Jump to content

Första intrycket?


Jacker
 Share

~  

138 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En stjärna är piece of cake, två stjärnor är knepigt om du är i fel område. Tre stjärnor är skvatt omöjligt om du inte gör något åt det (byta bil ofta, försöka gömma sig, vända håll, blocka vägen för snuten etc).

Högre än 3 stjärnor lär man inte komma ifrån utan att åka i helikopter.

Jag tycker att du verkligen överdriver nu. I vissa uppdrag får man 3 stjänor, alla gånger har jag lyckats komma iväg genom bara att dra iväg med första bästa bil. Jag tycker det är lite för lätt, dock har jag inte haft mer än 4 stjärnor nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag eller har priset på sjukhusnotan höjts under spelets gång?

Dom snor ju flera tusen ffs!

Inte bara för dig, dom tar mer cash ju mer cash du har! :ph34r:

Jupp. Överdrivet högt. Det är enligt mig den enda anledningen till att spelets frihet numera känns ganska begränsad, då vapnen nu också kostar mer. Jag har därför en sparfil där jag är lite finurlig och taktisk och kör uppdrag, och en där jag leker på och dör utan närmare eftertanke. :ph34r:

Edit: Jag tappar nu ungufär 10k när jag dör. Har för mig att man tappar mer pengar desto högre wantedlevel man har när man blir busted också.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp. Överdrivet högt. Det är enligt mig den enda anledningen till att spelets frihet numera känns ganska begränsad, då vapnen nu också kostar mer. Jag har därför en sparfil där jag är lite finurlig och taktisk och kör uppdrag, och en där jag leker på och dör utan närmare eftertanke. :ph34r:

Edit: Jag tappar nu ungufär 10k när jag dör. Har för mig att man tappar mer pengar desto högre wantedlevel man har när man blir busted också.

Kan ju ha med hur mycket skador på samhället du orsakat kanske?

Polisbilarana var inte särskilt snabba, kanske därför det är så lätt att komma ifrån dom? Jag tyckte allafall dom var rätt seg.. eller jag måste prova igen imorrn.

Bugg.. eller nått, for genom marken när jag var ute på flygplatsen och lekte lite, kunde ju inte låta bli och se vad som hände när en jumbo körde över en. Dök sedan upp igen en bit utanför flygplatsen.

Kameravinkeln är inte den bästa när man kör, den borde vara lite högre ovanför bilen så man ser vart man kör, samma problem i SA.

Pengar kommer upp på skärmen när man väl börjar tjäna några, jag fick mina första 100 dollar? av en snubbe på gatan. :ph34r:

I övrigt som ni säger, mycket snyggt och detajerat. Bara som en sån sak med ljuset och hur bilarna blänker. Gubbarna kunde ju vart snyggare men man ska inte klaga på grafiken för det här spelet (och hela serien) leverearar spelglädje ovasett.

Jag talar utifrån Xbox versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp. Överdrivet högt. Det är enligt mig den enda anledningen till att spelets frihet numera känns ganska begränsad, då vapnen nu också kostar mer. Jag har därför en sparfil där jag är lite finurlig och taktisk och kör uppdrag, och en där jag leker på och dör utan närmare eftertanke. :ph34r:

Edit: Jag tappar nu ungufär 10k när jag dör. Har för mig att man tappar mer pengar desto högre wantedlevel man har när man blir busted också.

Indeed känns inte lika fritt att röja på stan, men men, när jag röjer så kör jag bara på tills jag dör/polisen tar mig sen loadar jag om. Tappar 10 k jag med fan, ganska mycket! Fattar inte riktigt varför det kostar? Betalar man för att dom på sjukhuset ska typ återuppliva en eller vad går själva kostnaden till när man dör? :ph34r:

Redigerad av Soliman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att du verkligen överdriver nu. I vissa uppdrag får man 3 stjänor, alla gånger har jag lyckats komma iväg genom bara att dra iväg med första bästa bil. Jag tycker det är lite för lätt, dock har jag inte haft mer än 4 stjärnor nån gång.

