Jump to content

Gtasajten då och nu?


ZcruweN
 Share

Är Gtasajten bättre numera än vad det var förr?  

74 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Somsagt, jag började tänka på det här medans jag var ute och klippte gräset!

Är Gtasajten bättre numera?

Vad jag grundar allt det här på är t.ex

  • Loungen har öppnats
  • Hårdare kontroll från adminsens sida
  • Mindre spam
  • Seriösare forumiter (åtminstone en del)

Förut hade vi Dagens lol (som f.ö var min favorit tråd här på sajten) men den blev låst då det blev för mycket spam m.m när den började närma sig 1000 sidors gränsen!

Ersättaren Humortråden funkade fint i början (enligt min åsikt) då det var seriöst skrivet och det hölls ett lugnare tempo i tråden än vad det gjordes i Dagens lol OCH även att StellHell satt regler i tråden var ett stort PLUS!

Men numera så tycker jag att tråden har börjat blivit lite mer av en "spam" tråd.

Likadant, TROMS var även en bra tråd som tyvärr låstes pga spam!

Screenshots tråden var roligare på sitt sätt i början, men som Boomer sade i "Favorittråd" Tråden

Det brukade vara Screenshots-tråden tills den blev invaderad av rödtext och högupplösta bilder.

Loungen är även ett stort plus där vi som forumiter har en chans att bara skriva av oss och även leka litegrann!

Men ni måste erkänna att det var en speciell känsla över gtasajten för några år sen, ungefär innan San Andreas släpptes då det skrevs hejvilt från forumiter överallt!

Så nu till min fråga..... Gtasajten då och nu, good or anus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 165
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Både och, fast jag kan ofta inte bestämma mig för något till 100% ^_^

+

*Loungen är ett friskt tillskott och tycker det verkar finnas något för alla där. Gillar Filmleken där man får vara lite kreativ.

*Om trådskapandet tar sig igen i Allmänt kan även det bli ett bra forum. En tråd kan inte få styra ett helt forum.

*Mer sammansvettsat gäng än tidigare. Många forumiter vet man en hel del om. Lite motsägelsefullt då att jag är rätt anonym av mig när jag tycker en sån sak är bra. :o

-

*Huvudsidan finns inte längre. (som Vice skriver identitetsproblem)

*Alla sköna medlemmar som har försvunnit.

*Orly-bilder-postande och annat liknande. Fanns inte förr.

Kanske fyller på senare, men som sagt är jag splittrad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre för, tycker vi hade en period då forumet dog en anning men kom tillbaka för ca 2 år (trar jag det var :o ), tror allt kommer i vågor. Själv har jag blivit mindre aktiv, loungen kanske är bra men personligen går jag inte in där ofta. Synd bara vissa trådar flyttades från allmänt till loungen, för mig var de rena allmän trådar som gjorde allmänt det lilla extra. Men ja det är vad jag tycker. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Allmänt har dött, hela GTAsajten är mer eller mindre inaktiv än förut.

*Fler och fler medlemmar börjar lämna.

*Lounge har mer eller mindre blivit en lekplats där forumiter kan leka och "tävla" vilket jag tycker förstörde GTAsajtens känsla överhuvudtaget.

*Förr så var det jämt nya posts i alla trådar på första sidan av "Allmänt" när man kom in på kvällen. Nu är det 4-5 stycken som är aktiva.

Nja, loungen var en bra idé som tyvärr blev för mycket lek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej.

Gtasajten har bara blivit sämre..

* Idioter som försöker grupp mobba fol

* För mycket kaxxighet i inläggen för att vara ett trevligt forum

* Dom som har en dålig dator och inte kan ta högupplösta bilder klagar för mycket

* Lougen både bra och dålig. Foliga lekar men som väntat, otroligt mycket mer kaxxigare.

Va har hänt med Gtasajten??

Va har alla blivit idioter?!?!

OBS :alien: Jag säger inte att jag är oskyldig men bara en del av det hela :innocent: OBS

Jag tror jag kan lova att dom mesta av mina poster kommer någon tard och ska vara negativ eller rent ut av otrevligt, skulle inte förvåna mig som det är samma här...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej.

Gtasajten har bara blivit sämre..

