Jump to content

Första intrycket?


Jacker
 Share

~  

138 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Var väl lite sådär :(

Efter ett tag spelande blev det lite bättre jag har ingen sådär stor HD-TV utan en kass bildrörs-tv (vilket innebär att text som är liten bara är en klump flimmer på bilden), sen med ett rum väl uppljust av solljus så var det ännu svårare att se, ska spela mer ikväll, men förövrigt tycker jag att dom lyckats med allt dom lovat, fast det är inte GTA längre ;)

tjena du! tänkte att jag kunde försöka rädda din dag lite för det är nämnligen så att jag oxå kör på tjockteve och känner exakt igen problemen du snackar om med ljuset iaf! men det ändrade jag simpelt genom att gå in på "Display" i menyn och ändra ljusstyrka och kontrast ect. :lol: testa det du med?

funka fint för mig!

för övrigt är jag extremt nöjd med detta spelet! och de med bilkörningen är svårt Ja, men när man fått grep på det lite så är det skitballt, mer utmaning ju!

och nej det är inte GTA mer. det är så mkt bättre! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mycket bra! Bättre än väntat. Utöver det faktum att jag trycker fel på styrknapparna ibland när jag kör bil så var bilkörningen inte alls så dålig som jag fruktade. Svängarna är svårare än förr men när man väl fått in en taktik så tror jag det blir bättre.

Man kan ändra kontrollerna till styrningen som man styr på det gamla hederliga viset. :lol:

Verkligen? Ska testa då och se så den inte sabbar skjut-delen.

hörde av en jag känner som köpte gta iv att man MÅSTE INSTALLERA innan man börjar spela!?

Jepp, för att minska lagg, lagg-buggar och miniladdnings-lagg. Men bara första gången.

Åh nej... Säg inte att.. Kommer det vara laddningstider och lagg på 360 versionen? Jag har inte ens ett 360 än, ska köpa GTAIV och 360 nästa vecka. Så jag vill veta.

Det kommer vara längre laddningstid när du startar spelet och en viss lagg där t ex konjukturer laddar litre sent osv. Inget stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min hjärna börjar sakta reagera på spelet.

Det är sjukt detaljerat. Nästan äckligt. Nere på hamnen stod det en gubbe och skurade golvet på ett fartyg, en annan gick runt med ett papper och skrev upp saker i hamnen (Skrot Theft Auto trailer 1 - ''I've sold people'')sopbilar med 2st där bak kör på gatorna, folk som sitter och läser böcker vid busshållsplatser exempelvis, sirener hörs, hammarslag hörs, folk pratar i telefoner och håller faktiskt mycket bra konversationer med varann, vid flygplatsen stod det poliser med M4;ror (hmm?), gatuliggare som står och värmer sig över en tunna som de eldar i..

Det är väldigt detaljerat. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min hjärna börjar sakta reagera på spelet.

Det är sjukt detaljerat. Nästan äckligt. Nere på hamnen stod det en gubbe och skurade golvet på ett fartyg, en annan gick runt med ett papper och skrev upp saker i hamnen (Skrot Theft Auto trailer 1 - ''I've sold people'')sopbilar med 2st där bak kör på gatorna, folk som sitter och läser böcker vid busshållsplatser exempelvis, sirener hörs, hammarslag hörs, folk pratar i telefoner och håller faktiskt mycket bra konversationer med varann, vid flygplatsen stod det poliser med M4;ror (hmm?), gatuliggare som står och värmer sig över en tunna som de eldar i..

Det är väldigt detaljerat. :lol:

Det är helt ärligt det allra sjukaste. Jag tror då det aldrig gjorts ett spel som är lika detaljrikt som GTA IV. Sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är helt ärligt det allra sjukaste. Jag tror då det aldrig gjorts ett spel som är lika detaljrikt som GTA IV. Sjukt.

