Jump to content

Spelrecensioner


Saleen
 Share

Recommended Posts

För det första, ja, jag vet att det finns en 3 år gammal tråd som har samma tema men jag kände att saker behövde förnyas. Den gamla tråden

Idén med den här tråden är ungefär lika som med "Senast sedda film" i film, musik och grafikforumet. Berätta vilket ditt senast spelade spel är, vad som var bra, vad som var dåligt, vad kunde göras bättre och ge det ett betyg i slutet.

Jag antar att jag får börja.. :whistling:

-----------

Crysis

Jag hade relativt höga förväntningar på det här spelet, antagligen för att det har varit så omtalat ang. grafiken. Jag måste säga att jag var skitnöjd ang. grafiken även fast jag "bara" spelade i 1024x768 och medium på alla inställningar.

Ang. storyn så var jag mindre nöjd, det var rätt nice i början då man inte visste speciellt mycket förutom att det fanns någon viktigt som nordkoreanerna skyddade samt att det fanns

mystiska monster

på ön. Men allteftersom vart mer och mer avslöjat och framåt slutet kändes spelet som en dålig actionfilm. Tyvärr.

I delar av spelet kändes det mest som att man skulle springa från ställe till ställe och döda koreaner, visst det är kul en liten stund men det kändes tråkigt i längden.

AI'n i spelet var bra som jag läst att dem skulle vara, men det enda som jag stör mig på är att koreanerna, som pratar koreanska (ascoolt, thumbs up) ibland pratar Engelska.. Då blev jag riktigt besviken och det kändes ännu mer som en dålig actionfilm.

En till detalj som förstörde lite är när man byter suitmode, t.ex. från strength till speed, då det kommer en basröst och säger "MAXIMUM SPEED".. Det kändes... Inte så (i brist på annat ord) professionellt?

För övrigt gillar jag inte riktigt att det är så höga systemkrav på spelet som det är. Det gör så att folk måste köpa nya hårdvarudelar och så blir det genast mycket dyrare att spela. Det gynnar inte spelbranchen för PC på rätt sätt.. Men jag ska inte gå in mer på det utan istället ge spelet ett betyg.

3/5 - Inte mer, inte mindre, det var ett bra spel, snyggt spel, men det tappade på storyn, tyvärr.

-------------

Recensioner @ GTAsajten !

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Army of Two (Xbox 360)

Ett spel jag och en klasskamrat sett fram emot länge. Långt innan det släpptes hade vi bestämt oss för att spela storyn över Xbox live. Army of Two är ett mästerligt coop-spel och dess story är helt okej. De båda legosoldaternas kamp mot regeringar och korrupta företag är riktigt "amerikansk" men ändå underhållande. Grafiken är väldigt bra, röstskådespelet det samma. Kontrollen går inte att klaga på och du som spelat Gears of War kommer känna igen dig en del. De två huvudkaraktärerna Elliot Salem och Tyson Rios hyser en alldeles speciell hatkärlek emot varandra och spelaren kan därför välja om man vill hylla sin motspelare genom att göra highfive eller att skälla på honom med hjälp av ett enkelt knapptryck. Detta gjorde att dessa känslor också utspelades mellan mig och min kompis. Det var en härlig känsla när man slitit sig igenom en svår bana och man tillslut kör en highfive med polaren. Det gick inte att slita sig från konsolen vilket ledde till att vi klarade ut storyn på 2 dagars hårt gibbande (~10h).

:confused::):):P av fem ninjor. Hai ya!

Army-of-Two-5_988367_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Army of Two (Xbox 360)

Ett spel jag och en klasskamrat sett fram emot länge. Långt innan det släpptes hade vi bestämt oss för att spela storyn över Xbox live. Army of Two är ett mästerligt coop-spel och dess story är helt okej. De båda legosoldaternas kamp mot regeringar och korrupta företag är riktigt "amerikansk" men ändå underhållande. Grafiken är väldigt bra, röstskådespelet det samma. Kontrollen går inte att klaga på och du som spelat Gears of War kommer känna igen dig en del. De två huvudkaraktärerna Elliot Salem och Tyson Rios hyser en alldeles speciell hatkärlek emot varandra och spelaren kan därför välja om man vill hylla sin motspelare genom att göra highfive eller att skälla på honom med hjälp av ett enkelt knapptryck. Detta gjorde att dessa känslor också utspelades mellan mig och min kompis. Det var en härlig känsla när man slitit sig igenom en svår bana och man tillslut kör en highfive med polaren. Det gick inte att slita sig från konsolen vilket ledde till att vi klarade ut storyn på 2 dagars hårt gibbande (~10h).

