Jump to content

Första intrycket?


Jacker
 Share

~  

138 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Visst spelet är helt fantastiskt. jag har visserligen bara hunnit spela 2-3 timmar men jag måste säga att saknar vissa grejer, tex att man inte kan vara några polare och göra vad man vill i staden, att det är cut-scene när niko går på puben eller att det inte finns cykel, flyg, jetpack, tank etc sen att bilar fortfarande försvinne runt hörnet eller att man knappt kan gå in i några hus.. aja får hoppas att det blir bättre åter till spelandet :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat det hela dagen nu. Det är fortfarande "woow...", men om jag ska vara helt ärlig så känns det kanske lite segt just nu i början. Men det kanske är för att man inte vant sig vid spelet än, och faktumet att man faktiskt spelar det! Kanske känns annorlunda när man fått sova och smält alla intrycken.

Jag körde omkring 8 timmar i sträck igår, och det jag känner nu är att friheten saknas. Det tar evigheter att ta sig någonstans, så jag tar taxi vart jag än vill. Jag "längtar" tills jag kommer till Algonquin, då jag antar att man får lite helikoptrar och andra större friheter. Jag är lite småtrött på att det inte finns en enda snabb bil i hela Broker, Dukes eller Bohan. Undantaget Bansheen förstås, men den är rätt ovanlig.

Infernus, where are you? :D

Kan man inte se klockan och pengarna på skärmen på nått sätt? jag ser det bara i pausmenyn.

Ta upp telefonen och kolla. Sen kan du ta ner den igen lika snabbt.

Åh, måste bara skriva en liten detalj. Att bli full är något bland de grymmaste sakerna jag någonsin gjort i ett spel. Det är så sjukt fantastiskt bra gjort och dessutom himla roligt för spelaren. Sedan är slowmotion-cinematic camera grejjen så jävla cool. Helt sjukt.

De konstanta vibrationerna i handkontrollen gör inte saken sämre :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Infernus, where are you? :confused:

Men Roman (spoilervarning för dom som inte läst om spelet och/eller klarat dom två/tre första uppdragen:)

ljög väl? Det finns inga bra bilar i GTA IV.

:D

Och ja. Det här var ett skämt. Men spoilern återstår. Även om den är ganska ofarlig då det i princip är det första man får reda på i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man fråga med vilken knapp man tar upp mobilen på PS3? Och hur trycker man på siffrorna? Med en muspekare?

Uppåtpil för att få fram telefonen, X, O och pilarna för att navigera i menyer. Vill man få fram knappsatsen (siffrorna) trycker man fram telefonen med Upp, trycker Upp igen och ser att siffran 5 är markerad. Flytta markören med pilknapparna och tryck X för att slå siffran. När man vill ringa flyttar man markören till YES (eller "blå lur", hur man nu vill säga) och trycker X.

Eh, var det inte en massa snack om att det skulle vara mycket svårare att komma ifrån polisen och att man skulle bli igenkänd samt att man verkligen skulle tänka över varje brott man gjorde?

Det är grymt mycket svårare att komma ifrån polisen. Redan vid två stjärnor är det lika svårt som med 4 stjärnor i de äldre spelen. Vid 3 stjärnor får du helikoptrar på dig och då är det rent omöjligt att komma undan.

Att folk känner igen en vet jag inget om, men man får vara mer försiktig med brott eftersom det är så svårt och jobbigt att komma undan snuten.

kan bensinen ta slut om man kör en bil?

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är grymt mycket svårare att komma ifrån polisen. Redan vid två stjärnor är det lika svårt som med 4 stjärnor i de äldre spelen. Vid 3 stjärnor får du helikoptrar på dig och då är det rent omöjligt att komma undan.

Ah, okej, det kanske ökar mer exponentiellt än tidigare, tyckte bara att det var bisarrt lätt att komma ifrån med en stjärna med det här "cirkelsystemet".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, okej, det kanske ökar mer exponentiellt än tidigare, tyckte bara att det var bisarrt lätt att komma ifrån med en stjärna med det här "cirkelsystemet".

