Jump to content

Gtasajten då och nu?


ZcruweN
 Share

Är Gtasajten bättre numera än vad det var förr?  

74 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag tycker bara det är oerhört fånigt att det ska bli en sådan stor ändring personligheten i jämförelse med förut bara för att han fick sig en liten mod-bricka.

Har jag verkligen förändrats så mycket? Att min relation till dig har förändrats, det kan jag hålla med om men jag tycker ändå att jag i allmänhet beter mig på samma sätt som tidigare. Givetvis gör modrollen att man automatiskt är "tvungen" att bete sig på ett annat sätt än då man är medlem; t.ex. vad gäller att bestämma och säga till när trådar börjar gå offtopic och liknande. Jag förstår att alla inte uppskattar att man går omkring och styr och bestämmer men det hör ju till uppgiften.. :alien:

Jag anser att sedan allting vettigt flyttade ur allmänt har det blivit alldeles dött, det finns ju inga riktiga trådar där.

Vettigt och vettigt... Det var ju de ovettiga trådarna som flyttades..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 165
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inget personligt, men Umberto har blivit den nya SlewME, men som har fått sin röst igenom. Sorgligt.

SlewME ville "ta över" forumet på sin tid, men fick inget gehör. Umberto har fått allt han frågat om, tråkigt att Hultan har hittat en ny lekkamrat. Han har mer eller mindre ensamrätt på Loungeforumet, vilket 99% av alla post ligger i numera, han requestar bra trådar från allmäntforumen till Loungen som han således tar över.

Allmänt är dött överlag, forumet är åt helvete.

Förvänta er en ny troms, nya mods och nya admins.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste igenom mycket (dock inte 100%)...

Visst mycket kan stämma. Jag har nog blivit mycket mer kaxxig'are, samma har dom som försökt att kränka mig. Men i hur många post har jag kränk folk som in har?

Jo, jag har struntat i att ha thumbnails för att jag varit lat, Men inte har jag kränkt en enda krake.

Vad för 'klagomål' jag inte har lyssnat nu förstår jag inte riktigt vad som nu jag gjort fel enligt er.

Jag kommer aldrig att ändra min färg eller min intressen för er. Kanske att jag kan förstå thumbnails, men att jag skriver med rött ät något ni nu har börjat klaga på för saken skull.

Allt ni klagar på har hänt, men vad gör jag nu för att få er att vilja hoppa på och kränka mig?

För allt jag ser i din post är ett konstigt försök av "upp-läxning" av det jag gjort och BARA jag ska ändra mig?

ALLT är inte mitt fel, jag kan vara en del av pusslet men inte ensam.

Du är ingen pappa...

Kränkt? Varför envisas du med att vi har kränkt dig? Vi eller vad jag sett och läst har ingen kränkt dig. Vi framförde våra klagomål och när du inte lyssnade på oss, så började vissa ta hårdare tag och kalla dig ett och annat. Och när du då heller inte lyssnade på oss, så blev man ju så klart arg. Jag vet inte hur långt du vill gå med ordet 'kränkt', men jag anser att vi absolut inte har mobbat eller kränkt dig. Vi har blivit riktigt frustrerade över att du inte kan lära dig att använda thumbnails och så har vi diskuterat om det en hel jäkla del där personer har tagit till mindre snälla ord. Men bara för att någon enstaka medlem kallar dig idiot eller retard så behöver du inte ta åt dig av det. Du måste ta åt dig av rätt saker. Läs vad som du som individ kan förbättra för att detta ska bli ett trivsamt forum att vistas i, istället för personer som möjligtvis endast går på personangrepp. Nu har flera (inklusive jag) gjort det och det är endast för att vi är sjukt jävla arga och irriterade på dig som person. Och du vet mycket väl varför.