:confused::):):P av fem ninjor. Hai ya!

Har funderat på att köpa AoT. Men efter att man har klarat ut storyn, finns det någonting man kan göra eller är det helt slut då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Thing

Det är lite svårt att recensera det här spelet eftersom jag är helt och hållet fast i slutet men jag ska ge det ett försök.

Spelet utspelar sig några veckor efter filmens slut. Du är ledaren för ett räddnings team som skickats till outpost 31 för att se vad som hänt och se om det finns några personer där över huvud taget. Visst finns det det. Både människor och... saker.

Riktigt spännande spel som är mer än en värdig uppföljare till filmen från 1982. Är som sagt fast på en boss i närheten av slutet men jag ska inte låta det på verka mitt omdöme.

8/10 får det av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och TES: Oblivion. Och S.T.A.L.K.E.R. Och Bioshock. Och Max Payne. Och Halo. Och Gears of War och liknande skitspel.

Okej du kan inte vara seriös, dem du nu har skrivit skiljer sig så mycket från varandra att det enda spel du måste gilla är pong.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vad är ett bra spel för dig? Du verkar ha för höga krav på speltillverkarna.

Exempel på bra spel?

Fallout

Fallout 2

Planescape: Torment

Baldur's Gate

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

Baldur's Gate 2

Baldur's Gate 2: Throne of Bhaal

Icewind Dale

Icewind Dale: Heart of Winter

Icewind Dale 2

Icewind Dale 2

Outcast

Battlezone

System Shock 2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fort jag börjar på ett sånt här inlägg så vet jag med mig att det kan bli långt. Ska försöka undvika det denna gång för att det ska bli enklare att läsa. Fast den här gången recenserar jag många spel, så det kanske inte blir så kort ändå. Tänkte lägga upp lite snitsigt med bilder och citat som representerar spelet ganska rättvist. Åtminstone i HL2: EP1s fall.

_______________

Orange Box

(PS3)

wb39vni1o1fb.png

Generellt betyg: 3/5

Fem spel i ett, vilket i sig är väldigt billigt. Men det som ger det sämre betyg är att grafiken i HL2-spelen är otroligt nedbantad, så illa att till och med min 512 Mb-RAM-dator har bättre grafik på texturerna trots att det mesta är nedsatt på lägsta grafik och högst prestanda. En dålig portning till PS3 som utan problem skulle kunna hantera dubbelt så kraftig grafik. Skuggor är kantiga, texturer grötiga och lågupplösta, polygoner sticker upp ur marken som om man inte kommit nånstans sen HL1. Riktigt dåligt betyg på grafiken. Kontrollerna funkar förvånansvärt bra om man justerat om dem till något helt annat än standard.

HL2 har jag inte testat till PS3 eftersom jag redan kört det på PC. Team Fortress 2 kan man prata länge om, men jag nöjer mig med att säga att det är ett kul spel med bra variation av spelartyper, men att det finns alldeles för få banor. Det finns till exempel bara en enda Capture the Flag-bana.

_______________

Half-Life 2: Episode 1

(PS3)

11028_988643_0.jpg

"Oh, my God!"

"Gordon!"

*Är i vägen*

"Oh, my God, Gordon!"

"My God!"

*Är i vägen igen*

"Gordon, are you okay?"

*Är i vägen en tredje gång*

"Get back!" *är i vägen för min flyktväg från granaten*

"Thank God!"

"We need to get out of here!"

"Oh, thank God, Gordon!"

"Thank God you're okay, Gordon!"

Vem som än köpte detta spel till fullpris när det kom ut; jag tycker synd om dig. För ett sämre spel än detta, det vet jag inte om jag någonsin betalat för. Jag har egentligen ingenting positivt att säga om Episode One, annat än att det var kort. Och det är också en av de största nackdelarna med spelet. Det är dåligt för att de faktiskt kräver pengar för ett spel som är så vansinnigt kort, men jag borde inte klaga då det var en ren pina att spela igenom det. Aldrig någonsin har jag haft en spelpartner som varit i vägen så helvetes mycket som Alyx Vance. Så fort man får en granat kastad mot sig och Alyx är med, då vet man att den enda vägen är framåt - för bakom mig står kärringjäveln i vägen för dörren ut. Aldrig någonsin kunde man byta generell riktning utan att se hennes nuna i vägen, varefter man lade av ett dubbelpipigt hagelgevärsskott i ansiktet på henne i ren ilska. Synd att det inte hjälper, varken genom att hon flyttar på sig eller att hon helt enkelt lägger sig ner och dör, vilket var det enda jag hoppades på och som höll mig vid liv (IRL). Hoppet är det sista som lämnar människan.

