Jump to content

Insätt någon sorts "Flood Control"


MyStiC
 Share

Recommended Posts

En timmas flood control på att skapa trådar vore inte helt fel. Ingen har väl ett behov att skapa två trådar inom en timma?

För min del kan det gärna vara ett dygn eller så på att skapa en ny tråd från det att man skapat en.

Då kan spammare göra en tråd, sedan får han i sådana fall spamma i olika trådar som redan finns. Men där är ju flood control på 40 sekunder vilket gör att en del tröttnar.

I övrigt så skulle jag gärna se nolltollerans på folk som svarar en spammare! (Alla som var inne på mIRC igår tänker "Herregud, är han igång nu igen?" :unsure: )

För GTASajtens forum måste vara ett av de sämsta forum vad gäller att inte svara en spammare. Varenda gång en spammare kommer in så ska det svaras tillbaka och mata trollet så han blir mer inspirerad.

Även om det är ett svar som "Okej grabbar, ingen skriver något. Jag rapporterar" borde ge en varning, för en sådan post visar spammaren att han åtminstone "berört" någon med sitt spammande. Speciellt att skriva det i varenda jävla tråd som mästaren eller vad han nickar gjorde borde ge varning, för han spammar ju nästan lika mycket som spammaren gör.

Så jag ser gärna nolltollerans i en spamtråd, man har ingenting där att göra, och om spammaren skapar fem trådar och ser att ingen reagerar så tröttnar han nog fortare än om han gör fem trådar och får fem svar som säger "Sluta nu för fan, du är jobbig. *report*" för då har ju spammaren fått precis det han vill. Han har lyckats reda upp någon.

Mer nolltollerans åt folket! :(

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föreslår att man måste vänta 72 h (tre dygn) innan man kan posta som nyreggad. Flashback har detta för att undvika spammare.

Inte så bra idé. Tänk om man sitter fast på ett uppdrag i GTA IV och bara måste ha hjälp på momangen. Det är skillnad med flashback som inte är ett nischat forum på samma sätt.

Men Flood Control på topics skulle ju knappast skada någon. 12h kanske skulle vara en bra tid.

Sen hybernatar man idioter som Master_812 som har skrivit *reported* i 7 trådar...

Varna Illousion och Vice för detta: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1022098

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så bra idé. Tänk om man sitter fast på ett uppdrag i GTA IV och bara måste ha hjälp på momangen. Det är skillnad med flashback som inte är ett nischat forum på samma sätt.

Men Flood Control på topics skulle ju knappast skada någon. 12h kanske skulle vara en bra tid.

Sen hybernatar man idioter som Master_812 som har skrivit *reported* i 7 trådar...

Varna Illousion och Vice för detta: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1022098

Tycker du kan ta tillbaka de påstånde om jag är idiot för de är ja inte om inte så Polisen nästa klart ?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom detta har hännt några gånger i rad nu lär det hända igen om ingenting införs. Gränsarna kan man alltid disskutera fram och tillbaka, men huvudsaken är att det finns nån gräns! Allmänt-delen ser ju inte klok ut för tillfället. :unsure:

Jag för min del tycker att en halvtimma hade varit gott nog som gräns på när man kan starta en till topic. Inte så kul att spamma när man kan göra två trådar i timmen, och bättre för oss som kanske någon enstaka gång skulle vilja strta två topics på rad. Vad gäller att nyreggade måste vänta är jag tveksam, hardcore-spammare registrerar väl bara och väntar tills kontona får posta?

Hoppas nån kommer in och städar snart. Såg Azore en kort stund, men han flög iväg med vinden. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du kan ta tillbaka de påstånde om jag är idiot för de är ja inte om inte så Polisen nästa klart ?

Samma sak, Ringer du polisen 7 sju gånger i rad när dem inte är där på en minut? Nej, du väntar tills dem kommer.

Lugn, Poliserna på detta forum kommer det brinner inte direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Jag vet inte om det är rätt tråd det här men jag försöker. Den 26 Jun 2008 - 16:48 skrev Skotten_31 rätt och slätt:

GTFO

i min så kallade "gästbok".

Jag hänvisar till

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

när jag menar att den här personen borde bli avstängd från forumet.

Best regards,

Tobias.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du kan ta tillbaka de påstånde om jag är idiot för de är ja inte om inte så Polisen nästa klart ?

HAHAHAHAHA! Förlåt, men det där förgyllde min dag.

Sedan så behöver man inte skriva "*reported*" i varenda spamtråd. Om du måste, så räcker det med en gång :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHA! Förlåt, men det där förgyllde min dag.

Sedan så behöver man inte skriva "*reported*" i varenda spamtråd. Om du måste, så räcker det med en gång :(

jo de blev lite många blir bara så arg när detta forum blir ner skräpat av en massa skit trådar i massor sen blir de en dålig vana att skriva report ja du vet får väll trycka på report knappen men inte skriva nåt då :unsure: Btw kul att de förgyllde din dag Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo de blev lite många blir bra så arg när detta forum blir ner skräpat av en massa skit trådar i massor sen blir de en dålig vana att skriva report ja du vet får väll trycka på report kanppen men inte skriva nåt då :( Btw kul att de förgyllde din dag

Lektion 1: Lokalisera punkt- och kommatangenten.

---

Om vi sätter en flood control på att starta trådar kanske vi kan jämna ut det hela med 10 sekunders flood control på sökning. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IPB har inget stöd floodcontrol på trådar, bara på inlägg.

Ska se vad som kan göras, men tyvärr måste jag in och rota i kärnan för att fixa det vilket är mycket otrevligt för framtida uppdateringar. :unsure:

Tänkte jag skulle quota detta ifall folk undrar var han håller hus...

(Är det dödsstraff på att quota modforuminlägg? :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi sätter en flood control på att starta trådar kanske vi kan jämna ut det hela med 10 sekunders flood control på sökning. :unsure:

Ojojoj, på tal om det. Sökfunktionen suger ju så enormt. Varföööör får man inte söka på ord under 4 bokstäver? 4 bokstäver är ju sjukt mycket, går knappt att söka eftersom det är helt värdelöst. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...