Jump to content

Hyllningsmuren!


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste också säga bilarna, skadorna och allt som det gäller :) älskar och åka runt och sladda in i andra bilar. eller dra av en riktig burnis

så däcken sprängs

Sen att man äntligen kan stänga av bilen och även att nico krossar rutan på bilen, mycket mummsig.'

det var svårt att komma på saker.. det är så mycket :)

Öh okej? Hur stänger man av bilen då ? har inte jag märkt att man kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag gillar mest och över allt annat i det här spelet är att hela spelet är en träffande parodi av USA, amerikansk kultur och "The American Dream". Allt från partiska nyheter, bantningspiller och censur till ett fuckat rättsystem, kändishysteri och dåliga TV-serier a'la CSI och 24. :)

Det bästa av allt är att de har fått med så jävla mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så glad att någon äntligen tog initiativet att starta en sådan här tråd! När jag går in och läser något i Klagomuren så blir jag alltid ledsen och känner att jag inte vill ha IV lika mycket, medans jag när jag läser inläggen här blir helt varm i kroppen och vill ha IV ännu mer! Tack! Ville bara säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så glad att någon äntligen tog initiativet att starta en sådan här tråd! När jag går in och läser något i Klagomuren så blir jag alltid ledsen och känner att jag inte vill ha IV lika mycket, medans jag när jag läser inläggen här blir helt varm i kroppen och vill ha IV ännu mer! Tack! Ville bara säga det.

Exakt så kände jag också, no more klagomur :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ÄLKSAR att köra in i människorna :) och när man träffar rätt så splattas det blod på bilen :P

nästan omöjligt att köra med motorcykeln på trottoarerna, kör man på en gubbe så tappar man kontrollen på motorcykeln :wub:

Men egentligen så ÄLSKAR man allt som har med IV att göra allt är så grymt gjort!

allt från att man får lätt snuten efter sig till den snygga fade out som blir när man dör :)

finns såå mycket att nämna som är underbart med GTA IV så listan skulle bli oändlig!

Redigerad av MaD_MonkeY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ÄLKSAR att köra in i människorna ;) och när man träffar rätt så splattas det blod på bilen :D

nästan omöjligt att köra med motorcykeln på trottoarerna, kör man på en gubbe så tappar man kontrollen på motorcykeln :D

Men egentligen så ÄLSKAR man allt som har med IV att göra allt är så grymt gjort!

allt från att man får lätt snuten efter sig till den snygga fade out som blir när man dör <_<

finns såå mycket att nämna som är underbart med GTA IV så listan skulle bli oändlig!

Lättare att bara säga, JAG ÄLSKAR GTA IV, Bästa spelet EVER!! >_< Enligt mig iaf :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni kör mc riktigt riktigt snabbt och mejjar rakt in i sidan på en bil, så flyger ni med skallen rakt in i dörren och dör på fläcken. Och ett stort rött märke syns på bildörren XD

...och att skjuta personer som kör bil. Stora röda blodfläckar kommer täcka lite/mycket av bilfönstrena som du senare kan tvätta bort. Åh, älska. En annan sak - broarna! Dom är fullständigt fantastiska att åka på. Kärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så glad att någon äntligen tog initiativet att starta en sådan här tråd! När jag går in och läser något i Klagomuren så blir jag alltid ledsen och känner att jag inte vill ha IV lika mycket, medans jag när jag läser inläggen här blir helt varm i kroppen och vill ha IV ännu mer! Tack! Ville bara säga det.

Vi är svenskar, det ligger i vår natur att klaga på skitsaker. En studenttidningskrönikör skrev en text om svenskar och hur deras sociala vanor är. "Sometimes we complain just to make conversation", och jäklar vad jag kände igen mig själv i det! ^_^

...och att skjuta personer som kör bil. Stora röda blodfläckar kommer täcka lite/mycket av bilfönstrena som du senare kan tvätta bort. Åh, älska. En annan sak - broarna! Dom är fullständigt fantastiska att åka på. Kärlek.