En stjärna är piece of cake, två stjärnor är knepigt om du är i fel område. Tre stjärnor är skvatt omöjligt om du inte gör något åt det (byta bil ofta, försöka gömma sig, vända håll, blocka vägen för snuten etc).

Högre än 3 stjärnor lär man inte komma ifrån utan att åka i helikopter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En stjärna är piece of cake, två stjärnor är knepigt om du är i fel område. Tre stjärnor är skvatt omöjligt om du inte gör något åt det (byta bil ofta, försöka gömma sig, vända håll, blocka vägen för snuten etc).

Högre än 3 stjärnor lär man inte komma ifrån utan att åka i helikopter.

Jag har lyckats komma ifrån fyra stjärnor utan att byta bil (Eller vid byte av bil en gång). Har även kommit ifrån tre stjärnor några gånger. Men det är riktigt svårt, men mycket lättare än föregående spel som är mycket skönt. I föregående spel var det nästan omöjligt att komma ifrån två-tre stjärnor. Nu känns det längre inte som en omöjlighet :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Roman (spoilervarning för dom som inte läst om spelet och/eller klarat dom två/tre första uppdragen:)

ljög väl? Det finns inga bra bilar i GTA IV.

:)

Och ja. Det här var ett skämt. Men spoilern återstår. Även om den är ganska ofarlig då det i princip är det första man får reda på i spelet.

Algonquin är smockad med lyxiga och sportiga bilar

:o

Jag har lyckats komma ifrån fyra stjärnor utan att byta bil (Eller vid byte av bil en gång). Har även kommit ifrån tre stjärnor några gånger. Men det är riktigt svårt, men mycket lättare än föregående spel som är mycket skönt. I föregående spel var det nästan omöjligt att komma ifrån två-tre stjärnor. Nu känns det längre inte som en omöjlighet :o

Kan passa på att säga att jag också har "Spring ifrån 4stjärnor"-Achivementet. Det var ganska klurigt, men det gick.

3 stjärnor är lite snudd på "normalt" och itne så värst svårt enligt mig, men jag kanske bara har fått kläm på bilkörningen?

Iaf så slutar ett antal uppdrag med att man har 3 stjärnor hos polisen, i början när man kommer till Algonquin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är igentligen sjukt men enda gången jag åkt fast var med 1 stjärna men då drog de på så förbannat ändå. Helikopter och jag var totalt omringad samt förlorade mitt fordon och där fanns inget jag kunde stjäla.

4 har jag haft som mäst men jag dog precis innan jag skulle klara mig.

Spelet blir verkligen bara bättre och bättre.

Jag ska vara helt ärlig. I början, efter wow-känslan man fick pricis i början, så kändes det rätt medelmåttigt. Där fanns absolut iget att göra utom mainquest uppdrag och några av de var riktigt tråkiga och dåliga (några av de man fick av Vlad, t ex).

Men sedan började det komma sidequest, Job (föredetta R3-uppdragen), Friends, Internet osv. Som sagt, spelet blir bara bättre och bättre, roligare och roligare.

Jag tror nog det var ett bra val att lägga upp det på det viset också för då höjs ribban helatiden medans om de hade böjat på topp direkt så kanske man hade tröttnat på astt det inte trappades upp.

Just nu har jag svårt att sluta spela, spelet är bara så jäkla kul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är om det är bättre att bli dödad eller gripen av polisen? Jag blir alltid hellre dödad eftersom jag får behålla vapnena, medans jag inte får det då jag blir tagen av polisen. Så jag väljer att fly och bli dödad hela tiden.

Ja, det är nackdelen. Det känns fel att man föredrar att bli dödad framför arresterad (då det igentligen borde vara tvärt om).

Igentligen skulle det vara så att man förlorar sina vapen om man blir dödad av polis också. Då får man större orsak att kämpa för att överleva mot dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...