Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Jag behöver er hjälp!

Jag har inte ställt upp i en musiktävling på väl över 10 år för det är inget som har intresserat mig, priserna har inte varit lockande eller tävlingsformatet har inte varit bra. Nu, å andra sidan, så har jag dock skickat in mitt bidrag till en tävling. Producenten Kato från USA har en tävling där man får spela in en låt och en video över ett beat som han har producerat, och första plats får $15.000 i prispengar plus att han flyger ut en till hans personliga studio i Atlanta för att producer, mixa och mastra en låt åt en, och sen får man dessutom uppträda på en stor hiphop-festival i Atlanta. Prispengarna är så klart lockande, men att få chansen att spela in en låt med Kato är det som verkligen övertalade mig att ställa upp!

Mitt bidrag kan ni hitta här och det jag behöver är att ni röstar. För att ens vara kvalificerad för tävlingen så behöver ens bidrag ha nått 100 röster innan den 30:e september. Haken är bara att man antingen måste ha ett konto på sidan eller logga in via Facebook, Twitter eller Google. Jag förstår om vissa av er inte vill det men det skulle verkligen uppskattas om ni kunde göra det, eller i alla fall hjälpa mig att dela länken så att jag i alla fall har en chans. Jag vet att oddsen inte direkt är på min sida, men som min far alltid sa - du har ännu mindre chans att lyckas om du inte ens försöker. Right?

Så klicka antingen på länken ovan eller ta den härifrån: https://nsmcs.beatstars.com/entries/391

Tack igen så mycket i förskott för all hjälp, och berätta gärna vad ni tycker om låten också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2019-08-29 at 23:37, Xersize skrev:

Jag behöver er hjälp!

Jag har inte ställt upp i en musiktävling på väl över 10 år för det är inget som har intresserat mig, priserna har inte varit lockande eller tävlingsformatet har inte varit bra. Nu, å andra sidan, så har jag dock skickat in mitt bidrag till en tävling. Producenten Kato från USA har en tävling där man får spela in en låt och en video över ett beat som han har producerat, och första plats får $15.000 i prispengar plus att han flyger ut en till hans personliga studio i Atlanta för att producer, mixa och mastra en låt åt en, och sen får man dessutom uppträda på en stor hiphop-festival i Atlanta. Prispengarna är så klart lockande, men att få chansen att spela in en låt med Kato är det som verkligen övertalade mig att ställa upp!

Mitt bidrag kan ni hitta här och det jag behöver är att ni röstar. För att ens vara kvalificerad för tävlingen så behöver ens bidrag ha nått 100 röster innan den 30:e september. Haken är bara att man antingen måste ha ett konto på sidan eller logga in via Facebook, Twitter eller Google. Jag förstår om vissa av er inte vill det men det skulle verkligen uppskattas om ni kunde göra det, eller i alla fall hjälpa mig att dela länken så att jag i alla fall har en chans. Jag vet att oddsen inte direkt är på min sida, men som min far alltid sa - du har ännu mindre chans att lyckas om du inte ens försöker. Right?

Så klicka antingen på länken ovan eller ta den härifrån: https://nsmcs.beatstars.com/entries/391

Tack igen så mycket i förskott för all hjälp, och berätta gärna vad ni tycker om låten också!

Jag försöker men den där sidan är helt hopplös. Kan inte logga in med Google-konto, sidan frös när jag försökte göra ett konto manuellt och nu står det att mitt användarnamn/mail redan är registrerad men kan inte logga in. Ska kolla mer på det sen. 😅

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

20 timmar sedan, Merkky skrev:

Jag försöker men den där sidan är helt hopplös. Kan inte logga in med Google-konto, sidan frös när jag försökte göra ett konto manuellt och nu står det att mitt användarnamn/mail redan är registrerad men kan inte logga in. Ska kolla mer på det sen. 😅