Ändå har man inte upplevt hälften av vad som väntas. Njuter i allafall som fan av spelet. Staden kunde inte vara bättre - Mörka, dystra Liberty City. Finns inget mer stämningsfullt än en dimmig morgon. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är helt ärligt det allra sjukaste. Jag tror då det aldrig gjorts ett spel som är lika detaljrikt som GTA IV. Sjukt.

Jag håller med. Först var jag lite berädd på att bli besviken för karaktärerna såg lite stela och kantiga ut... fula. Men resten är så väldigt detaljerat. Även delar av karaktärerna då.

Ända igentliga negativa är att ljudet är aldeles för jäkla lågt och det är riktigt svårt att höra vad Niko säger ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vart så jävla paff på ett av dom första uppdraget när

Roman är inne och "fixar" pengar och man ska hålla utkik

så satt jag i bilen utanför och började göra en burnout för att kolla hur det såg ut, och omg! Efter att jag hade "burnat" i 20 sekunder så smäller det till två gånger.

Då har däcken smällt! Fan det tyckte jag iallalfall var rätt så coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet om det finns andra kriminella ute på gatorna som polisen kan jaga?

Vore synd om det mitt upp i allt var som i gta3 - polisen är endast till för dig.

Har själv aldrig sett något men har ju ej spelat så mycket.

vad jag har läst på annat forum så gör dom det. Men jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet om det finns andra kriminella ute på gatorna som polisen kan jaga?

Vore synd om det mitt upp i allt var som i gta3 - polisen är endast till för dig.

Har själv aldrig sett något men har ju ej spelat så mycket.

Jag såg att en polis jagade någon snubbe på gatan och haffade honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som jag är besviken på är motorcyklarna, de går knappt att kontroller och det känns som om de flyger på samma sätt som motorcyklarna gör i True Crime: NY.

Det är dock inte lika illa som i TRNY, men man märket att de har slarvat med motorcyklarna när man kör i 70 km/h +

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat det hela dagen nu. Det är fortfarande "woow...", men om jag ska vara helt ärlig så känns det kanske lite segt just nu i början. Men det kanske är för att man inte vant sig vid spelet än, och faktumet att man faktiskt spelar det! Kanske känns annorlunda när man fått sova och smält alla intrycken.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tjena du! tänkte att jag kunde försöka rädda din dag lite för det är nämnligen så att jag oxå kör på tjockteve och känner exakt igen problemen du snackar om med ljuset iaf! men det ändrade jag simpelt genom att gå in på "Display" i menyn och ändra ljusstyrka och kontrast ect. :confused: testa det du med?

funka fint för mig!

för övrigt är jag extremt nöjd med detta spelet! och de med bilkörningen är svårt Ja, men när man fått grep på det lite så är det skitballt, mer utmaning ju!

och nej det är inte GTA mer. det är så mkt bättre! :D

Jag ändrade faktiskt själv lite i inställningarna en stund efter jag skrivit mitt inlägg som du citerade :ermm:

förövrigt har jag börjat få grepp om spelet, håller med Cyprez om det han skrivit. Och angående om polisen jagar andra än dig så JA, hade bowlat med

Michelle

och medan vi var påväg tillbaka till bilen hördes det ett "LCPD, stop where you are" blev lite stressad och undrade vad jag hade missat men så spinger en lodis förbi jagad av en polis :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra, även om det är fler buggar än jag väntat mig. Men det är bara sådanna buggar som alltid funnits och säkert är enormt svåra för spelskapare att undgå. Det stör nog bara mig pga att jag hypat det här spelet så mycket och trott att allting ska bli fett amazing. Så det är inga större problem. Har lite jobbigt att förstå mig på wanted-systemet. Eller, jag förstår. Men jag kör förjävligt nog på en 14" SDTV så jag ser inte alla ikoner och sånt på kartan lika bra. Men spelet funkar ju bra ändå. :confused:

Så jag har röstat mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...