Jump to content

Vad blir orsaken till jordens undergång?


VickeX
 Share

42  

66 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En liknande topic startades år 2005, men visst har en hel del hänt i vårat samhälle på bara fyra år?

Den tidigare topicen hittas här:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...opic=28622&

Vi vet alla att livet på jorden (åtminstone mänskligheten) kommer att upphöra att existera, men vi vet inte varför, hur, eller när.

Så vad tror ni?

Jag gav bara 3 alternativ på fråga #1, då allt annat till slut kulmerar i någon utav de två första alternativen.

En mänsklig invasion skulle inte innebära slutet på mänskligheten, även om bara ett tusental antal (exempelvis:) rasister skulle leva vidare. Och om några icke-rasister då skulle försöka utrota rasisterna, men sedan dö samtidigt så skulle anledningen för undergång vara krig. Och skulle ett stort antal naturkatastrofer bryta ut och utplåna mänskligheten så skulle det förmodligen bero på miljöförstöringen, medans det om det bara var ett antal naturkatastrofer, stora nog att utlösa ett världskrig. Ja då vet ni ju hur det slutar.

Jag hoppas ni förstår hur jag tänker. Men jag ger er ändå ett 'annat'-alternativ.

Personligen så tror jag att mänskligheten kommer att utplåna sig själva, genom krig.

När kan detta hända? Tja, någon gång 2050-2080.

Jag röstar därför

#1: KRIG

#2: 2060-2069

Förmodligen så kommer 'vi' att börja kriga om olja, land, och andra saker, utlöst utav människans allt för stora instinktiva ego.

Varför jag inte tror att det kommer att hända "för ens" 2050 är för att människan fortfarande har en stor vilja att leva och utforska saker. Allt med utvecklingen av teknik så tror jag att vi tillslut kommer att glömma bort vad vi gör, hur vi hade det och hur vi då kom dit vi är, i framtiden.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hah, krig år 2060-2069? Ytterst troligt. Vad får dig att tro det?

Oh well, kan inte gissa på någon exakt siffra, jorden kommer gå under långt efter år 2100 pga miljöförstörelse, antagligen något som har med ozonlagret och växthuseffekten att göra.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mänsklighetens undergång betyder inte jordens undergång. Vi är en flugskit på jordens miljardlånga historia, hur mycket koldioxid vi än kommer pumpa ut kommer jorden att svara med att dränka mänskligheten (och allting annat) och sen återgå till att leva vidare tills solen har gjort sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Votade annat och 2100>

Moder natur har alltid ett sätt att ta död på oss, när vi blev för många förut så kom pesten, innan det istider, och innan det andra sjukdomar.

Nån form av pest kommer att bryta ut, och våran livsstil kommer att förändras för evigt. Men jag tror ändå att det kommer att ta ett tag, vi kommer att anpassa oss bäst det går, och innan vi är utrotade så tar det lite tid.

Och jag läste PRECIS att det var jordens undergång vi pratade om! -.-' Okej, jag vet inte. Vi blir för många så jorden förflyttas mot solen, för att vi är så tunga och feta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag läste PRECIS att det var jordens undergång vi pratade om! -.-' Okej, jag vet inte. Vi blir för många så jorden förflyttas mot solen, för att vi är så tunga och feta.

Jag failade stort när jag gjorde den här topicen. Det jag menade med jordens undergång var egentligen mänsklighetens undergång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Solen kommer inte sluka oss. Precis som R2D2 sa kommer solen inte sluta lysa förän ganska läääänge. Tror på 2100>, men fanns inget alternativ på det så jag nullade. Vad jag tror på? Att vi människor kommer förstöra jorden och oss själva på ett eller annat sätt. Vet dock inte hur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mänsklighetens undergång eller jordens?

Krig - Skulle endast kunna ske om det var ett atombombskrig.

Det skulle för visso inte kunna spränga hela planeten men utrota allt på ytan.

Miljöförstörelse - Skulle inte heller kunna förinta planeten men utrota allt liv. Yttest otroligt med tanke på att vissa bakterier alltid överlever med tanke på hög tolerans, snabb anpassning eller genom att gå in i ett kryptobiotiskt stadium.

