Jump to content

Tips och trix


Vice.
 Share

Recommended Posts

Nån mer än jag som älskar Slow-motion funktionen?

(Håll inne Cirkel när du kör ett fordon så blir allt cinematic, tryck då ner den vänstra analogspaken så blir allt i slowmotion)

Sjukt jävla roligt att få en perfekt vinkeln när man kör med en enorm lastbil rakt in i ett korvstånd, eller bara vanliga människor. Grymma animationer man kan få till alltså. Typ det enda jag håller på med nu för tiden, så jävla kul.

Just nu går jag bärsark med en gaffeltruck i slow-motion. BOOO-ya!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ifall man i multiplayer trycker /\ (eller Y för Xbox 360) och direkt trycker START när man ska in i en helikopter, går man in i helikoptern men startar inte rotorbladen. :D Man måste trycka START efter att man tryckt "gå in" men innan man satt sig. Ett trick för att inte synas, kanske? En helikopter i snurrning syns ganska bra, men en pilot som "gömmer sig" gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte det "bästa" tips och trix. Men om du vill döda någon utan att få snuten efter dig, kan du springa omkull någon, sedan ställa dig på honom. Repetera det 1 gång till, så borde han ha förlorat hela livet :ermm:

Sen tänkte jag på en till grej kanske dock lite OT, vet inte om någon testat. Men om man låter

Darko

gå, sen skjuter man honom när han är på väg bort. Vad händer då? Vad händer om man följer efter honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Sen tänkte jag på en till grej kanske dock lite OT, vet inte om någon testat. Men om man låter

Darko

gå, sen skjuter man honom

när han är på väg bort

. Vad händer då? Vad händer om man

följer efter honom?

Om man dödar honom

efter att man åkt iväg så ändras beslutet till att du dödat honom

. Jag gjorde så andra gången jag spelade igenom spelet.

Jag hade tänkt låta honom leva, och jag satte mig i bilen med Roman för att köra iväg, men när jag såg Darko springa iväg så tänkte jag se vad som hände, och precis när Roman höll på att säga att jag gjort rätt val så dödade jag honom och dialogen avslutades, och sedan påbörjades den andra dialogen som annars hålls om man dödar Darko. Att bara följa efter honom har jag dock inte gjort.

<hr>

x)

Inte ett tips direkt, men ni kanske inte visste att man kan få bucklor...

(bucklor_1102554_0.jpg)

...på vindrutan, och bakrutan också, tror jag.

lulnice_1102554_1.png

Här i hörnet är det en dubbeldörr in till en byggnad. Ovanför dörrarna så står det EE med stora gröna bokstäver. Dessa är fästa vid någon metalställning och det är en kort trappa upp till dörren. Om du åker mot trappan med en bil i lagom hastighet så kan vindrutan ta emot metalställningen E'en sitter på och få en buckla. Det funkar ett par gånger innan rutan går sönder. Med tanke på att det funkar sådär så kan det ju såklart hända i andra tillfällen också. Jag tror att jag varit med om det innan jag fick reda på det här men inte riktigt tänkt på det. Det är iaf riktigt nice. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du mycket poliser efter dig men sitter i en helikopter (och alltså aldrig slipper undan radarn) finns det ett mycket snabbt sätt att bli av med dem. Funkar inte alltid, men när det väl gör det så är det rena rama Cop Bribe.

Skaffa mycket höjd och hastighet. Mitt förslag är att styra kosan mot Happiness Island, där det alltid finns en båt, eller mot Helitours, där det finns helikoptrar. Åk så snabbt du bara kan mot dessa ställen och kräng helikoptern åt höger innan du bailar. Då slipper du undan rotorbladen. Se till att landa i vattnet, annars är det ju kört förstås. Förhoppningsvis hamnar du väldigt nära den jättestora poliscirkelns ytterkant och helst inte i närheten av några polisbåtar. Simma som fanken mot gränsen så du slipper båtarna, sen är du fri att ta dig vart du vill. :rolleyes:

Svårt, men bra. Funkar det, funkar det perfekt. Funkar det inte så är du död på några sekunder eftersom båtarna har M4-beväpnade poliser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Dags för ett nytt tips. Underbart att man fortfarande kan hitta/få reda på nya tips efter att spelet är mer än ett år gammalt. Det är det som är så underbart med GTASpelen. Man kan alltid hitta nya ställen / platser och funktioner.

