Jump to content

Sherlock Picos Mysterietråd


Pico
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 457
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Albatrossoppan är egentligen bara ett kodnamn för någon sinnesjuk dryck som får en att ta livet av sig. Att soppan bara finns på denna krog dessutom som ligger vid kajen har fått namnet ifrån att gästerna som äter den gör på samma sätt som personen i säga, och att albatrosser sen kommer och badar i blodet.

?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade soppans innehåll något att göra med mannens agerande?

Visste han att albatross verkligen var en fågel? Alltså, nån kanske hade lurat honom och sagt att albatross-soppa var det godaste som fanns!

1. Ja

2. Ja

Visste kyparen att mannen skulle agera på det sätt han gjorde?

Mannen slevar i sig en sked, men släpper gaffeln. Är detta korrekt?

1. Nej

2. Misstag av mig, sorr-ee!

Men shit, enkel!

Han svalde en sked och den satte sig i halsen på honom. För att få ut den var han tvungen att ta till med den där våldsamma metoden.

NEIN.

Albatrossoppan är egentligen bara ett kodnamn för någon sinnesjuk dryck som får en att ta livet av sig. Att soppan bara finns på denna krog dessutom som ligger vid kajen har fått namnet ifrån att gästerna som äter den gör på samma sätt som personen i säga, och att albatrosser sen kommer och badar i blodet.

?

Låter ganska spännande faktiskt, tyvärr är det fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det verkligen meningen att han skulle ta livet av sig? Jag menar när han tog fram rakkniven och snittade halspulsådern.

Orsaken till hans beteende, var det just p.g.a. albatrossen? D.v.s., skulle han agerat på samma sätt om det var en hackspettsoppa, kråksoppa eller en ugglesoppa? Nu blev det både ja och nej, svara på den första delfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppenbarligen fick soppan honom att ta livet av sig, han märkte alltså något när han tog första skeden som inte stämde.

Så min fråga bli, kände han igen smaken?

Nej.

Var det verkligen meningen att han skulle ta livet av sig? Jag menar när han tog fram rakkniven och snittade halspulsådern.

Orsaken till hans beteende, var det just p.g.a. albatrossen? D.v.s., skulle han agerat på samma sätt om det var en hackspettsoppa, kråksoppa eller en ugglesoppa? Nu blev det både ja och nej, svara på den första delfrågan.

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...