Jump to content

Vad blir orsaken till jordens undergång?


VickeX
 Share

42  

66 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet inte och jag orkar inte spekulera. Det jag KAN säga är att omfattande krig, resursbrist, sjukdomar och miljöförstörelse m.m. är mycket sannolika i framtiden men jag tror inte att de kommer att utrota hela mänskligheten. Någon, någonstans, kommer alltid att överleva.

(Knullvote.)

edit: Va i helv... "You cannot vote in this poll" igen! :doh:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

får väl ta och nulla.

Bara för att mänskligheten har lärt sig att se att klimatet förändras behöver det inte betyda

att jorden blir utrotad. Den har stått där i sin bana och åkt runt i miljarder år,

och det krävs mycket mer än en atombomb för att få jorden sprängd i bitar.

Överbefolkningen är det jag mest fruktar med framtiden. Mindre krig och sjukdomar = mera människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Människans undergång är inte så långt borta. All denna skit om att det är människan som orsakar växthuseffekten är så jävla befängd. Visst, vi är snuskigt bra på att skynda på processen, men hur fan tror nu jorden har kunnat ha flertalet istider och även bara vart en stor planet fylld med lavasprutande vulkaner? Jorden går i en bergochdalbana upp och ner och vi har väl "oturen" att vara ganska högt upp på en dal som fortfarande ska högre upp, för att sedan sjunka ner i ännu en istid om X antal miljoner år.

Människan i sig är ju en väldigt intelligent varelse, så det är inte så att vi kommer dö ut som t.ex. dinosarierna gjorde bara hux flux för dom var så förbannat dumma och klumpiga. Naturkatastrofer och sånt tjaffs klarar vi oss utmärkt ifrån, många kommer stryka med men det är långt ifrån en undergång.

Det enda jag ser som skulle kunna inträffa är en ny sorts sjukdom som det inte finns några botemedel ifrån och som visar sig vara immun mot allt vi kommer försöka motverka.

Digerdöden är ju ett ypperligt exempel på hur en sjukdom kan göra stor skada. En tredjedel av Europas och Asiens befolkning dog. Smittkoppor t.ex. tog 10 år för att göra hela jorden fri, efter att dom hade hittat ett botemedel.

Kommer det en virus som inte har några symptom mer än att hjärtat stannar på den smittade så är det omöjligt att se om personen i sig är smittat. Om viruset sen är otroligt smittsamt (smittkoppor blev du smittat av bara du vistades nära den smittade, direkt beröring var garanterat, men det gick även via luften).

Om sedan människan, som är ett jävligt sardistiskt svin i sig anväder sig av detta i biologiska vapen så är det helt klart kört.

Så mina votes blir följande;

1. Annat

2. Null (Kan hända imorgon eller om miljoner år)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liknande topic startades år 2005, men visst har en hel del hänt i vårat samhälle på bara fyra år?

Den tidigare topicen hittas här:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...opic=28622&

Word på det här inlägget, gissa vem? :lol:

Oljan tar slut. Skogarna tar slut. Djuren dör ut. Sedan blir folk arga och skjuter kärnvapen på varandra för skoj skull och hela världen kommer sluta som Kernobyl.

Sen kommer dom högt uppsatta militärgubbarna sitta i sina små bunkrar långt ner i bergen och bli ültra bögar och knulla ihjäl varandra för dom har utplånat alla kvinnor på jorden.

Men dom kommer genmaipulera sig och en nu übergay Homo gayus kommer vandra på jorden och sprida gulligull och jingel och massa jävla rosa bögiga saker överallt.

Tur att man är död då.

Jag har inte lusläst tråden så ni kanske redan har konstaterat att minde än hundra år är löjligt att tro att mänskligheten skulle utrotas på. Vad finns det som tyder på det? Vi blir ju bara fler och fler och jag kan inte se att världsrelationerna har blivit sämre på sistone eller att något land är en större hotbild för världsomspännande kärnvapenkrig.

Jag gissar på att vi kan leva här i ytterligare ~10 000 år innan allt är fakkat, och vi måste entra USS Enterprise och dra till en annan planet...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om cirka 5 miljarder år blir solen först en röd jätte för att sedan kollapsa, vilket kommer ta kål på jorden. Om vi däremot ska prata om den mänskliga överlevnaden så kommer jorden att bli obeboelig om ett par miljarder år när temperaturen har gått upp för mycket. Det här blir min gissning, för jag tror allvarligt talat att vi inte är dumma nog att ta kål på oss själva med kärnvapen.

Vad exakt menas med alternativet "2100<"? 2100 är mindre än vad? :lol:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oljan tar slut. Skogarna tar slut. Djuren dör ut. Sedan blir folk arga och skjuter kärnvapen på varandra för skoj skull och hela världen kommer sluta som Kernobyl.

Sen kommer dom högt uppsatta militärgubbarna sitta i sina små bunkrar långt ner i bergen och bli ültra bögar och knulla ihjäl varandra för dom har utplånat alla kvinnor på jorden.

Men dom kommer genmaipulera sig och en nu übergay Homo gayus kommer vandra på jorden och sprida gulligull och jingel och massa jävla rosa bögiga saker överallt.

Tur att man är död då.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...