Att du sedan struntat i thumbnails för att du är lat är fortfarande ingen bortförklaring. Idag orkar jag inte gå till skolan, så jag skippar att gå. Det är nästan samma sak. Nu är skolan obligatorisk, men ta whatever - träning, möte, polare. När dessutom thumbnail-länken ligger 2 cm under den "vanliga" länken som du klistrar in i dina inlägg så är det löjligt som fan att du skyller på att du är lat. Det är bara copy-pasta en annan URL. Vad är det som ska vara så svårt att du inte orkar?

Och att du ännu en gång skriver att du inte förstår vad du gjort för fel irriterar mig något enormt. Jag skrev ju t.o.m i stort sett allt som är fel med dig. Ta dig nu tid att läsa mitt inlägg en gång till och denna gången hela inlägget. Attityd, thumbnails, inlägg, dryghet, egoism och allt annat. Och att du skriver med rött är precis som du säger något vi har börjat klaga på bara för sakens skull. Bara för att reta upp dig så att du ska läsa och ta intryck av vad vi säger. Och kom inte med att vi kränker dig när vi säger så eller något annat. För då går du för långt.

"Allt ni klagar på har hänt, men vad gör jag nu för att få er att vilja hoppa på och kränka mig?" - Ännu en gång. Läs igenom hela mitt inlägg, så kommer du förstå exakt vad som får oss att hoppa på dig. Och fortfarande så kränker vi dig inte. Några, inklusive jag har bara sagt ord som du kan se som kränkande, men det är bara fjantigt att ta åt sig av endast de orden enligt mig. Du har kallat medlemmar för retards och massor av annat. Så vi kan i stort sett säga att du kränker oss också. Då kan vi lika gärna kränka tillbaka. Vilket löjligt ord.

Nej, det är inte bara du som ska ändra dig, men till stor del är det du som har förstört en hel del med alla dina konstiga inlägg, trådar och thumbnails. Så, det är du som ska ändra dig mest. Och det är i princip du som ligger bakom hela thumbnail-bråket så det är ta mig fan du som ligger i din egen dynga just nu. Allt pga att du inte lyssnade på våra klagomål. Vi har bett dig artigt och snällt, utan några påhopp eller kränkningar i början. När du sedan inte lyssnar, så har vi blivit mer och mer arga och skrivit det fler och fler gånger. Men du har fortfarande inte lyssnat och så går hela ramsan vidare och vidare...

Och att jag inte är din pappa är ännu ett sådant citat som kännetecknar dig och din konstiga form på dina inlägg. Jag är inte din pappa och det var inte en uppläxningspost jag gjorde. Jag ville bara få ur mig mitt mindre hat/ogillande med dig i en finare form och ville att du skulle förstå varför vi skriver som vi skriver. Men ännu en gång har du bevisat din dumhet genom att skriva att du inte förstår varför vissa har hoppat på dig och kränkt dig. Jag förstår inte själv vad det är med dig som inte förstår. Helt ärligt, förlåt, men jag gör inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget personligt, men Umberto har blivit den nya SlewME, men som har fått sin röst igenom. Sorgligt.

SlewME ville "ta över" forumet på sin tid, men fick inget gehör. Umberto har fått allt han frågat om, tråkigt att Hultan har hittat en ny lekkamrat. Han har mer eller mindre ensamrätt på Loungeforumet, vilket 99% av alla post ligger i numera, han requestar bra trådar från allmäntforumen till Loungen som han således tar över.

Allmänt är dött överlag, forumet är åt helvete.

Förvänta er en ny troms, nya mods och nya admins.

Äsch, det enda stora jag "har fått igenom" är ju loungeforumet och det efter en lång lobbningskampanj och med utbrett stöd av i princip hela forumet.

De trådar som HAR flyttats till loungen är ju rena loungetrådar, dvs trådar med svagt diskussionsunderlag som inte hade något i allmänt att göra. Som admin känner du bra till Hultenius framtidsplaner för forumet (planer som JAG inte har haft något med att göra) och du vet att loungen bara är ett steg på vägen för att förändra forumet 2009. GTAsajtens forum lever nu i en föränderlig tid.