Haha men vad fan! Jag uppskattar att du i alla fall försöker! ❤️ Jag vet att den eventuellt kan krångla om man har en ad-blocker när man ska registrera sig eller logga in, så jag själv brukar bara temporärt stänga av den för sidan medan jag loggar in och sen starta igen. Om det nu är problemet, vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, Xersize skrev:

Haha men vad fan! Jag uppskattar att du i alla fall försöker! ❤️ Jag vet att den eventuellt kan krångla om man har en ad-blocker när man ska registrera sig eller logga in, så jag själv brukar bara temporärt stänga av den för sidan medan jag loggar in och sen starta igen. Om det nu är problemet, vill säga.

Fick återskapa lösenordet så kom kontot igång, haha. Har röstat. ❤️

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, Xersize skrev:

Tack så oerhört mycket! Man kan som sagt rösta igen efter 24 timmar och jag vill verkligen hinna kvalificera mig med 100 röster innan deadline, så all hjälp uppskattas verkligen. Tack! 

Behåller fliken öppen så kommer jag ihåg att rösta när jag sätter mig vid datorn. Gällande låten i sig så är ditt flow som vanligt helt fantastiskt. Jag är väl inte riktigt rätt publik för underground-rap egentligen men det är ändå lätt att uppskatta talang. 👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Merkky skrev:

Behåller fliken öppen så kommer jag ihåg att rösta när jag sätter mig vid datorn. Gällande låten i sig så är ditt flow som vanligt helt fantastiskt. Jag är väl inte riktigt rätt publik för underground-rap egentligen men det är ändå lätt att uppskatta talang. 👍

Tack så jättemycket, du är ju kunglig!!

Och jag brukar säga att de bästa komplimangerna får jag från folk som inte gillar genren. Om någon börjar med "Jag gillar inte rap, MEN..." så känner jag att jag måste ha gjort något rätt, haha. Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ursäkta dubbelpost, men det är inte så mycket som händer här nu för tiden, tråkigt nog. Så... Ja.

Jag släppte min nya singel idag, som heter EMPIRE. Det är en lite Eminem-inspirerad dänga som jag själv tycker har lite inslag av rap från tidigt 2000-tal, den typen som jag är uppväxt med, och den kommer vara med på kommande skivan. Ni får gärna säga vad ni tycker och som vanligt så uppskattas det så klart alltid om ni känner för att rekommendera den till vänner som ni tror kan gilla den. Klicka HÄR för att lyssna på den på Spotify, vill ni ha länk till någon annan sida så säg till. Jag fixar!

 

cover.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2019-09-20 at 12:50, Xersize skrev:

Ursäkta dubbelpost, men det är inte så mycket som händer här nu för tiden, tråkigt nog. Så... Ja.

Jag släppte min nya singel idag, som heter EMPIRE. Det är en lite Eminem-inspirerad dänga som jag själv tycker har lite inslag av rap från tidigt 2000-tal, den typen som jag är uppväxt med, och den kommer vara med på kommande skivan. Ni får gärna säga vad ni tycker och som vanligt så uppskattas det så klart alltid om ni känner för att rekommendera den till vänner som ni tror kan gilla den. Klicka HÄR för att lyssna på den på Spotify, vill ni ha länk till någon annan sida så säg till. Jag fixar!

 

 

Ja, ingen tvekan om var inspirationen kom ifrån i alla fall! Jag gillar den! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
4 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Spelning på lördag! Nån som vill komma och kolla? Precis bakom stationen, för den som kan tänka sig åka hit :)

Var bor du nu igen?
Jag jobbar visserligen den dagen men är jag ledig någon gång ni har en spelning så skulle jag kunna tänka mig att göra en liten resa om det inte är för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Linkaaaping döhh! ;)

Aaah! Jag missar som sagt nu på lördag men det är inte omöjligt att jag svänger förbi någon annan gång :)

 

EDIT: För övrigt så fick jag tillbaka mitt debutalbum från mastering igår. Nu ska jag bara planera släpp av två singlar innan och sen kommer albumet ut i slutet på året.