Laddningstiderna är fruktansvärt långa. Det är också det enda som förlänger den korta speltiden, utom de gånger man måste börja om från början för att Alyx varit i vägen. Det finns quicksave, men quickload är inte särskilt "quick".

Storyn, som jag kände var tunn redan i Half-Life 2, är absolut obefintlig. Citadellet håller på att rasa, och man måste därifrån. Det är hela grejen. Det man gör i citadellet är en bisak som visar sig få betydelse först i Episode Two. Just när jag i slutet känner att "jaha, då har man gjort något storymässigt viktigt, för en gångs skull!", så slutar spelet med att

tåget därifrån spårar ur just när citadellet rasar.

Men jag vet egentligen inte varför jag spoilermärkte, då det inte har någon som helst betydelse för spelupplevelsen. Den är redan så körd i botten man kan tänka sig.

Ett vansinnigt kort spel (jag hann inte ens använda alla vapnen!) med ful grafik, en jobbig kärring till sällskap, ett spel utan story och med frustration som enda spelkänsla rätt igenom är inget bra spel. Gillade du HL2 och känner att episoderna vore kul att prova på, hoppa direkt till Episode 2 då. Det här är vad du missat, storymässigt:

Alyx laddar ner en datasändning från citadellet. De flyr därifrån med ett tåg som spårar ur när citadellet rasar.

Det är precis allt.

+ Det är kort

- Det är kort - och de vill ha pengar för det

- Alyx är ALLTID i vägen

- Obefintlig story

- Ful grafik

- Enformiga strider

- Ett enda pussel i spelet

Betyg: :rolleyes: (1/5, med väl vald smiley.)

_______________

Half-Life 2: Episode 2

(PS3)

half-life-2-episode-two-hands-on-20070522061701938_988643_1.jpg

"After all, you saved my rocket. So, well, thank you. Hrr-hrrm."

Det här spelet är allt vad Episode 1 och Half-Life 2 inte var. Det är spännande, snyggt, häftigt, underhållande och storymässigt relativt innehållsrikt. Faktiskt så gillar jag det här spelet skarpt, och vore EP2 lika långt som HL2 var hade det definitivt fått en femma av mig. Slutstriden är mycket spännande och slutscenen en väldigt bra cliffhanger. G-mans tal i spelet är också mycket intressant, och storymässigt mycket avgörande.

Det finns inte mycket att skriva om detta spel annat än att det är tusen gånger bättre än EP1, och att det är mycket mer genuint gjort än det mesta Valve spottar ur sig. Rekommenderas varmt!

+ Spännande och actionfyllt

+ Förbättrad grafik

+ Viktiga saker sker med Half-Life-storyn

- Det är lite för kort (men fortfarande mycket längre och mer innehållsrikt än EP1)

- Fortfarande långa laddningstider

-

Alyx dog inte, som jag hoppades så innerligt

Betyg: :):):wub:^_^ (4/5)

_______________

Resten av mina recensioner bli i en annan post.

Dessa har ni att se fram emot:

Uncharted: Drake's Fortune (PS3)

Resistance: Fall of Man (PS3)

Rainbow Six: Vegas (PS3)

Super Stardust HD (PS3, via PSN)

EDIT: Snyggade till posten nu.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exempel på bra spel?

Fallout

Fallout 2

Planescape: Torment

Baldur's Gate

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

Baldur's Gate 2

Baldur's Gate 2: Throne of Bhaal

Icewind Dale

Icewind Dale: Heart of Winter

Icewind Dale 2

Icewind Dale 2

Outcast

Battlezone

System Shock 2

Nej jag undrade vilka komponenter du tycker ett bra spel består av! Förklara gärna! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag undrade vilka komponenter du tycker ett bra spel består av! Förklara gärna! :rolleyes:

Kort sagt; ett spel där man slipper bli förbannad över diverse usla komponenter i spelet. Kanske röstskådespeleri, kanske felfördelad vikt gällande grafik och story, kanske variation.