Jag kan inte heller hålla med om att jag har "tagit över trådarna". De trådar som har flyttats (t.ex. Vardagssnack, Snygga brudar, Humortråden osv) fungerar på EXAKT samma sätt som de gjorde tidigare. Jag har inte infört några nya regler eller liknande.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det enda stora jag "har fått igenom" är ju loungeforumet och det efter en lång lobbningskampanj och med utbrett stöd av i princip hela forumet.

De trådar som HAR flyttats till loungen är ju rena loungetrådar, dvs trådar med svagt diskussionsunderlag som inte hade något i allmänt att göra. Som admin känner du bra till Hultenius framtidsplaner för forumet (planer som JAG inte har haft något med att göra) och du vet att loungen bara är ett steg på vägen för att förändra forumet 2009. GTAsajtens forum lever nu i en föränderlig tid.

Jag kan inte heller hålla med om att jag har "tagit över trådarna". De trådar som har flyttats (t.ex. Vardagssnack, Snygga brudar, Humortråden osv) fungerar på EXAKT samma sätt som de gjorde tidigare. Jag har inte infört några nya regler eller liknande.

Du fattar vad jag menar. Sen säger jag inte att allt är ditt fel, Hultenius är såklart den största boven, men han har ju antagligen fått en del av dig.

Vi hade klarat oss bra i 6 år, men nu så ska allt göras om. Okej om han hade börjat lite smått, men 2009 kommer vara ett helt nytt forum. Tiden får väl gå sin gång, gillar jag det inte så sticker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget personligt, men Umberto har blivit den nya SlewME, men som har fått sin röst igenom. Sorgligt.

Skillnaden är att S var ett as medan Umb är mycket omtyckt.

Jag tror du känner dig lite trampad på tårna så fort någon får större rättigheter. Det förstår jag iofs, det skulle jag också göra.

- What happened to him?

- He became so powerful, the only thing that frightened him was... losing his power.

(...men jag skippar nog meningen "Which, eventually, of course, he did". :alien: )

(Och övertolka nu inte det här som jag alltid gör med andras poster :innocent: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fattar vad jag menar. Sen säger jag inte att allt är ditt fel, Hultenius är såklart den största boven, men han har ju antagligen fått en del av dig.

Vi hade klarat oss bra i 6 år, men nu så ska allt göras om. Okej om han hade börjat lite smått, men 2009 kommer vara ett helt nytt forum. Tiden får väl gå sin gång, gillar jag det inte så sticker jag.

Okej, jag tror iaf att förändring är exakt vad det här forumet behöver. De senaste åren har forumet rullat på i gamla hjulspår (iofs mycket beroende på Hultenius frånvaro).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden är att S var ett as medan Umb är mycket omtyckt.

Jag tror du känner dig lite trampad på tårna så fort någon får större rättigheter. Det förstår jag iofs, det skulle jag också göra.

(...men jag skippar nog meningen "Which, eventually, of course, he did". :alien: )

(Och övertolka nu inte det här som jag alltid gör med andras poster :innocent: )

Skillnaden är att Umb tog den långa vägen. Båda har samma mål, Slew gick den korta vägen och ville ha det nu, försökte fjäska sig in. Umb tog den korta vägen, förblev anonym, gjorde mycket för communityn, sen hade han allt i en liten ask.

Jag känner mig inte alls trampad på. Anledningen är att jag inte ser någon som skulle passa som mod äns, nu är ni undantag då ni båda är mods i forum jag inte hänger i så ofta (loungen är ett undantag för trådar det forumet "snott"). Jag hade inga problem med Nord när han blev Admin, för jag aldrig hade sett honom förr i princip. Jag vet vilka ni är och vad ni står för, och det är inget jag vill arbeta med.