Någon form utav icke-mänsklig invasion - UFO:n som spränger jorden, sure - det finns säkert en möjlighet, om än en liten.

Solen expanderar och slukar jorden - Kommer ske ofrånkomligt om några miljarder år.

Och varför inte ha mer troliga alternativ?

Asteroid - finns chans för en sån kring 2060 tror jag, även om chansen var en på 40 000.

Sedan finns det andra alternativ som vintergatan-andromeda-kollisionen, svart hål, och nån typ av universell puls/blixt som jag inte kom ihåg namnet på men som i princip kan förstöra jorden när som helst.

http://www.livescience.com/technology/dest...earth_mp-1.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eScDfYzMEEw

thumbsup_1029070_0.gif

---

Hur trött börjar man inte bli på "ta ditt personliga ansvar och rädda jorden"-hysterin? Oftast är det de som är minst insatta som verkar mest "desperata". "Miljömissionärer" som tror att ozonlagret och antropogen växthuseffekt går hand i hand och miljontals fler exempel.

edit:

Eller det jag försöker säga är att folk verkar missa att jorden är ett otroligt komplext system, där inte en enskild faktor eller samband kan förklara vart vi är på väg.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Det var då ett gäng löjliga svarsalternativ förresten.

Maybe. Tog "Icke-mänsklig invasion" istället för Robotar och Alieninvasion från den förra topicen.

Mänsklighetens undergång eller jordens?

Krig - Skulle endast kunna ske om det var ett atombombskrig.

Det skulle för visso inte kunna spränga hela planeten men utrota allt på ytan.

Miljöförstörelse - Skulle inte heller kunna förinta planeten men utrota allt liv. Yttest otroligt med tanke på att vissa bakterier alltid överlever med tanke på hög tolerans, snabb anpassning eller genom att gå in i ett kryptobiotiskt stadium.

Någon form utav icke-mänsklig invasion - UFO:n som spränger jorden, sure - det finns säkert en möjlighet, om än en liten.

Solen expanderar och slukar jorden - Kommer ske ofrånkomligt om några miljarder år.

Och varför inte ha mer troliga alternativ?

Asteroid - finns chans för en sån kring 2060 tror jag, även om chansen var en på 40 000.

Sedan finns det andra alternativ som vintergatan-andromeda-kollisionen, svart hål, och nån typ av universell puls/blixt som jag inte kom ihåg namnet på men som i princip kan förstöra jorden när som helst.

http://www.livescience.com/technology/dest...earth_mp-1.html

Ja visst, jag menade mänsklighetens undergång.

Edit @ Kicken: Mindre än 2100? Finns ju ett stort antal valmöjligheter från idag tills 2100. Du menar alltså att det är för svårt att välja ett årtionde? Det kan jag iofs förstå.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maybe. Tog "Icke-mänsklig invasion" istället för Robotar och Alieninvasion från den förra topicen.

Ja visst, jag menade mänsklighetens undergång.

Edit @ Kicken: Mindre än 2100? Finns ju ett stort antal valmöjligheter från idag tills 2100. Du menar alltså att det är för svårt att välja ett årtionde? Det kan jag iofs förstå.

Menade efter 2100, skrev fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag vet.

Jasså. Jag trodde att du bara skrev fel, men menade samma sak. Ursäkta mig. :doh:

Jag vet dock inte om jag tror att människan kommer att lyckas att flytta till en annan planet. Vi är precis på gränsen till att lyckas komma till Mars, men där finns inget vatten, ingen ström, etc. Det skulle innebära en total omstart och då kan man också fråga sig om det är värt att flytta till mars när solen expanderar, då den ändå inom en ganska kort tidsperiod jämfört med hur länge vi nu levt på jorden kommer att göra även mars obeboeligt. Dessutom så tror jag att det, även om inget riktigt fysiskt krig skulle bryta ut pga diskussioner om rymdraketer, nödvändigheter, varför vi ska flytta till mars osv så tror jag att det skulle utbryta en världskris efter alla de debatter som förmodligen kommer att komma. Folk/länder kommer att bli osams och "vi" kommer att få problem att lyckas genomföra flytten till mars, om nu det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...