Får se om jag orkar skriva något längre imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Episode One recension

Episode Two recension

Jag gillar långa inlägg! Iaf när det gäller recensioner om Half Life-spelen! :)

Jag håller med på många delar av det du säger. T.ex. Alyx Vance är ivägen, men det förlåter jag för hon är så... <3..

Jag tycker dock inte att man ska klaga på att varken Episode 1 och 2 är för korta för att dem är trots allt bara episoder, inget mer. Dem SKA vara korta!

Alyx dog inte, som jag hoppades så innerligt

Jag borde strypa dig! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uncharted: Drake's Fortune

(PS3)

587052_988879_0.jpg

Uncharted: Drake's Fortune är garanterat det snyggaste spelet jag sett. Jag har aldrig spelat Crysis, men det är det enda spel jag hört talas om som ska kunna ge detta spel en utmaning. Grafiken är helt fantastisk på en HDTV - jag sitter vanligen i min lilla studentlya med en 22" burkteve och spelar alla mina spel. Nog ser jag att spelet är snyggt, men inte mer än att det är väldigt färggrannt och att ljussättningen är helt fenomenal. Jag tog hem min PS3 över påsklovet till föräldrarnas 37" 720p-HDTV, och JÖSSES!! Så kristallklar bild, sån otrolig ljussättning, sån detaljrikedom i både textur, ansiktsdrag och omgivning, sån skuggsättning, sån rök, och såna explosioner! Det här är utan tvekan det snyggaste spelet till PS3, inte bara i min spelsamling utan - såvitt jag vet - även i hela spelbiblioteket till PS3. Det är helt otroligt hur lövverket lägger dynamiska skuggor över gräsmattorna i regnskogen, och hur ljuset bryts på ett vansinnigt vackert sätt i vattenfallet till solnedgången. Har du en PS3 och HDTV måste du åtminstone skaffa demot till detta, det finns på PSN. Har du ingen HDTV kommer du fortfarande slås över att spelet är snyggt gjort, men upplevelsen är total först när du börjar komma upp i tum.

Bortsett från att grafiken är otrolig, är allt annat riktigt genuint gjort. Karaktärerna i spelet är trovärdiga eftersom var och en får en sån personlighet och karisma tack vare duktigt gjord motion capture, röstskådespel och modellering. Spelkaraktärerna är uppbyggda av upp till flera miljoner polygoner (källa: bonusmaterialintervjuer) som skapar mycket verklighetstrogna ansiktsuttryck. Storyn är välberättad genom många, långa cutscenes som är så realistiska och välgjorda att man nästan spelar vidare bara för att få komma till nästa filmsekvens. Ni som tycker att filmsekvenserna är välgjorda i till exempel Vice City och San Andreas, ni kommer inte se dem på samma sätt sen ni sett detta spel.

Spelet i sig, då, bortsett från yta: Man spelar som Nathan ("Nate") Drake, en ättling till den legendomspunne Sir Francis Drake. Sir Francis lämnade en skattkista i havet innehållandes en dagbok som leder en till El Dorado, "den förgyllde". Boken visar sig vara till nytta i spelet, främst när det gäller pusslen (som tyvärr är alldeles för enkla. Istället för att dagboken ska ha egenskapen "tipsbok" blir den nästan en walkthrough.) Tyvärr visar man sig få problem att komma till skatten, då ens kamrat inte varit så duktig på att behålla hemligheter. På vägen till skatten möter man nämligen ett otal pirater som kommer i ens väg. Genom större delen av spelet har man med sig Elena, en reporter som just nu gör en dokumentär om skattjakten. Hon visar sig vara till stor nytta med ett vapen i handen, vilket vi får se mycket av under storyns gång. I de flesta banor ska man också hoppa på väggarna med hjälp av utstickande stenar, lianer, träplankor och så vidare. Nackdelen med detta är att det kan bli lite tjatigt, speciellt om man misslyckas med det sista hoppet av 20 ett antal gånger i rad.

Laddningstiderna när man dött eller när man byter bana är obefintliga. Man kan gå rakt fram in i ett rum, och innan man vet ordet av så har en filmsekvens börjat - utan laddningsskärm, laddningstid eller ens en obekväm kameraövergång. Det gör att man aldrig blir irriterad på samma sätt som i Orange Box, där laddningstider är många och långa, och dessutom insatta på de dummaste ställena. I detta spel är man inne och springer efter ganska exakt 60 sekunder från det att man startat skivan från XMB, rentav!! :lol: Spelet är för övrigt omkring 24 Gigabyte stort, om jag minns mina källor (QJ.net) rätt.