Så någon jag inte skulle klara av försöker nu sakta men säkert få igenom hans vilja och ändra forumet tills hans tycke, och han är ju på god väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden är att Umb tog den långa vägen. Båda har samma mål, Slew gick den korta vägen och ville ha det nu, försökte fjäska sig in. Umb tog den korta vägen, förblev anonym, gjorde mycket för communityn, sen hade han allt i en liten ask.

Du får det att låta som världens konspiration.

Jag känner mig inte alls trampad på.

Ok, my mistake.

Jag vet vilka ni är och vad ni står för, och det är inget jag vill arbeta med.

Mitt paragrafrytteri från förr ([OffT]och för den delen ambassadbreven[/OffT]) har jag ju slutat med, så jag vet inte vad du tycker jag "står" för. Är det TROMS det gäller? Den spårade ju ur och det var ju inte jag som låste?

Vad gäller saken egentligen?

Så någon jag inte skulle klara av försöker nu sakta men säkert få igenom hans vilja och ändra forumet tills hans tycke, och han är ju på god väg.

Vad är det som är så farligt med att forumet förändras? Det verkar ju vara till de flestas belåtenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden är att Umb tog den långa vägen. Båda har samma mål, Slew gick den korta vägen och ville ha det nu, försökte fjäska sig in. Umb tog den korta vägen, förblev anonym, gjorde mycket för communityn, sen hade han allt i en liten ask.

Jag känner mig inte alls trampad på. Anledningen är att jag inte ser någon som skulle passa som mod äns, nu är ni undantag då ni båda är mods i forum jag inte hänger i så ofta (loungen är ett undantag för trådar det forumet "snott"). Jag hade inga problem med Nord när han blev Admin, för jag aldrig hade sett honom förr i princip. Jag vet vilka ni är och vad ni står för, och det är inget jag vill arbeta med.

Så någon jag inte skulle klara av försöker nu sakta men säkert få igenom hans vilja och ändra forumet tills hans tycke, och han är ju på god väg.

Jag tycker det är synd och beklagligt att du försöker framställa mig som nån sorts "Evil Genius" som försöker ta över forumet i syfte att förstöra det. JA, jag har velat förändra vissa saker på forumet (och några av mina förslag har gått igenom) MEN jag tycker det alltid har varit vettiga förändringar som jag har arbetat för. Förändringar som förbättrar forumet och som ofta har haft ett brett stöd bland medlemmarna.

Vad gäller TROMS kan det tyckas att jag ville få tråden låst endast för saken skull men så är det givetvis inte. Jag tyckte (och tycker) att den tråden skadade forumet så som den fungerade. :alien: Jag ser fram emot öppnandet av en TROMS 2, styrd av de regler som Henki skrev i tråden.

Och vad gäller den framtida anskaffningen av nya mods tycker jag att det finns gott om lämpliga, seriösa medlemmar för uppgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden är att Umb tog den långa vägen. Båda har samma mål, Slew gick den korta vägen och ville ha det nu, försökte fjäska sig in. Umb tog den korta vägen, förblev anonym, gjorde mycket för communityn, sen hade han allt i en liten ask.

Jag känner mig inte alls trampad på. Anledningen är att jag inte ser någon som skulle passa som mod äns, nu är ni undantag då ni båda är mods i forum jag inte hänger i så ofta (loungen är ett undantag för trådar det forumet "snott"). Jag hade inga problem med Nord när han blev Admin, för jag aldrig hade sett honom förr i princip. Jag vet vilka ni är och vad ni står för, och det är inget jag vill arbeta med.

Så någon jag inte skulle klara av försöker nu sakta men säkert få igenom hans vilja och ändra forumet tills hans tycke, och han är ju på god väg.

Du kanske egentligen borde ha tagit din kritik mot Umberto via PM eller i adminforumet, men nu när du skriver som du gör här så måste jag säga att du beter dig väldigt omoget. Det här är ett halvdött jäkla spelforum på Internet och ifall någon ens orkar driva saker framåt och ta på sig ansvar är det ju en bra grej. Du är en halvaktiv gammal bitter admin som var med back in the days men som egentligen inte tillför något mer än vad vem som helst av oss skulle kunna göra ifall vi fick administrationsprivilegier. Som medlem tycker jag du tillför mycket till forumet och önskar verkligen inte att du lämnar, men ser inget värde i dig som admin.