Känns overkligt. Jag har velat släppa en hel platta sen 2012 och nu händer det äntligen, för att jag har lärt mig själv att mixa och jag ser till att det händer. Jag jobbar redan på skiva nummer 2 som kommer komma nästa år. Det rullar på bra nu!

Redigerad av Xersize
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Ursäkta dubbelpost, men det är som sagt ganska dött här på forumet så ni får väl varna mig om ni vill.

Jag släppte en ny låt i fredags, Yellow Roses, som är en kärlekslåt dedikerad till tösen i mitt liv. Det har gått väldigt bra för den hittills och den verkar uppskattas av de som lyssnat, så det är kul att se då det är en väldigt personlig låt för mig. Den finns där all musik finns, men jag ger er YouTube-länken för i beskrivningen där så hittar ni länkar till Spotify, iTunes, Tidal eller var ni nu lyssnar på musik. Hoppas ni gillar den, berätta gärna vad ni tycker!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Ursäkta trippelpost men forumet är så pass dött att det känns nästan befängt att låta bli att dela med sig av något bara för att man väntar på att någon annan ska göra det.

Äntligen är mitt debutalbum släppt! Jag har spenderat två år på att lära mig att mixa musik själv så att jag skulle kunna göra det här, tanken var först att göra en EP med 6 låtar, hälften på svenska och hälften på engelska, men det utvecklades sen till två fullängdsalbum på vardera språk. Det engelska är nu ute och finns tillgängligt överallt! För att komma till skivan på Spotify, tryck HÄR så finner ni den, och för er som vill åt den på YouTube så länkar jag till en av låtarna nedan så kan ni lyssna. I den videon så finns också länkar till iTunes, Tidal, Napster och så vidare.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Gig i lördags, i tävlingsformat. Enligt juryn borde vi ha vunnit, men andra band hade dragit dit fler folk i publiken som röstade på dem så vi hamnade på andra plats. Vinnaren träffade oss dock utanför lokalen efteråt och sa att de visste att de vann på publiksiffror och att det var vi som var de värdiga vinnarna. Som en bonus gav de mig väldiga beröm för mitt trumspel och tyckte jag var jäkligt skicklig och lyfte bandet. Det hade kunnat svara smörande, men jag var inte ens där så det var ärliga komplimanger :)

Nån som vet var vi kan giga härnäst? :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Gig i lördags, i tävlingsformat. Enligt juryn borde vi ha vunnit, men andra band hade dragit dit fler folk i publiken som röstade på dem så vi hamnade på andra plats. Vinnaren träffade oss dock utanför lokalen efteråt och sa att de visste att de vann på publiksiffror och att det var vi som var de värdiga vinnarna. Som en bonus gav de mig väldiga beröm för mitt trumspel och tyckte jag var jäkligt skicklig och lyfte bandet. Det hade kunnat svara smörande, men jag var inte ens där så det var ärliga komplimanger :)

Nån som vet var vi kan giga härnäst? :)

Det lät grymt ju, och grattis till andraplatsen! Var i landet håller ni till? Kanske kan hjälpa till att hitta något häromkring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ny singel släppt idag, Frihet, med starka jazz-influenser och trumpeter (nej, faktiskt inte digitala utan riktiga trumpeter). Den handlar om friheten att kunna lägga sin tid på det man älskar istället för att vara tvungen att lägga den på ett "riktigt" jobb där man inte trivs. Den är på svenska och jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde hjälpa mig genom att dela den till era vänner och familj som ni tror kan gilla den också. Och tack till alla er som lyssnar och lägger in i era spellistor, ni på GTASajten är bannemig otroliga!

https://open.spotify.com/track/1mSX3veLmFZ0KumnLVwrDm?si=Kse73GboQ96rlUBzKPCWzA

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...