Jump to content

Hyllningsmuren!


Vice.
 Share

Recommended Posts

...Förutom lite krongel ibland med att flytta siktet mellan fiender och att komma ur cover så har strider aldrig varit så kul i ett GTA spel förut...

Håller med till största del, men coversystemet är allt lite krångligt att gömma sig på "rätt" ställe då Niko ibland väljer något helt ologiskt om man kan gömma sig på flera nära varandra (t.ex. pelare). Däremot ser jag inte problemet med att komma ur cover, även fast jag sett ett flertal klaga på just det. Det är ju bara att trycka på "coverknappen" (RB på 360) igen för att komma ifrån cover? :naughty:

EDIT: Antar att du inte visste det eftersom det är lite klurigt att komma ur cover bara genom att "gå" ifrån det och att det är det du menar. :unsure:

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med till största del, men coversystemet är allt lite krångligt att gömma sig på "rätt" ställe då Niko ibland väljer något helt ologiskt om man kan gömma sig på flera nära varandra (t.ex. pelare). Däremot ser jag inte problemet med att komma ur cover, även fast jag sett ett flertal klaga på just det. Det är ju bara att trycka på "coverknappen" (RB på 360) igen för att komma ifrån cover? :naughty:

EDIT: Antar att du inte visste det eftersom det är lite klurigt att komma ur cover bara genom att "gå" ifrån det och att det är det du menar. :unsure:

När jag trycker på Coverknappen igen så brukar han byta cover till ett annat närliggande om man trycker för snabbt. Man får trycka och sedan vänta någon sekund innan man rör sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag trycker på Coverknappen igen så brukar han byta cover till ett annat närliggande om man trycker för snabbt. Man får trycka och sedan vänta någon sekund innan man rör sig.

Hm, okej. För mig brukar det bara vara att trycka en gång för att skifta mellan lägena.

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg ingen hyllning om det jag tänkte skriva, men om det redan finns så ber jag om ursäkt.

Men jag hyllar verkligen polisen, dem är lagom lätta å ta sig undan om man har upp till 2 stjärnor.

Och dem är inte så agresiva, grymt jobbigt i VC och SA när man nuddade i polisbilen så fick man dem efter sig.

Det har faktiskt hänt att jag rent av krockat med en polisbil utan att dem brytt sig, blinkat lite med sirenen och hojtat åt mig, men inte blir jag efterlyst :wub:

Grymt stort plus enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg ingen hyllning om det jag tänkte skriva, men om det redan finns så ber jag om ursäkt.

Men jag hyllar verkligen polisen, dem är lagom lätta å ta sig undan om man har upp till 2 stjärnor.

Och dem är inte så agresiva, grymt jobbigt i VC och SA när man nuddade i polisbilen så fick man dem efter sig.

Det har faktiskt hänt att jag rent av krockat med en polisbil utan att dem brytt sig, blinkat lite med sirenen och hojtat åt mig, men inte blir jag efterlyst :wub:

Grymt stort plus enligt mig!

Jag krockade med polisen en gång på min motorcykel så flög Niko av, då sa polisen "it's been an accident here" ^_^ Dom jagade inte mig eller så, skönt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag upptäckte en sak först idag, och det var att man kan göra så att en bilförare dör på fläcken genom att köra in i bilen bakifrån riktigt hårt. Då smäller han/hon in i ratten och får väl sån whiplash att han knäcker nacken, landar på ratten och ligger död med huvudtyngden på tutan som är det enda som väsnas i tystnaden efter ljudet av hjulskri, krossade fönsterrutor och deformerad plåt.

Du kan göra så även framifrån och från sidan på bilen.

Har du tur så dör personen med foten på gasen och bilen drar iväg som fan.. Jävligt roligt att se.

Passor nog lite bättre i tips och trix, men om du har en polisbil och ska över en bro med tull så slipper du betala.

Jag har bara testat med sirenerna på, så jag vet inte om det går utan.

Det känns så jävla verkligt och bra att Rockstar har tänkt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan göra så även framifrån och från sidan på bilen.

Har du tur så dör personen med foten på gasen och bilen drar iväg som fan.. Jävligt roligt att se.

Passor nog lite bättre i tips och trix, men om du har en polisbil och ska över en bro med tull så slipper du betala.

Jag har bara testat med sirenerna på, så jag vet inte om det går utan.

Det känns så jävla verkligt och bra att Rockstar har tänkt på det.

Det är roligt!

Förutom gången jag sköt föraren genom rutan och han "råkade" köra över mig ^_^

I de tidigare GTA-spelen ramlade ju föraren på något mystiskt sätt ut ur bilen när han blev skjuten :/

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är roligt!

Förutom gången jag sköt föraren genom rutan och han "råkade" köra över mig ^_^

I de tidigare GTA-spelen ramlade ju föraren på något mystiskt sätt ut ur bilen när han blev skjuten :/

Haha, apropå det hände en liknande sak idag. En bugg antagligen. Jag stog framför en bil och siktade på föraren som först duckade. Jag väntade med att skjuta men precis när han skulle stiga ut och huvudet var i takhöjd (Han var fortfarande inne) så sköt jag ett HS på honom. Vad som händer är att han dog direkt, men han går ut först och ramlar ihop i luften på något konstigt vis. Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, apropå det hände en liknande sak idag. En bugg antagligen. Jag stog framför en bil och siktade på föraren som först duckade. Jag väntade med att skjuta men precis när han skulle stiga ut och huvudet var i takhöjd (Han var fortfarande inne) så sköt jag ett HS på honom. Vad som händer är att han dog direkt, men han går ut först och ramlar ihop i luften på något konstigt vis. Haha.

Har hänt mig ganska många gånger, men då att jag har skjutit dom i bilen, och tror att de är döda. Så kliver de ur bilen och springer iväg kanske 3 meter och sen bara faller de ihop ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att jag älskar taxi bilarna! Skönt att slippa köra när man inte orkar.

Bara hoppa in, välja destination och slappna av... :doh: kanske ringa nån... ;)

Eller bara skippa "se" resan för en extra kostnad... :lol:

Ltl Jacobs tjänster är ju också riktigt grymma! Säger inte mer än så, vill in spoila för nån. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...