Ju mer jag spelat desto mer märker jag att Broker är det svåraste stället att komma undan i pga alla satans korsningar. Visst blir man påkommen av snuten för varenda smågrej man gör på Algonquin, men man kan lätt slingra sig därifrån till skillnad från när man har 3 stjärnor i Broker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed känns inte lika fritt att röja på stan, men men, när jag röjer så kör jag bara på tills jag dör/polisen tar mig sen loadar jag om. Tappar 10 k jag med fan, ganska mycket! Fattar inte riktigt varför det kostar? Betalar man för att dom på sjukhuset ska typ återuppliva en eller vad går själva kostnaden till när man dör? :ph34r:

Har du ingen sjukhusförsäkring i USA kan minsta benbrott kosta dig flera tusen. Bra system, aye? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ju mer jag spelat desto mer märker jag att Broker är det svåraste stället att komma undan i pga alla satans korsningar. Visst blir man påkommen av snuten för varenda smågrej man gör på Algonquin, men man kan lätt slingra sig därifrån till skillnad från när man har 3 stjärnor i Broker.

Jag är fortfarande kvar på Broker och jag brukar ofta få efter mig 3-4 stjärnor bara för att det är så kul. Man kan säga att jag nästan 'tränat' på detta och nu kan jag i 9 av 10 fall komma undan dom, t.o.m på Broker.

---

Ang. kameravinkeln var det väldigt ovant i början. Jag funderade länge på vilken jag skulle använda och "mittenkameran" blev snabbt en favorit. Men efter ett tag började jag rata den och valde kameran som är närmast bilen. Den ger mycket mer, hur ska man säga det, inflytande i körandet. Så nu är det alltid den som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kameravinkeln är inte den bästa när man kör, den borde vara lite högre ovanför bilen så man ser vart man kör, samma problem i SA.

Om den är högre uppifrån ser man ju sämre vart man kör, då ser man ju inte lika långt fram. Men självklart är det personligt vad man tycker är bra. Sen kan du ju zooma ut och ändra vinkeln på egen hand också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om den är högre uppifrån ser man ju sämre vart man kör, då ser man ju inte lika långt fram. Men självklart är det personligt vad man tycker är bra. Sen kan du ju zooma ut och ändra vinkeln på egen hand också.

Jaja inte så högt upp menar jag att den ska vara, men just nu hamnar kameran bakom bilen när man kör uppför eller ska utför så man vet aldrig om man kommer att ha en bil framför sig runt nästa krön, så lite upp hade vart bra.

Jag försöker vänja mig att köra innifrån bilen men då blir det problem i korsningar istället då man får dålig sikt åt höger och vänster. Jag vill minnas att GTA III hade perfekt kör vinkel.? Sen saknar jag First Person View, ibland vill man kika närmare på saker och ting.

Kör ni med GPRSen på eller av?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj! Länge sedan man var här och röjde. Men nu när man spelat det nya spelet för första gången så kanske det är dags att återvända?;)

Tycker att spelet är mycket bra efter ca en timmes speltid, och jag tror även att det kommer växa när man lärt sig de nya kontrollerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår var jag iväg till mediamarkt och brände iväg 2600:- på ett xbox 360 och GTA IV...

Glad som fan kastade jag in grejjorna i bilen, full fart hemmåt.

Satt helt förstummad vid TVn den första timmen av spelande.

Sen blev jag uttråkad. Spelet var inte så jävla bra som jag trodde. Tycker det är ptja, ganska tråkigt egentligen?

Men det kanske är jag som börjar bli gammal och tråkig också...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår var jag iväg till mediamarkt och brände iväg 2600:- på ett xbox 360 och GTA IV...

Glad som fan kastade jag in grejjorna i bilen, full fart hemmåt.

Satt helt förstummad vid TVn den första timmen av spelande.

Sen blev jag uttråkad. Spelet var inte så jävla bra som jag trodde. Tycker det är ptja, ganska tråkigt egentligen?

Men det kanske är jag som börjar bli gammal och tråkig också...

Alla har ju sin egen åsikt om saker och ting, alla kan inte gilla samma sak, även om IV rules :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla har ju sin egen åsikt om saker och ting, alla kan inte gilla samma sak, även om IV rules :P

Precis. :confused:

För mig, håller GTA än idag. Finns småsaker man saknar/vill ha med. Aja, sådant man får ta. :)

Edit: Första intrycket var för mig, underbart. Satt klistrad i lite över 11 timmar första gången.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår var jag iväg till mediamarkt och brände iväg 2600:- på ett xbox 360 och GTA IV...

Glad som fan kastade jag in grejjorna i bilen, full fart hemmåt.

Satt helt förstummad vid TVn den första timmen av spelande.

Sen blev jag uttråkad. Spelet var inte så jävla bra som jag trodde. Tycker det är ptja, ganska tråkigt egentligen?

Men det kanske är jag som börjar bli gammal och tråkig också...

När man börjar bli bort åt 100 så blir nog de flesta TV-Spel tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...