Jump to content

När tror du nästa GTA kommer släppas?


kicken
 Share

När tror du näst GTA kommer släppas?  

66 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, nu i väntans tider på GTA IV kommer jag med denna av några ansedda otimida (Swenglish) fråga.

Fick idén i en annan tråd här och jag tvekade inte. Jag gick direkt på mål och mål blev det.

Hur som helst, när tror ni nästa "stora" GTA-titel kommar att släppas? Stories-spel räknas inte.

Jag skulle gissa på 2014. Ganska lagomt. Kommer antagligen ta en 3-5 år att tillverka efter pausen de antagligen kommer ha nu plus allt jobb med extra unitsen till 360:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flyttade tråden.

Själv tippar jag på 2013. Om man tänker som så att det har räckt cirka fyra år att göra GTA IV, och utgår man från det så skulle det gå till 2012 tills nästa spel släpps. Lägger man då till arbetet med extraepisoderna till Xbox 360 och eventuellt kommande till PS3 så tror jag att hösten/vintern 2013 kan ligga ganska nära sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2010 som senast. Möjligen redan nästa höst men troligast är 2010.

4 år gick det för de var tvugna att bygga uppe n ny grund för GTAIV medans de tidigare var baserad på GTAIII.

Nästa lär vara baserat på GTAIV och kommer inte ta mer tid än GTA:VC eller GTA:SA att göra.

Men snackar vi GTAV så skulle jag tippa 2013-2015.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sent 2010 eller 2011 låter ganska realistiskt.

Jag är övertygad om att det kommer att släppas fler GTA-spel, som bygger på IV-motorn, till nuvarande konsolgeneration, allt annat skulle vara en marknadsstrategisk miss. Det är 360s och PS3n folk har i sina vardagsrum och då gäller det för Rockstar att göra spel till de konsolerna. Jag tror dock inte att GTA V kommer att släppas på länge, det kan säkert dröja till 2013-2015.

Null vote.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag som tror att de inte vill göra GTA IV: Miami (Vice City)? Jag tror de tröttnat på sina städer och sina referenser till spelens händelser hela tiden, nu vill de nog göra antingen London eller nån annan stad härnäst. London vore en perfekt stad, eftersom det både är en populär plats och så kommer ju hela R*-bunten från Storbritannien också, till stor del London (Edinburgh är en rätt liten stad, åtminstone inte tillräckligt stor för ett GTA).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog väl 18 månader för Vice city att komma ut efter GTA III. Så i slutet av 2009 eller början av 2010 kommer nästa GTA, 2011 och senare kan ni glömma

Men spelen är lite mer avancerade att göra nu än på vice city tiden...

Men jag tror ändå inte att det kommer att ta så lång tid, dom har ju grunden från IV nu, och dom ska nog inte komma med nåt revolutionerande nytt som hoppet mellan SA och IV, så det blir nog nåt i stil med hoppet mellan GTA III och GTA VC, annan karta, samma grafikmotor, några nya funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men spelen är lite mer avancerade att göra nu än på vice city tiden...

Men jag tror ändå inte att det kommer att ta så lång tid, dom har ju grunden från IV nu, och dom ska nog inte komma med nåt revolutionerande nytt som hoppet mellan SA och IV, så det blir nog nåt i stil med hoppet mellan GTA III och GTA VC, annan karta, samma grafikmotor, några nya funktioner.

Detaljerna då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag som tror att de inte vill göra GTA IV: Miami (Vice City)? Jag tror de tröttnat på sina städer och sina referenser till spelens händelser hela tiden, nu vill de nog göra antingen London eller nån annan stad härnäst. London vore en perfekt stad, eftersom det både är en populär plats och så kommer ju hela R*-bunten från Storbritannien också, till stor del London (Edinburgh är en rätt liten stad, åtminstone inte tillräckligt stor för ett GTA).

Jag tror de kommer bli Vice City eftersom det skulle bli succé. Vice City är ett säkert kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror de kommer bli Vice City eftersom det skulle bli succé. Vice City är ett säkert kort.

Vid närmare eftertanke tror jag också det, och jag vet att jag verkligen, verkligen hoppas det. Men det kan inte utspela sig efter -86 och inte under -84. VCS slutar med att Vic och Lance säger att de måste ligga lågt ett tag, och de verkar komma tillbaka först 1986 - kommer GTA IV: VC utspela sig 1985? Det är det enda åttiotalsårtal som skulle funka (utom 80-83 förstås).

Fast vad skulle soundtracket vara? Exakt samma kanaler förmodligen, och det skulle inte göra mig ett dugg. Sjuttiotal skulle inte skada förstås, men det värsta som skulle kunna hända är att det utspelar sig i nutid. Det är bara omöjligt, det skulle aldrig funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid närmare eftertanke tror jag också det, och jag vet att jag verkligen, verkligen hoppas det. Men det kan inte utspela sig efter -86 och inte under -84. VCS slutar med att Vic och Lance säger att de måste ligga lågt ett tag, och de verkar komma tillbaka först 1986 - kommer GTA IV: VC utspela sig 1985? Det är det enda åttiotalsårtal som skulle funka (utom 80-83 förstås).

Fast vad skulle soundtracket vara? Exakt samma kanaler förmodligen, och det skulle inte göra mig ett dugg. Sjuttiotal skulle inte skada förstås, men det värsta som skulle kunna hända är att det utspelar sig i nutid. Det är bara omöjligt, det skulle aldrig funka.

Nu har jag glömt en del sedan VC och inte spelat VCS på ett tag, men förklara bara fort varför det inte kan utspelas efter 86. Tommy åkte ju aldrig fast och Vic och Lance skulle bara 'ligga lågt'. 87 - 89 då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...