Jump to content

Spelrecensioner


Saleen
 Share

Recommended Posts

Tråkigt att Rainbow Six har blivit som det här. En stor del av RS var just att planera, vara försiktig etc. Nu har det helt plötsligt förvandlats till någon wannabe-rambo skit. "Okej grabbar, idag skippar vi allt planerande och plöjer bara ner allt fientligt som kommer inom synhåll. Jag vill inte att någon av er, ingen, ska komma tillbaka från det här uppdraget med någon ammunition kvar."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att Rainbow Six har blivit som det här. En stor del av RS var just att planera, vara försiktig etc. Nu har det helt plötsligt förvandlats till någon wannabe-rambo skit. "Okej grabbar, idag skippar vi allt planerande och plöjer bara ner allt fientligt som kommer inom synhåll. Jag vill inte att någon av er, ingen, ska komma tillbaka från det här uppdraget med någon ammunition kvar."

Haha, håller med. SWAT 4 är bättre på den fronten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo 3

Nu (äntligen), Har jag fått Halo 3 och tänkte recensera det. :)

Efter 8 - 10 timmar har jag klarat ut storyn och känner mig riktigt nöjd.

Storymässigt tyckte jag den var riktigt bra, helst början och slutet.

Vapnerna i spelat tyckte jag dock var lite för få, men fullt tillräckligt.

Men bristerna spelet kan man självklart förlåta, för det är ju ett grymt spel. :D

Online läget har jag bara nosat på men den verkar vara extremt kul, så där kan jag förberada mig många timmar framför.

Om du verkligen ska ha kul av Halo 3 så rekomenderar jag att du har lite erfarenhet av dom andra spelen.

Betyg: 7,5/10

+Roligaste onlineläge på 360.

+Grym story.

+Kul att skjuta sönder

Floods

med shotgun.

- För kort

- Bitvis för svårt

- Lite buggar

Edit: Sagt och gjort, en "remake" vart det och tack för att ni påpekade mitt betyg, det var inte så igenom tänkt.

post-12968-1206815500_thumb.jpg

Redigerad av LMG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Halo 3

Men bristerna spelet kan man självklart förlåta, för det är ju ett av världens bästa spel. :D

Är det bara jag som får en känsla av att det inte är hans egna åsikt, utan han endast säger det för att det står så i speltidningar etc. ? Fast det kanske bara är jag som sagt...

Anyways, 1st post updated.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo 3

Nu (äntligen), Har jag fått Halo 3 och tänkte recensera det. :)

Efter 8 - 10 timmar har jag klarat ut storyn och känner mig riktigt nöjd.

Storymässigt tyckte jag den var helt okej, det var egentligen bara början och slutet som jag tyckte var väldigt, väldigt bra, i mitten tyckte jag inte den var så gripande.

Vapnena i spelat tyckte jag var lite för få, men fullt tillräckligt.

Men bristerna spelet kan man självklart förlåta, för det är ju ett av världens bästa spel. :D

Online läget har jag bara nosat på men den verkar vara extremt kul, så där kan jag förberada mig många timmar framför.

Betyg: 9/10

Som sagt, ett världens bästa spel, visserligen hade spelet en del buggar, men det var inget jag brydde mig om.

Du listar ungefär en bra sak, och sedan dåliga, och ändå får spelet abnormt bra betyg? What?

Det brukar vara gemensamt med Halo-fantaster, de kan aldrig sätta fingret på vad som är bra. Det är bara världens bästa spel. Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du listar ungefär en bra sak, och sedan dåliga, och ändå får spelet abnormt bra betyg? What?

Det brukar vara gemensamt med Halo-fantaster, de kan aldrig sätta fingret på vad som är bra. Det är bara världens bästa spel. Så är det.

Jo, jag tänkte på det, får göra en "remake" senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med Assasin's Creed? Värt att köpa för 500 kr till Xbox 360? Vad tycker ni? :w000t:

Först när jag läste inlägget var jag lite :doh: , om man tänker att du bara vill ha snabba "ÄGER OMFGG !211111 KÖP" och "NAEEEEJ DET SUGER LOLOLOLOL" svar. Fast åandra sidan kan man ju uppfatta din fråga som att det vore trevligt om någon gör en Assassins Creed recension. Jag har alldelles för lite kött på nacken ( :lol: ) för att kunna skriva en vettig recension. Vi får se om någon som spelat det känner för att skriva en. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med Assasin's Creed? Värt att köpa för 500 kr till Xbox 360? Vad tycker ni? :doh:

Enligt mig är det ett skit grymt spel!!! Otroligt roligt så jag säger att det är värt att köpa!

+Det är roligt att hoppa runt bland hustaken

+Man kan göra riktigt snygga kills!

+Man kan snubbla när man springer (Blev jag från vakter, var på hustaken och snubblade ner och dog :w000t: )

+Snygg grafik med DX 10!

-Gubben är svår att styra ibland.

-Städerna är inte fullt upplåsta utan upplåsta utav vad uppdraget kräver!