* Idioter som försöker grupp mobba folk

* För mycket kaxxighet i inläggen för att vara ett trevligt forum

* Dom som har en dålig dator och inte kan ta högupplösta bilder klagar för mycket

* Lougen både bra och dålig. Foliga lekar men som väntat, otroligt mycket mer kaxxigare.

Jag tror jag kan lova att dom mesta av mina poster kommer någon tard och ska vara negativ eller rent ut av otrevligt, skulle inte förvåna mig som det är samma här...

Ja, men vad i helvete förväntar du dig? Vi skrev åt dig i typ 16 sidor att du skulle sluta och lägga upp bilder och du bara ignorerade det gång på gång. Så, vad i helvete förväntar du dig från oss? Buketter och chokladaskar? Jag har betett mig som ett ytterst ärkeäckel i mina dagar, och jag behandlades som sådant. Nu har det blivit bättre, för att jag gjorde en insats och har försökt att förbättra mig. Jag tog åt mig - det har inte du gjort för 5 fucking öre.

Det handlar inte om att ha bra dator, eller att man generellt sett har för dåligt internet eller liknande. Det är mest irritationen att du ignorerade vad vi skrev till 100% och tror att du har rätt efter det. Man lyssnar ibland på andra i ren artighet, så att 'grupp mobbing' inte förekommer. Du - är den ende som är ansvarig för att du blir behandlad som en retard, för beter du dig som en idiot så kommer du klassas och behandlas som en idiot. Simpelt som så. Det är alltså såna som du som gör att sidan blir sämre. Inte inaktiviteten på sidan, inte loungen, inte GTA-delen p12-orna. Utan såna som du. Folk som beter sig som ett jävla stolpskott och tror att de inte har gjort något fel alls.

Vill du att sidan ska bli bättre? Ja, då borde du ta en lång funderare på en personlighetsförändring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Allmänt har dött, hela GTAsajten är mer eller mindre inaktiv än förut.

*Fler och fler medlemmar börjar lämna.

*Lounge har mer eller mindre blivit en lekplats där forumiter kan leka och "tävla" vilket jag tycker förstörde GTAsajtens känsla överhuvudtaget.

*Förr så var det jämt nya posts i alla trådar på första sidan av "Allmänt" när man kom in på kvällen. Nu är det 4-5 stycken som är aktiva.

Nja, loungen var en bra idé som tyvärr blev för mycket lek.

Jag håller inte alls med. Allmänt och hela forumet är aktivare nu än det var under sommaren, det visar statistik som Hultan har postat i adminforumet. Trådskapandet och postandet har ökat. Effekterna av TROMSlåsningen har bara under de senaste dagarna gett upphov till ett antal nya trådar, trådar som tidigare hade hanterats i TROMS, och naturligtvis är detta en god utveckling. Tidigare bestod Allmänt av TROMS och ett antal fria trådar som t.ex. Humortråden och BPDS och det var i princip dessa som var aktiva i Allmänt-delen. Att säga att det jämt fanns nya posts i alla trådar på första sidan är en illusion och lögn.

Att "fler och fler medlemmar börjar lämna" är inte heller något jag har märkt av. Kärngänget är intakt. Jag tycker iofs att vi borde försöka locka in ett större antal nya medlemmar till forumet.

Jag håller med Alle om att det har blivit ganska kaxigt och detta är givetvis beklagligt. De allra flesta sköter sig bra och är trevliga men det finns ändå idag för många användare som inte respekterar andra. När sen enskilt gruff växer till att bli regelrätta gruppmobbningar (som t.ex. i fallet Renard och nu senast Alle090) har vi ett problem. För egen del kommer jag att från och med idag börja upprätthålla regel §1.3 ,om hot och KRÄNKNINGAR, strängare i loungen för att försöka avhjälpa problemet.