7w158lwzh3211_988879_1.png

Man har ett speciellt combo-system att tillgå när man ska ta till närstrid, som fungerar bra när man väl lärt sig hur man ska göra. Man kan givetvis bara slå tills de faller, men dödar man någon med en speciell combo får man dubbelt så mycket ammunition från den fallne. Detta gör att man får lägga upp striderna på ett sätt som gör att man gärna tar till närstrid på de mindre farliga fienderna, och speciellt ifall de har ett bra vapen. 12 one-shot-kill-revolverskott är inte fy skam i ett ordentligt pressat läge där man flankeras hela tiden. Striderna är nämligen helt öppna (alltså inga trånga korridorsstrider) med ett antal objekt som skydd. Välj en liten mur som skydd mot de främre fienderna, men rör du inte snabbt på dig så har du snart blivit flankerad och blir beskjuten bakifrån. Du kan ta till närstrid om du inte hinner snurra kameran, men räkna med att de personer du inte hann skjuta klart framför dig nu kommer skjuta dig i ryggen medan du brottas med backstabbern som bäst. Striderna kan sammanfattas med att det är vansinnigt underhållande och nyskapande att välja skydd noggrannt och ta ut de viktigaste fienderna först, så du kan springa fritt fram till nästa skyddsobjekt och ta nästa flank. Det viktiga är att se till att du alltid har ryggen fri så att du inte flankeras. Resultatet? Ett dynamiskt spel som aldrig blir exakt likadant som förra gången du spelade igenom det. Eftersom fienderna har olika vapentyper får du dessutom se till att prioritera vem du tar ut först. Mer om det här:

I spelet kan man ha tre typer av vapen: en av fem tillgängliga pistoltyper (en Luger-aktig pistol (P40), en västernrevolver, en "modern pistol" (92FS), en micro-uzi och en Desert Eagle), kastgranater, samt ett tungt vapen. Bland de tunga vapnen kan AK47, M4, sniper, granatkastare, det tyska WWII-vapnet MP40 och två shotguns nämnas. Vad som är mycket bra gjort med vapnen är att man enbart kan bära ett vapen i varje vapenslot. Du kan alltså inte bära två pistoler eller en shotgun och en sniper samtidigt, vilket gör att man alltid måste väga av antal skott mot vapentyp. Ammon är nämligen väldigt ofta en bristvara, vilket gör att man måste snåla på skott och strategiskt välja vapen efter område. Detta gör spelandet och skjutandet mycket mer dynamiskt, speciellt i högre svårighetsgrader. Man får hela tiden avväga vilket som är mest värdefullt; 40 AK47-skott eller sex shotgunpatroner? Sex skott med revolver eller 20 med uzi? 30 med M4 eller 60 med AK47? Två granatkastarskott eller tio med shotgun? Det är inte alltid som valen är så självklara, och de visar sig ha mycket större betydelse än man kan tro. Med kastgranater däremot, där slipper man tänka. Snåla tills du ser att det inte funkar annars, eller kasta som en tok om du ser en uppsjö av granater på andra sidan stridszonen.

pp3cbcnru94v1_988879_2.png

Granater kastas för övrigt med hjälp av högerspaken som siktar och SIXAXIS-lutningen som lutar kaströrelsen. Ett system som funkar otroligt bra, det är både innovativt och känns helt naturligt efter bara några försök. Andra saker SIXAXIS används till är att kasta av sig en speciell typ av fiender (

Gollumliknande monster

som dyker upp mot slutet. Jag vet att bland annat "emo" inte gillar dessa fiender, men eftersom de har en storymässig förklaring så gör det mig inget alls), att balansera på stockar, samt att man kan luta kontrollern bakåt och sedan trycka på hoppaknappen. Iofs är det sistnämnda rätt onödigt eftersom det går snabbare att helt enkelt trycka "bakåt" och hoppa.

Runtomkring i spelet finns 60 skatter ("hidden packages") att samla. Varje skatt är tagen från den riktiga inkatiden, och går att vrida och vända på för att se detaljer. Det kan vara örhängen, små prydnadsgrodor i guld och silver, eller juvelbesatta ringar. Riktigt snyggt, men kanske inte så nödvändigt. Kul att de tagit sig tid och ork med både research, modellering och texturering dock.