När du siktar med valfritt vapen, klicka på select/back för att byta vinkel. Jag har vetat att det är bytavinkelknappen sedan första gången jag spelade spelet, men aldrig tänkt på att trycka där medans jag siktar. Wow.

Eller, vinkel är fel ord. Men... Zoomläge. Som on-foot eller i bilen. Nära, ganska nära eller långt ifrån.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dags för ett nytt tips. Underbart att man fortfarande kan hitta/få reda på nya tips efter att spelet är mer än ett år gammalt. Det är det som är så underbart med GTASpelen. Man kan alltid hitta nya ställen / platser och funktioner.

När du siktar med valfritt vapen, klicka på select/back för att byta vinkel. Jag har vetat att det är bytavinkelknappen sedan första gången jag spelade spelet, men aldrig tänkt på att trycka där medans jag siktar. Wow.

Eller, vinkel är fel ord. Men... Zoomläge. Som on-foot eller i bilen. Nära, ganska nära eller långt ifrån.

Kan ju förstås springa ner, sätta på PS3an, sätta i spelet och testa själv, men hela processen skulle ta fem minuter så jag frågar istället:

Vad är skillnaden mellan att bara byta vinkel on foot och göra det medan man siktar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju förstås springa ner, sätta på PS3an, sätta i spelet och testa själv, men hela processen skulle ta fem minuter så jag frågar istället:

Vad är skillnaden mellan att bara byta vinkel on foot och göra det medan man siktar?

När du byter vinkel on foot så ändras avståndet Kamera-Niko on foot, och när du byter vinkel in aim så ändras avståndet Kamera-Niko in aim.

Alltså, normalt sett så ser man ju hela Niko när man spelar, on foot. Siktar man in så ser man bra hans axel och hans högra kind, i princip, och vapnet såklart. Klickar du en gång på back när du aimar så ser du hela hans kropp men bara överdelen av hans ben. Klickar du igen på back när du siktar så är du lika långt ifrån Niko i aimläget som du normalt är i on footläget.

Kan göra spelet lite mer likt de tidigare spelen. Om man bara kör med auto aim off och skiter i att använda coversystemet, och sedan på det använda den vinkel som är längst ifrån Niko.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjazå. Vet inte att jag diggade det tipset så jättemycket i så fall, jag trivs bäst med standardvinkeln :(

Well ett tips är ett tips. Jag föredrar nog också standard mer, men det är fint att det finns möjlighet att ändra, och jag vet att det finns folk som föredrar den sista vinkeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag märkte en rätt så cool sak i dag. Ni alla känner ju till "Helitour". Hur som helst, om ni åker dit och vill ta en helikopter, försök då med detta. Håll först i Y(360), /\(PS3?) för att ta en sightseeing, men hoppar ur helikoptern direkt och hoppa in i den(kapa den) direkt när du gått ut igen. Då kommer helikoptern ha startat sig själv och är redan på väg upp i luften samtidigt som du knuffar ut föraren som faller ner till marken. Dessutom slutar det inte här. Eftersom "datorn" tror att du ska ta en sightseeing så har helikoptern låst fast sig och du kommer inte kunna styra den på ungefär så där 10 sekunder. Väldigt roligt att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag märkte en rätt så cool sak i dag. Ni alla känner ju till "Helitour". Hur som helst, om ni åker dit och vill ta en helikopter, försök då med detta. Håll först i Y(360), /\(PS3?) för att ta en sightseeing, men hoppar ur helikoptern direkt och hoppa in i den(kapa den) direkt när du gått ut igen. Då kommer helikoptern ha startat sig själv och är redan på väg upp i luften samtidigt som du knuffar ut föraren som faller ner till marken. Dessutom slutar det inte här. Eftersom "datorn" tror att du ska ta en sightseeing så har helikoptern låst fast sig och du kommer inte kunna styra den på ungefär så där 10 sekunder. Väldigt roligt att göra!