Vad som är omoget är att du inte kan "klara av" Umberto. Jag förstår att man kan störa sig på människor utan direkt anledning (som jag faktiskt inte hittar här) men du måste ju ändå kunna dela en mod/admin-post med honom...

Ifall du har en annan linje att driva forumet så kör den och ifall du tycker Umberto gör det på fel sätt så lägg fram direkt kritik istället för det här tramset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får det att låta som världens konspiration.

Du tycker det.

Ok, my mistake.

...

Mitt paragrafrytteri från förr ([OffT]och för den delen ambassadbreven[/OffT]) har jag ju slutat med, så jag vet inte vad du tycker jag "står" för. Är det TROMS det gäller? Den spårade ju ur och det var ju inte jag som låste?

Du kommer alltid skriva översiösa inlägg, allt du står för kommer alltid vara överseriöst. Ser inget som helst fel med det, men det är inget jag vill jobba med.

Vad är det som är så farligt med att forumet förändras? Det verkar ju vara till de flestas belåtenhet?

Detta är ett ypperligt tillfälle att snacka om segregationen på forumet. Du och umberto tillhör samma fack som vill ha en förändring, ni ser inte dom aldra, konservativa medlemmarna som något att ha så ni "anser" att allt som görs är för forumets och medlemmarnas bästa, när det är en stor jävla del som inte vill ha en förändring, inte ville ha loungeforumet, inte ville ha en låst TROMStråd.

Jag tycker det är synd och beklagligt att du försöker framställa mig som nån sorts "Evil Genius" som försöker ta över forumet i syfte att förstöra det. JA, jag har velat förändra vissa saker på forumet (och några av mina förslag har gått igenom) MEN jag tycker det alltid har varit vettiga förändringar som jag har arbetat för. Förändringar som förbättrar forumet och som ofta har haft ett brett stöd bland medlemmarna.

Vad gäller TROMS kan det tyckas att jag ville få tråden låst endast för saken skull men så är det givetvis inte. Jag tyckte (och tycker) att den tråden skadade forumet så som den fungerade. :alien: Jag ser fram emot öppnandet av en TROMS 2, styrd av de regler som Henki skrev i tråden.

Och vad gäller den framtida anskaffningen av nya mods tycker jag att det finns gott om lämpliga, seriösa medlemmar för uppgiften.

(Läs svaret på Henkis post ang. Segregation)

Du kanske egentligen borde ha tagit din kritik mot Umberto via PM eller i adminforumet, men nu när du skriver som du gör här så måste jag säga att du beter dig väldigt omoget. Det här är ett halvdött jäkla spelforum på Internet och ifall någon ens orkar driva saker framåt och ta på sig ansvar är det ju en bra grej. Du är en halvaktiv gammal bitter admin som var med back in the days men som egentligen inte tillför något mer än vad vem som helst av oss skulle kunna göra ifall vi fick administrationsprivilegier. Som medlem tycker jag du tillför mycket till forumet och önskar verkligen inte att du lämnar, men ser inget värde i dig som admin.

Vad som är omoget är att du inte kan "klara av" Umberto. Jag förstår att man kan störa sig på människor utan direkt anledning (som jag faktiskt inte hittar här) men du måste ju ändå kunna dela en mod/admin-post med honom...

Ifall du har en annan linje att driva forumet så kör den och ifall du tycker Umberto gör det på fel sätt så lägg fram direkt kritik istället för det här tramset.