Är då forumet bättre idag än förr? Det beror på vad man menar med "förr". Jag kan iaf säga att efter min inaktiva period 04-05 och min comeback har forumet aldrig varit så bra som det är nu. T.ex. den nya loungen fungerar bra och gör att man umgås på ett helt annat sätt än tidigare. Stämningen på forumet är överlag god. Tyvärr finns det ju lite för många av vad jag skulle kalla "skitmedlemmar" som inte tillför forumet mycket annat än problem, ORLY-bilder och dålig stämning MEN om man ser på helheten så är det riktigt bra. :alien:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte alls med. Allmänt och hela forumet är aktivare nu än det var under sommaren, det visar statistik som Hultan har postat i adminforumet. Trådskapandet och postandet har ökat. Effekterna av TROMSlåsningen har bara under de senaste dagarna gett upphov till ett antal nya trådar, trådar som tidigare hade hanterats i TROMS, och naturligtvis är detta en god utveckling. Tidigare bestod Allmänt av TROMS och ett antal fria trådar som t.ex. Humortråden och BPDS och det var i princip dessa som var aktiva i Allmänt-delen. Att säga att det jämt fanns nya posts i alla trådar på första sidan är en illusion och lögn.

Att "fler och fler medlemmar börjar lämna" är inte heller något jag har märkt av. Kärngänget är intakt. Jag tycker iofs att vi borde försöka locka in ett större antal nya medlemmar till forumet.

Jag håller med Alle om att det har blivit ganska kaxigt och detta är givetvis beklagligt. De allra flesta sköter sig bra och är trevliga men det finns ändå idag för många användare som inte respekterar andra. När sen enskilt gruff växer till att bli regelrätta gruppmobbningar (som t.ex. i fallet Renard och nu senast Alle090) har vi ett problem. För egen del kommer jag att från och med idag börja upprätthålla regel §1.3 ,om hot och KRÄNKNINGAR, strängare i loungen för att försöka avhjälpa problemet.

Är då forumet bättre idag än förr? Det beror på vad man menar med "förr". Jag kan iaf säga att efter min inaktiva period 04-05 och min comeback har forumet aldrig varit så bra som det är nu. T.ex. den nya loungen fungerar bra och gör att man umgås på ett helt annat sätt än tidigare. Stämningen på forumet är överlag god. Tyvärr finns det ju lite för många av vad jag skulle kalla "skitmedlemmar" som inte tillför forumet mycket annat än problem, ORLY-bilder och dålig stämning MEN om man ser på helheten så är det riktigt bra. :innocent:

Sånt där säger du ju för att DU håller loungen uppe.

Känns som alldeles för mycket lekstuga nu, faktiskt. (Nej, jag klagar inte på ditt jobb eller så, du sköter det helt underbart faktiskt). Men forumet har inte samma känsla. Lounge tog bort lite utav den där "forumkänslan". :alien:

Och det är inte bara jag som tycker forumet i sig är dött. Finns mer än bara jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt där säger du ju för att DU håller loungen uppe.

Känns som alldeles för mycket lekstuga nu, faktiskt. (Nej, jag klagar inte på ditt jobb eller så, du sköter det helt underbart faktiskt). Men forumet har inte samma känsla. Lounge tog bort lite utav den där "forumkänslan". :alien:

Och det är inte bara jag som tycker forumet i sig är dött. Finns mer än bara jag.

Det finns ju fler än mig här i tråden som har skrivit att de gillar loungen.

Jag tycker att forumet VAR dött, nu är det inte längre det. Iofs har jag mest hängt i loungen de senaste veckorna, av naturlig anledning, men iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Alle om att det har blivit ganska kaxigt och detta är givetvis beklagligt. De allra flesta sköter sig bra och är trevliga men det finns ändå idag för många användare som inte respekterar andra. När sen enskilt gruff växer till att bli regelrätta gruppmobbningar (som t.ex. i fallet Renard och nu senast Alle090) har vi ett problem. För egen del kommer jag att från och med idag börja upprätthålla regel §1.3 ,om hot och KRÄNKNINGAR, strängare i loungen för att försöka avhjälpa problemet.

Låt inte detta bli ett sånt forum där man blir bannad för sin åsikt, även om det är om en annan person! Du kan inte kräva av mig att respektera andra. Jag respekterar dem som jag tycker förtjänar det. Ifall någon beter sig som en idiot så kallar jag denne idiot och spär gärna på lite to make a point. Du kan inte förbjuda kritik av medlemmar, oavsätt om personen i fråga upplever det kränkande eller inte. Oprovocerade kränkningar däremot, ifall jag skulle börja prata om Alles mamma eller hur ful han är, ja det är såklart emot reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...