-Knapparna är ganska avancerade (svårt att lära sig i början)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med Assasin's Creed? Värt att köpa för 500 kr till Xbox 360? Vad tycker ni? :doh:

Tyckte Assassins Creed var en besvikelse, och själv ångrar jag att jag la 500 kronor på att köpa det.

I min mening så var var det

Utdraget, åtminstone till en början

Repetivt

Allmänt mjaa... :w000t:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med Assasin's Creed? Värt att köpa för 500 kr till Xbox 360? Vad tycker ni? :w000t:

Tyckte Assassins Creed var en besvikelse, och själv ångrar jag att jag la 500 kronor på att köpa det.

Tar båda på samma gång. Detta var då det första 'riktiga' spelet jag köpte till mitt 360. Värt och värt, det är upp till var och en hur man mår pengamässigt och vad man gillar för spel, men om man inte rushar igenom hela storyn så är AC absolut värd sina pengar. Det är verkligen ett underbart spel när man väl är inne i det. Det stora minuset är dock att när man klarat ut storyn så känns hela spelet lite meningslöst vad jag tror Eudoros tänkte (eller inte, du gillade kanske inte spelet alls?). Iaf, om du gillar den sortens spel så är det värt det och om du bara kör det metodiskt, annars så tar det hela slut lite för snabbt. Men a....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar båda på samma gång. Detta var då det första 'riktiga' spelet jag köpte till mitt 360. Värt och värt, det är upp till var och en hur man mår pengamässigt och vad man gillar för spel, men om man inte rushar igenom hela storyn så är AC absolut värd sina pengar. Det är verkligen ett underbart spel när man väl är inne i det. Det stora minuset är dock att när man klarat ut storyn så känns hela spelet lite meningslöst vad jag tror Eudoros tänkte (eller inte, du gillade kanske inte spelet alls?). Iaf, om du gillar den sortens spel så är det värt det och om du bara kör det metodiskt, annars så tar det hela slut lite för snabbt. Men a....

Jag gillade det inte alls. Visst var det coolt att hoppa på tak och använda den gömda dolken, men bara de första 25 gångerna. Sedan tyckte jag rent generellt att det blev lite repetivt och tröttnade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MIAMI VICE (PC) Miami Vice är en av 80-talets bästa TV-serier,men funkar det som spel?Den frågan kan jag besvara direkt och svaret är:JA!Och det har Rockstar North bevisat med Grand Theft Auto:Vice City,det är det riktiga Miami Vice spelet egentligen.Miami Vice som är utvecklat Davilex och som kom till PC,XB och PS2 är det riktiga Miami Vice spelet till namnet alltså.Du spelar som snutarna Crockett och Tubbs som ska rensa upp i Miami,som TV-serie funkade det iallafall och Davilex skulle kunna ha gjort ett mycket bättre och humor fyllt spel än vad Miami Vice är.Spelet går bara ut på nästan en sak:skjuta...skjuta igen...skjuta ännu mer...och slutligen SKJUTA!Grafiken är lika ful som ett spel från 80-talet och Crockett och Tubbs går knappt inte att styra,kameran gungar mot olika håll när man springer.Filmsekvenserna är dom sämsta i ett spel någonsin karaktärerna ser ut som serie figurer och rör sig som om dom vore mumier.Miami Vice är det sämsta spelet som jag har spelat och jag tvivlar på att det finns sämre.Man skäms nästan över att en så bra TV-serie har fått ett sånt dåligt spel.Gör mig en tjänst,köp det inte!BETYG:1 AV 5Jag kan inte säga vad som var bra eller dåligt,därför att allt var dåligt.

post-13152-1207225893_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MIAMI VICE (PC) Miami Vice är en av 80-talets bästa TV-serier,men funkar det som spel?Den frågan kan jag besvara direkt och svaret är:JA!Och det har Rockstar North bevisat med Grand Theft Auto:Vice City,det är det riktiga Miami Vice spelet egentligen.Miami Vice som är utvecklat Davilex och som kom till PC,XB och PS2 är det riktiga Miami Vice spelet till namnet alltså.Du spelar som snutarna Crockett och Tubbs som ska rensa upp i Miami,som TV-serie funkade det iallafall och Davilex skulle kunna ha gjort ett mycket bättre och humor fyllt spel än vad Miami Vice är.Spelet går bara ut på nästan en sak:skjuta...skjuta igen...skjuta ännu mer...och slutligen SKJUTA!Grafiken är lika ful som ett spel från 80-talet och Crockett och Tubbs går knappt inte att styra,kameran gungar mot olika håll när man springer.Filmsekvenserna är dom sämsta i ett spel någonsin karaktärerna ser ut som serie figurer och rör sig som om dom vore mumier.Miami Vice är det sämsta spelet som jag har spelat och jag tvivlar på att det finns sämre.Man skäms nästan över att en så bra TV-serie har fått ett sånt dåligt spel.Gör mig en tjänst,köp det inte!BETYG:1 AV 5Jag kan inte säga vad som var bra eller dåligt,därför att allt var dåligt.

Va? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...