Jag upptäckte en sak först idag, och det var att man kan göra så att en bilförare dör på fläcken genom att köra in i bilen bakifrån riktigt hårt. Då smäller han/hon in i ratten och får väl sån whiplash att han knäcker nacken, landar på ratten och ligger död med huvudtyngden på tutan som är det enda som väsnas i tystnaden efter ljudet av hjulskri, krossade fönsterrutor och deformerad plåt. Bara att gå fram, slita ur kroppen från förarplatsen och åka iväg med bilen som nu har hela framrutan rödfärgad med blod och hjärnsubstans. Brutalt och egentligen ganska otäckt, men jävlar vad älskvärt! s8ntkieuvhup.png

En annan grej jag fortfarande inte vant mig vid är att det inte kommer upp någon laddningstid när man korsar broarna. Jag väntar mig hela tiden en "Welcome to Staunton Island" där man tar två sekunder av sin tid till att torka svetten från handflatorna <_<

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fort min plånbok tilåter det så kommer jag köpa PS3 + IV paketet på Game. Drygt 4800, men det kommer det vara värt! Längtar! Ni som har IV, tänk er att fortfarande efter alla de dagar som gått sen releasen längta ihjäl er! Det blir ju inte direkt bättre av att man sitter och läser mer och mer positivt kan jag säga :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte 360 + GTA IV igår, är så fast man kan bli! Helt otroligt vad imponerad man blir :)

Congrats till dig :P Håller med, har spelat sen i tisdags men shit, varje gång jag spelar så blir jag mer och mer impad på nya saker.

Jag och min bror sitter i timmar och disskuterar hur bra IV är, än så länge har jag inte hittat något att klaga på, jag bara älskar allt :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag upptäckte en sak först idag, och det var att man kan göra så att en bilförare dör på fläcken genom att köra in i bilen bakifrån riktigt hårt. Då smäller han/hon in i ratten och får väl sån whiplash att han knäcker nacken, landar på ratten och ligger död med huvudtyngden på tutan som är det enda som väsnas i tystnaden efter ljudet av hjulskri, krossade fönsterrutor och deformerad plåt. Bara att gå fram, slita ur kroppen från förarplatsen och åka iväg med bilen som nu har hela framrutan rödfärgad med blod och hjärnsubstans. Brutalt och egentligen ganska otäckt, men jävlar vad älskvärt! s8ntkieuvhup.png

Är ju inte helt fel att köra en buss och frontalkrocka med en personbil. Ibland flyger de igenom framrutan :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar alla små detaljer som R* tänkt på som är rätt oviktiga men som nu gör spelet 500 gånger bättre, dom har verkligen tänkt på allt :confused:

En annan sak som jag verkligen är totally inlove with är alla dom skruttiga bilarna, helt rostiga, vissa lite omålade och det kommer svart rök och gnistor ur avgasröret, lovely.

Sen att när det regnar, vissa går med paraply och vissa springer med en tidning över huvudet sånna detaljer gör spelet underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är för GTA IV vad OG Loc var för San Andreas - en finne i röven. Han har ju så enkelspårig humor, allt handlar om pussy. Det är mest folks (Nikos) svar på hans idioti som är rolig.

njaa.. den där OG Loc var en töntig liten skit, men Brucie är en galning som bänkar 200 kg och kör med Bullshark Testosterone :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar alla små detaljer som R* tänkt på som är rätt oviktiga men som nu gör spelet 500 gånger bättre, dom har verkligen tänkt på allt :confused:

En annan sak som jag verkligen är totally inlove with är alla dom skruttiga bilarna, helt rostiga, vissa lite omålade och det kommer svart rök och gnistor ur avgasröret, lovely.

Sen att när det regnar, vissa går med paraply och vissa springer med en tidning över huvudet sånna detaljer gör spelet underbart.

Ja visst. Andra små detaljer jag märkt är:

Om man har en snabb bil (har bara hänt med Bullet (?) för mig) så kommer det eldflammor från bakdäcken ibland, när man gör en burnout eller växlar eller någonting sådant (vet inte riktigt när/varför, men det händer).

Och när man flyger nära marken med en helikopter så snurrar det runt en massor av skit i luften (löv, jord och lite sånt), från vinden av rotorbladen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar skjut-stridssystemet och cover systemet. Förutom lite krongel ibland med att flytta siktet mellan fiender och att komma ur cover så har strider aldrig varit så kul i ett GTA spel förut.

Samma med hand-to-hand (önskar bara att det var lite enklare på den punkten).

Och det faktum att man kan slå ner, råna, köra på och skjuta folk utan att de dör ens när deras livmätare är tomma, är så jäkla bra. Speciellt skönt känns det att folk inte tvungit dör när man råkar köra på dem, något jag alltid tyckt varit jobbigt i tidigare spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...