Jump to content

Någon som har tröttnat?


Illousion
 Share

Recommended Posts

Jag börjar tröttna lite smått faktiskt, men har inte klarat storyn än så jag har lite kvar att göra. Det är som vissa här säger, landsbygden och alla småsaker man kunde göra i SA fattas. Det känns som att R* trodde att MP skulle kompensera allt detta.

Jag längtar redan till nästa GTA. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man spelat gta-serien i elva år så uppskattar man inte GTA IV lika mycket. Skulle aldrig, över min döda kropp, kunna ge GTA IV 10/10.

Har för den delen funderat på att maila Rockstar Games om detta bara för att visa att jag faktiskt bryr mig.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man spelat gta-serien i elva år så uppskattar man inte GTA IV lika mycket. Skulle aldrig, över min döda kropp, kunna ge GTA IV 10/10.

Har för den delen funderat på att maila Rockstar Games om detta bara för att visa att jag faktiskt bryr mig.

Ord! jag fattar inte varför den fått 10/10 av så många.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ord! jag fattar inte varför den fått 10/10 av så många.

Det förstår inte jag heller. Förmodligen för att alla ser sig blinda på detaljrikedomen och den nya grafimotorn.

Alla ser hur mycket som gta har utvecklats, men ingen ser hur mycket det har nedgraderats. Längtar redan till nästa gta. Jag vet, att då jag har gjort alla minimissions kommer det bara att finnas tråkgöra kvar. När man har lite pengar, vad gör man då? Dödar. Då man har mycket pengar, vad gör man då? Kläder, mat, vapen. Kläder, mat och vapen. Är heller inte speciellt hypad på multiplayer. GTA kan endast avnjutas till max på singelplayer enligt mig. GTA känslan är sämre av någon anledning.. Det känns mer som The Getaway, True Crime och gta. :)

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tröttnade lite innan jag klarade storyn sen gjorde jag ett sista ryck och klarade skiten sen dess har jag spelat en gång.

När GTA SA var nytt spelade man ju konstant varje dag i flera månaders tid, sen fick man återfall då och då, sen kom spelet till PC då öppnades det för moddar och sånt viket ökade livslängden igen, sen kom SAMP vilket lockade ännu en gång (dock har det slutat funka för mig :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tröttnat i den grad att jag inte hinner. Jag skulle hållt mig fram tills min semester så jag kunde få lite dötid till spelet. Nu har jag kunnat klämma in ett par helger då jag spelat lite och har väl snart klarat ut storyn, men har inte spelat på 3-4 veckor nu. Eftersom jag nästan är klar med storyn är det inget sug då den är ganska enkelspårig så jag vet vad som väntar mig och jag drar på mitt PS3. Hade jag väntat till semestern hade det vart det där suget för att spela det för första gången samtidigt som jag hade vetat att jag har all tid i världen att spela.

I dagsläget får jag, om jag ska spela på en vardag max ut 2-3 timmar och det går åt till att göra uppdrag, så jag hinner inte göra annat emellan. Såvida jag inte slösar upp mina 2-3 timmar på att bara leka runt och leta stunts och annat. Brukar dock sluta i att jag dör eller blir arresterad så jag vill inte spara och har slösat timmarna helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som är riktig GTA-känsla enligt mig är GTA1,2,3 och 4.

Varför?

Jo, Dessa utspelar sig i storstadsmiljöer och är upppbyggda på samma vis.

Någon skrev tidigare att en riktig inbiten GTA spelare saknar landsbygden från San Andreas. Detta förstår jag inte. SA är ett av de sista spelen och skiljer sig altså från orginalen precis som Vice City. GTA4 har återgått till att vara som våra klassiker.

Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som är riktig GTA-känsla enligt mig är GTA1,2,3 och 4.

Varför?

Jo, Dessa utspelar sig i storstadsmiljöer och är upppbyggda på samma vis.

Någon skrev tidigare att en riktig inbiten GTA spelare saknar landsbygden från San Andreas. Detta förstår jag inte. SA är ett av de sista spelen och skiljer sig altså från orginalen precis som Vice City. GTA4 har återgått till att vara som våra klassiker.

Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni?

GTA 1 och 2 går det inte att ta död på, de är underbara. Trean gillar jag inte själv så mycket men jag förstår ju dem som gillar det. Fyran... känns som GTA III igen fast bara snyggare. Det är inte roligare för det. Visst får man en :) -upplevelse varje gång fysikmotorn gör nåt spektakulärt men... känslan är helt borta. Jag hatar storstäder och tycker inte det är kul att den enda miljövariation som finns i GTA IV är enkelriktade gator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som är riktig GTA-känsla enligt mig är GTA1,2,3 och 4.

Varför?

Jo, Dessa utspelar sig i storstadsmiljöer och är upppbyggda på samma vis.

Någon skrev tidigare att en riktig inbiten GTA spelare saknar landsbygden från San Andreas. Detta förstår jag inte. SA är ett av de sista spelen och skiljer sig altså från orginalen precis som Vice City. GTA4 har återgått till att vara som våra klassiker.

Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni?

Håller med dig.

GTA III enligt mig, är den bästa delen i GTA-serien, så jag vart ännu mer glad att Rockstar valde Liberty City igen.

San Andreas, har varit tråkigaste delen just bl.a för att det var för stort enligt mig.

Vice City ligger väldigt högt på min topplista, absolut.

Som Foo skrev, GTA känslan är att åka runt i storstäder, såsom Vice City och Liberty City, och inte massa landsbyggnader.

Skrev lite slarvigt, nyss vaknat. Så klaga inte. :)

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har definitivt inte tröttnat på spelet. Trots att man säkert snittat en timme varenda dag sedan lanseringen så sitter man fortfarande där och fascineras och får en känsla av att man kanske bara upptäck 5/10 av hela staden. Dock så börjar man småruttna på färgerna i staden, att det inte finns någon annan stad att kunna åka till, genom en landsbyggd till exempel, att man alltid måste åka över någon förbannad bro för att ta sig fram. Sen håller jag med Henkibojj angånde soundtracket, i dom tidigare GTA-spelen ville man höra varenda låt, sitta och njuta åt dom även om dom kom från Playback FM eller typ Espantoso. Nu sitter man faktiskt och hoppar över vissa låtar när dom dyker upp och det kan kännas lite för mycket av allting. Jag tror jag fortfarande inte lärt mig en ända låt i spelet. Tragiskt. För mycket och för o-charmigt helt enkelt.

Nu har jag även börjat gå tillbaka till PS2:an och börja smålira de andra GTA-spelen igen. Det kunde jag inte göra förrän ett halvår eller så efter att San Anderas kom, samma sak med Vice City. Då var man fast i månader, och nu vill man redan gå tillbaka.

Men det känns som att jag har mycket kvar att älska av staden och därav så har jag ännu inte börjat tröttna på spelet. Sen hade spelet varit så mycket trevligare om det haft ett tema.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...