För var femte skatt du tagit får du poäng, som låser upp olika bonusfeatures. Du kan senare i spelet välja vapen fritt ur en arsenal du låst upp med erhållna poäng, eller så kan du välja att spela med ärkefiendens utseende. Ja, eller för den delen också som Elena själv (med vilka kameravinklar du spelar är helt upp till dig själv :) ). I huvudmenyn låser du också upp ett antal dokumentärfilmer och bilder från utvecklingsstadiet. Det är riktigt synd att man inte på nåt sätt kan extrahera bilderna härifrån, för det är riktigt tjusiga bilder som skulle göra sig bra som skrivbordsunderlägg, eller varför inte som en plansch upphängd på väggen. Andra bonusar är snabbare rörelser, möjlighet att spela i svartvitt eller sepiation, möjlighet att spegelvända hela spelvärlden (vilket ger ännu mer omspelningsvärde), med mera, med mera.

Man kan nå de maximala 1000 poängen (ganska likt Xbox-Achievements) bland annat genom att varva spelet flera gånger på högre svårighetsgrader. Själv klarade jag spelet för första gången på Normal, vilket gav mig poäng för både Lätt och Normal. Andra gången spelade jag igenom det på Svår, vilket gav mig möjligheten att spela det en tredje gång på Fruktansvärt-nivån. Vid det här laget hade jag tröttnat på att kunna scenerna utantill, så jag bytte språk till tyska. Ja, du läste rätt. Jag spelar igenom spelet på Fruktansvärt, med tyskt tal och tyska undertexter. Varför? Jag känner att mina tyskakunskaper försvunnit rejält sen andra året i tvåan på gymnasiet eftersom jag knappt hört ett ord tyska i filmer etc. Så varför inte byta språk i spel om jag ändå kan scenerna nästan utantill? :lol:

uncharted-drakes-fortune_988879_3.jpg

Andra sätt att samla poäng är genom att genomföra ett antal olika utmaningar som ges i medaljmenyn. Till exempel ska man döda fem personer i rad genom slagsmålscombos, man ska göra 100 huvudskott, man ska döda X personer med varje vapen, man ska slå ner folk efter att först ha beskjutit dem, man ska döda fem personer i rad utan att sikta, et cetera, et cetera. Detta gör att spelet har ett spelvärde även efter spelets slut. Just nu har jag 700 poäng, och jag har givit mig den på att få 1000. Jag har bara 13 skatter, hälften av spelet på Fruktansvärd-nivån och ett antal utmaningar kvar innan jag får mina 1000 härliga poäng.

Alla med PS3 ska skaffa minst demot till detta. Om ni sedan tycker det är roligt nog rekommenderar jag er varmt att köpa spelet.

+ Grafiken!!

+ Filmsekvensernas lysande röstskådespel, motion capture, humor och spänning

+ Storyn och berättartekniken

+ Ammunitionsbristen och avvägningen av vilka vapen som är bättre än vilka

+ De dynamiska striderna

+ En stor samling achievements och utmaningar

+ En stor samling bonusar

+ Spelglädjen

+ Korta laddningstider, där sådana ens finns över huvud taget

- Ingen multiplayer.

- Att vända sig 180o görs genom att antingen snurra kameran eller att trycka R3. Inget av dem är bättre än att vända sig om och sikta, vilket vore det bästa.

- Kameravinkeln och speltempot är dåligt under jetski-banorna. Visserligen är de korta, men de kunde ha gjort dem bättre.

- Vissa strider är lite väl överdådiga, och checkpoints kommer ofta för sällan i dessa trots att man skulle kunna klara av att dela dem i två delar. Det är surt att klara 25 pers galant efter 10 minuter, och sen dö av nån randomsnubbe som spawnar när du står helt oskyddad. Händer sällan, men det är störande.

- Lite tjatigt med vägghoppandet på vissa banor

- För enkla pussel

SLUTBETYG: :(:D:):D:lol: (5/5, väl valda smileys)

________________

Jag borde strypa dig! :cry:

Nej, jag borde strypa henne, om det var möjligt.

Spel kvar på listan:

Resistance: Fall of Man (PS3)

Rainbow Six: Vegas (PS3)

Super Stardust HD (PS3, via PSN

EDIT: Uppdaterade posten lite. Slängde bland annat in ett nytt stycke om laddningstider, och satte extra plus och minus på spelet.

EDIT2: Slängde in de bilder som försvann för nåt år sen. :lol:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...