Haha, schysst. Jag råkade ut för en liknande grej när jag skulle åka fylletaxi. Jag klev in men fick aldrig bestämma vart jag ville, så utan att jag betalat åkte jag några hundra meter innan jag tröttnade. Gick ut och in igen så jag kunde välja vart jag skulle. Tills dess hade den åkt med mig och Packie precis som vilken annan bil som helst. Stannade för rött och allt möjligt.

--

Vill man ta sig hem från "Drinking" utan att köra själv är det bäst att ta taxi för att slippa snuten. Problemet är att man inte kan vinka in en taxi så man får gå (stylta sig) fram och rycka upp dörren själv istället genom att som vanligt hålla in /\ / Y.

--

Är vibrationen i handkontrollen jobbig när man är full kan man (åtminstone på PS3) stänga av den tills vidare. Håll in PS-knappen, gå ner till "Kontroller-inställningar" och stäng av vibrationen.

--

Kan man inte hitta en ledig taxi är det bara att rycka upp dörren genom att hålla in /\ / Y, även om det sitter folk där. De flesta lär redan känna till det men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så gör jag typ hela tiden. :naughty:

Jag visslar aldrig på en taxi längre, utan jag ställer mig bara framför och håller in /\.

Jag med, för det mesta. Har blivit tvungen att köra om en hel del på sistone och orkar verkligen inte åka överallt själv. Var tvungen att göra bortåt 20 kompletteringsdejter med polarna för att vara säker på att jag gjort allt för 100% och då åkte jag mer taxi än jag gjort på ett år dittills, typ ^_^

Fick till slut 100%, det var Brucie som aldrig gått och ätit samt Jacob som aldrig sett en show, om jag minns rätt. Men det tog ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag med, för det mesta. Har blivit tvungen att köra om en hel del på sistone och orkar verkligen inte åka överallt själv. Var tvungen att göra bortåt 20 kompletteringsdejter med polarna för att vara säker på att jag gjort allt för 100% och då åkte jag mer taxi än jag gjort på ett år dittills, typ :naughty:

Fick till slut 100%, det var Brucie som aldrig gått och ätit samt Jacob som aldrig sett en show, om jag minns rätt. Men det tog ett bra tag.

Haha håller med dig! När det kommer till att ta ut polarna orkade jag inte åka själv en enda gång (med undantag för Packie när vi spelade darts eller drack - det är rätt så nära till hans mor). Jag själv gjorde rutin till att ringa upp var och en och göra den aktivitet som stog längst upp på listan. Så kunde jag enkelt veta vad jag gjort eller inte med mina vänner. Kommer ihåg att jag alltid åkte taxi dit jag skulle hämta mina vänner, steg ur taxin och vinkade in samma taxi för att sedan hämta den person jag skulle hänga med och kliva in i taxin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • För att åka snabbare med båten ska man dra högerspaken bakåt, dvs på det sätt man stegrar med en motorcykel. Jag trodde att det skulle gå fortare om man tryckte framåt, precis som när man vill öka farten på motorcykel, men det stämmer inte.

  • Vill man starta multiplayerspel och vara säker på att man alltid är admin själv (förutsatt att man inte tar "do you really want to start a new game?" och avbryter det man håller på med), ska man sätta 1 private slot och resten öppna, så får man alltid själv bestämma bana och inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om någon har postat det här, men ifall man tar upp mobilkameran medans man åker med i tunnelbanan så kan man se insidan av tåget :)

Man kan även ha "Camera" valet markerat när man åker bil. Och när man trycker på den så stannar bilen nästan direkt.

Ganska kul att ha en "emergency break" när man ser att man kanske kommer krasha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...