Jag fattar inte allas jävla dubbelmoral. Ena sekunden är det det viktigaste i världen, sen är det enbart ett "halvdött skitforum". Bestäm er för i hevete. Det är väl att ta i att säga att jag är halvaktiv, då det är jag som syns och hörs mest och som gör all skitgöra. Dock är jag gammal och bitter, det ska jag inte ta ifrån dig. Sen säger jag inte att jag är kung, jag tror också att vem som helst skulle klara av uppgiften, men nu har jag hängt här i 6 år och gjort det till en vana och jag vill inte bryta mina vanor för att någon nykomling ska röra runt i grytan och få allt som han vill ha det, vilket hultan mer eller mindre går med på då han är inaktiv och bara ser i det stora hela. Skulle det ske så kommer jag att avgå, inget snack om saken. Jag tänker aldrig rätta mig infår någon annans fåfänga när jag gjort på ett visst sätt i flera år, och jag kommer inte heller stanna kvar som en medlem på ett forum jag "fostrat" som admin i flera år heller. Det är som att adoptera bort det och sen stå utanför dess nya hus och kolla in genom fönstret.

Jag har ingen ny linje, jag är konservativ, med många andra och vi har blivit överkörda av alla nytänkare som har dragit med sig Hultan som alltid har sista ordet, så vi får sitta här och tjura över att det forum vi älskat nu är påväg ner i rännstenen.

Eller åtminstone komma med konkreta förslag.

Leave it be.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ett ypperligt tillfälle att snacka om segregationen på forumet. Du och umberto tillhör samma fack som vill ha en förändring, ni ser inte dom aldra, konservativa medlemmarna som något att ha så ni "anser" att allt som görs är för forumets och medlemmarnas bästa, när det är en stor jävla del som inte vill ha en förändring, inte ville ha loungeforumet, inte ville ha en låst TROMStråd.

Även medlemmar förändras ju. Jag var till exempel starkt emot varenda liten skitförändring på forumet för ett tag sen (smileybyten, döda GTA-forum som bytte plats etc.) men nu ser jag till det bästa och bryr mig inte så mycket om att regler ska följas till punkt och pricka, så länge saker och ting funkar. "Funkar" är väl ett ord som kan diskuteras, och det är väl där vi står på olika sidor. Annars tycker vi väl båda att regler behövs.

Jag ville inte heller ha TROMS låst eftersom det var min favorittråd, men jag tyckte den gick överstyr och det är lättare att få ordning på den om man startar en ny. Simple as that.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ett ypperligt tillfälle att snacka om segregationen på forumet. Du och umberto tillhör samma fack som vill ha en förändring, ni ser inte dom aldra, konservativa medlemmarna som något att ha så ni "anser" att allt som görs är för forumets och medlemmarnas bästa, när det är en stor jävla del som inte vill ha en förändring, inte ville ha loungeforumet, inte ville ha en låst TROMStråd.

Stor del som inte ville ha en lounge, eh? 2 medlemmar... Hmm.

Men iaf, vi har olika åsikter om hur ett forum ska fungera och om hur mods/admins ska sköta sina uppgifter och så kommer det troligtvis att fortsätta.

I övrigt håller jag med Dude och tycker att den här diskussionen är ganska löjlig så för min del avslutar jag den gärna här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stor del som inte ville ha en lounge, eh? 2 medlemmar... Hmm.

Men iaf, vi har olika åsikter om hur ett forum ska fungera och om hur mods/admins ska sköta sina uppgifter och så kommer det troligtvis att fortsätta.

I övrigt håller jag med Dude och tycker att den här diskussionen är ganska löjlig så för min del avslutar jag den gärna här.

Det är ju det som är hela grejen. Ingen kommer ända sina uppfattningar, så det finns inget att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showuser=7899

Han var inte helt omtyckt av alla p g a hans sätt att "ta över forumet" som det beskrivs. Han driver flera egna hemsidor under projektnamnet "Beffo" och han startade GTANytt.se när GTAsajten hade lagt ner. GTANytt är förövrigt också nerlagd nu.

Grattis till att ha lyckats med en så neutral formulering. Jag hade då inte lyckats :alien:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...