Jump to content

Aion Online


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

Aion Online är ett MMORPG som utvecklas utav NCsoft (utgivarna bakom Lineage 1 och 2, Guild Wars, City of Heroes/Villains).

Grafiken i spelet är byggd på en modifierad version utav Cryteks motor CryEngine vilket ger en grym upplevelse om man är grafikkåt, dessvärre så är det rätt så höga minimum krav(dessa kan komma att ändras då Aion bara är i beta än så länge);

CPU : Pentium 4 3.0GHz, AMD Athlon 64 3000+

RAM :1GB

VGA : GeForce 6600, Radeon x1550. DirectX 9 or higher.

OS : Windows XP

Man utvecklar sin character i 4 olika skolor; School of Clerics", "School of Scouts", "School of Warriors" och "School of Mages" som man sedan kan vidareutveckla till 8 olika klasser;

Gladiator, Templar, "School of Warriors"

Ranger, Assassin, "School of Scouts"

Sorcerer, Spiritmaster, "School of Mages"

Cleric, Chanter, "School of Clerics"

Det är tre olika raser, Elyos och Asmodian är styrda utav människor och Balaur som är serverstyrd, det är krig emellan dessa tre raser (PvPvE), mycket utav fighterna och uppdragen man kommer uppleva utspelar sig i luften, så vid level 10 får man vingar genom ett quest, man kommer inte att kunna flyga i år och dagar, utan vingarna måste vila upp sig, men det finns dessutom en sorts "fast travel" som gör att du använder bestämda flygpunkter som inte drar på din energi.

Intresserad?

Den officiella hemsidan ärAionOnline

Aion kommer att ha en månadsavgift på ungefär 140 kronor (i dagens läge, dollarn ändras ju ganska ofta) och dessutom måste man köpa spelet för 400 kronor och beräknas släppas tredje eller fjärde kvartalet till 2008.

--

To do list;

Göra topicen roligare (färgad text?)

Skriva mer text och bilder

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att WoW-spelare inte kan acceptera lite konkurens.

Jag tycker Aion ser väldigt trevligt ut. Jag tror att jag ska pröva det när det kommer.... Q4. :P

Nja, har alltid varit så även innan WoW.

Det MMO som är störst i sin genre för tillfället kommer alltid att vara det folk säger nya MMO's snor sina idéer ifrån. Förr var det EQ som folk refererade till och sa att alla nya MMO var EQ kopior. WoW har bara haft turen att släppas vid rätt tidpunkt och dragit till sig mest spelare från andra MMO's. Sen kryddar det ju på att det inte har kommit några MMO's som är bättre än WoW sen det släpptes. Finns hundratals snyggare MMO's men inget som har känslan som WoW fortfarande besitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, har alltid varit så även innan WoW.

Det MMO som är störst i sin genre för tillfället kommer alltid att vara det folk säger nya MMO's snor sina idéer ifrån. Förr var det EQ som folk refererade till och sa att alla nya MMO var EQ kopior. WoW har bara haft turen att släppas vid rätt tidpunkt och dragit till sig mest spelare från andra MMO's. Sen kryddar det ju på att det inte har kommit några MMO's som är bättre än WoW sen det släpptes. Finns hundratals snyggare MMO's men inget som har känslan som WoW fortfarande besitter.

Åhh vad skönt det ska bli när WoW läggs åt sidan och något nytt MMO kommer igång. :P

Jag är äkligt facinerad av grafiken, om min planer går i kraft så köper jag ett nytt grafikkort i höst och om det blir som dem säger att spelet släpps Q4 så blir det kanon. ^_^

Det är ju NCsoft som gör spelet på CryEngine v1 (Far Cry gjordes även med denna motor) och jag tittade lite på deras tidigare spel.

  • Aion: Tower of Eternity
  • Atrix
  • Auto Assault
  • City of Heroes
  • City of Villains
  • Dragonica
  • Dungeon Runners
  • Exteel
  • Guild Wars
    o Guild Wars Prophecies
    o Guild Wars Factions
    o Guild Wars Nightfall
    + Guild Wars: Eye of the North
  • Guild Wars 2
  • Lineage
  • Lineage II
  • Lineage III
  • Point Blank
  • Punch Monster
  • Smash Star
  • SP Jam
  • Tabula Rasa
  • Web-board Games

Vilka har dem lyckats med tidigare? Guild Wars vart ju inte världen succé i västvärlden, utan det spelades väl mest i Korea om jag inte minns fel. Lineage-spelen har jag ingen uppfattning om hur de stod sig mot andra MMO när de var som populärast. Sen är det inte speciellt många jag hört talas om. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NCSoft kan suga min otvättade, ohygienska klamydia penis. Allt de gör liknar Lineage 2 förutom världen och karaktärerna. Enda gången de inte gjort som så är City of Heroes/Villains (vilket är deras enda bra spel so far.)

Det skulle inte förvåna mig om det här blev ännu en flopp från NCSoft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Mordos (för en gångs skull :confused: ). Såg en gameplay-video och det såg faktiskt väldigt tråkigt ut. Påminner mig om Silkroad, och jag tycker bara inte att gameplayen i den typen av spel känns riktigt lika bra. Speciellt PvP känns väldigt stelt på något sätt, mer stå still och pumpa än att röra sig (Player versus Pillar, så att säga).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Helvete. fan ska man betala månadspris för. visst det kanske ligger mer svett och tårar i att bygga en MMORPG men jag skulle hellre vilja att dem tar typ 1000:- för spelet så slipper man betala någonsin (även fasst det är betydligt mindre än vad man betalar för en MMORPG man fastnat för).. aja jag får väll fortsätta spela Perfect World tills vidare.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speciellt PvP känns väldigt stelt på något sätt, mer stå still och pumpa än att röra sig (Player versus Pillar, så att säga).

Det brukar väl se ut så innan spel släpps? Väntar man 6 månader efter dem gjort det så tror jag det ser annorlunda ut.

emo: Man betalar för att tillverkaren/de som pysslar med serverarna ska fortstätta lägga ner tid och jobb på spelet dem släppt, eller serverarna.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar väl se ut så innan spel släpps? Väntar man 6 månader efter dem gjort det så tror jag det ser annorlunda ut.

Alla NCSoft spel är så i pvp förutom City of Heroes/Villains. Man kan inte röra sig och casta spells osv. Lineage 2 är nog det bästa exemplet. Där handlar det bara om vilken rotation på spells du har så du gör så mycket skada som möjligt. Men att röra sig? Spela WoW istället, om man vill ha ett rörligt pvp system.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...