Jump to content

När tror du nästa GTA kommer släppas?


kicken
 Share

När tror du näst GTA kommer släppas?  

66 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu har jag glömt en del sedan VC och inte spelat VCS på ett tag, men förklara bara fort varför det inte kan utspelas efter 86. Tommy åkte ju aldrig fast och Vic och Lance skulle bara 'ligga lågt'. 87 - 89 då?

Eftersom Tommy fortfarande är kokainkung i VC betyder det att man inte kan spela som honom eftersom man redan är på topp. Ska man spela som nån annan blir det antingen att man måste döda Tommy (hädelse!!) eller att han aldrig existerat. I vilket fall skulle det inte funka eftersom fansen skulle bli så otroligt upprörda. Jag skulle bli det om Tommy dödades iallafall, han är lätt hela seriens bästa karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom Tommy fortfarande är kokainkung i VC betyder det att man inte kan spela som honom eftersom man redan är på topp. Ska man spela som nån annan blir det antingen att man måste döda Tommy (hädelse!!) eller att han aldrig existerat. I vilket fall skulle det inte funka eftersom fansen skulle bli så otroligt upprörda. Jag skulle bli det om Tommy dödades iallafall, han är lätt hela seriens bästa karaktär.

Men om man t.ex skulle spela någon annan karaktär. Någon som har något annat mål att uppnå. Som exempel någon 'Salvatore Leone' typ i sin ungdom. Ett väldigt dåligt exempel, men du förstår nog vad jag menar. Då kanske man till och med skulle kunna få uppdrag av Tommy. För att sedan bli hans kompanjon eller för att ta över något annat stort. Utan att behöva döda eller skada honom. Men visst, jag tror knappast att R* gör ett VC i 80-talet. Det kommer nog antingen bli 90-tal eller så som jag och även du hoppas - 70-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stod och tjuvläste någon speltidning på pressbyrån för någon dag sedan, Play tror jag det var, iaf så skrev dom om GTA IV, sen fanns det en notis om dom andra spelen och framtiden, så stod det GTA V - 2012 eller om det var 2013.

Hur säker källa dom har vet ju inte jag, men kolla upp det, tror det var tidnigen play.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
2010 som senast. Möjligen redan nästa höst men troligast är 2010.

4 år gick det för de var tvugna att bygga uppe n ny grund för GTAIV medans de tidigare var baserad på GTAIII.

Nästa lär vara baserat på GTAIV och kommer inte ta mer tid än GTA:VC eller GTA:SA att göra.

Men snackar vi GTAV så skulle jag tippa 2013-2015.

Nu fattar jag ingenting,på ena raden skriver du att 2010 är troligast och ett par rader ner skriver du 2013-2015.

Du får ursäkta om jag är lite trög men jag har börjat få lite små abstinens och vill gärna veta när GTA kommer ut igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att det borde bli GTA London Stories? eller bara GTA London? Eller en London-liknande stad med ett annat namn.

Jag hoppas verkligen inte (ta inte illa upp nu..) att Rockstar kommer att göra som förr; GTA3 - mörkt, grått dyster - nästa steg VC; ljust, färgglatt och fint.

Istället borde de satsa på London tycker jag. Absolut ingen exakt kopia utan som vanligt en egen version och med Engelsk landsbyggd.

GTA V lär komma ut 214-15 som ny generation. Däremot kommer säkerligen vi snart att kunna vänta oss ett helt nytt GTA inom två år.

Nu har *R grunden så nu är det bara att tuta och köra. Hoppas dock att landsbyggden kommer tillbaka och alla möjligheter.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, landsbyggden är trevlig...med en massa bonläppar :D .

Men jag tror att näst GTA blir nå slags stories eller nåt ?

annars som "ett helt-spel" så kommer de nog släppas som sagts runt 2013..säker och sjuttitalet vore nice oxå, fast då ska de va i San Andreas runt 1979-1982.

Hoppas INTE GTA:SAS utspelar sig i ghettot.....eftersom att båda GTA: VCS & LCS hade ingen "stor" koppling till GTA 3 eller GTA Vice, dessutom hatar jag gettott så nejj...Tack! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gissa på att spelet kommer ut hösten 2010. Och jag förmodar att Rockstar kommer att använda samma spelmotor som i GTA IV.

Det har snackats en del om GTA VC II, exempelvis i Gamereactor såg jag en liten notis som antydde på att en andra del i Vice City blir nästa projekt. Och det hoppas jag innerligt. Vice City :alien:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...
Har jag missat nåt?

http://grandtheftauto.ign.com/articles/new...ating-to-GTA-IV

Det var faktiskt en anställd på Rockstar North jag har kontakt med över GTAForums som berättade detta för mig. Jag visste det inte tills då, men men.

Rockstar North är fullt upptagna med The Ballad Of Gay Tony samt Agent till Ps3. Han skrev också i sitt senaste pm:

After GTAIV finished, we all had some time off, and after that pretty much everyone moved onto Agent (which had already been in development for a while) and TLAD. Now most of the studio is devoted to Agent and TBoGT.

So, the next full GTA game is still in the very early stages, basically designing the world and getting ideas together etc. More staff will move onto that project as Agent gets more complete, but right now Agent has most of our attention - Agent is the next GTA game really.

So yeah I guess the next GTA could be a while, but I think it will be worth the wait. The ideas so far are very ambitious, it'll be like the leap from III to SA I think.

När jag läste det. w00t. Verkar vara ett större hopp än vad jag förväntat mig. Men jag ska inte vara allt för ambitiös. Dock är jag säker på att det kommer att vara ett bra spel.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...