är klart, slaget vid Helm's Klyfta kanske hade varit ballt att se.

Närmast ni kommer är Cinerama vilket inte blev jättepopulärt.

Det där köper jag inte riktigt.

Cosmonova funkar ju hur bra som helst.

sv.m.wikipedia.org/wiki?search=cosmonova

// Haha, jo jag surfar via mobilen //

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där köper jag inte riktigt.

Cosmonova funkar ju hur bra som helst.

sv.m.wikipedia.org/wiki?search=cosmonova

// Haha, jo jag surfar via mobilen //

Det är förvisso sant, men jag tror inte att det hade varit hållbart i film. Cosmonova är väl främst för dokumentärer och liknande. Att skapa en film där du måste fylla ut så mycket blir ju helt annorlunda - du måste ha många fler skådespelare, rekvisita och mycket mer specialeffekter. För höga utgifter till en för liten vinst, precis som Cinerama.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är förvisso sant, men jag tror inte att det hade varit hållbart i film. Cosmonova är väl främst för dokumentärer och liknande. Att skapa en film där du måste fylla ut så mycket blir ju helt annorlunda - du måste ha många fler skådespelare, rekvisita och mycket mer specialeffekter. För höga utgifter till en för liten vinst, precis som Cinerama.

Nä iofs, så länge folk inte har sån utrustning hemma så lär det aldrig slå igenom.

Att det visas på väldigt specifika biografer runt i världen täcker nog inte kostnaderna tillräckligt.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om att det dyker upp en pil på skärmen som indikerar att det händer något viktigt på en del av skärmen man inte tittar på?

Va? Varför skulle man vilja det? Ibland sitter man på bio och missar saker också pga skärmens storlek, men inte vill jag väl ha nån pil som pekar på det "viktiga" heller. Cinematologiskt självmord, om man inte gjort ICA-liknande skyltar hela filmen igenom i stil med Zombieland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Varför skulle man vilja det? Ibland sitter man på bio och missar saker också pga skärmens storlek, men inte vill jag väl ha nån pil som pekar på det "viktiga" heller. Cinematologiskt självmord, om man inte gjort ICA-liknande skyltar hela filmen igenom i stil med Zombieland.

Chansen är större att man missar något om man står med ryggen mot händelsen än om man tittar på en 2d skärm. Om man nu tex missar ett mord pga det faktum att man står med näsan åt andra hållet och betraktar en ovanligt fin vägg, så vill man nog bli påminnd om att det fakstiskt sker något viktigt precis bakom ryggen på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chansen är större att man missar något om man står med ryggen mot händelsen än om man tittar på en 2d skärm. Om man nu tex missar ett mord pga det faktum att man står med näsan åt andra hållet och betraktar en ovanligt fin vägg, så vill man nog bli påminnd om att det fakstiskt sker något viktigt precis bakom ryggen på en.

I helvete heller. Om jag missar en detalj spolar jag tillbaka för att se vad jag skulle ha tittat på egentligen. Aldrig att någon pil får förstöra allting genom att säga åt mig vart jag ska titta.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortsett från att det är töntigt, är det här det häftigaste jag sett på länge i filmväg. :o

http://www.youtube.com/watch?v=svOlz2ei4Yk

Nån gång mot tvåminutersstrecket och framåt där han blir hur många som helst är jäkligt fräckt. Töntigt, javisst, men ormgrejen var hur coolt som helst :o

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...