Jump to content

Lite ny info (21/1-08)


LunCh
 Share

Recommended Posts

Lite ny information har kommit ut från Games Aktuell

Översätter till svenska ursäkta om det e stavfel men jag skriver snabbt.

Kolla tråden på gtaforums.com för bilder osv.

- Man kan nu sikta på olika kroppsdelar. Fienden kommer reagera realistiskt beroende på var du träffar honom.

- När man går till en busshållplats så syns tidtabellen

- Niko har 3 olika "farter" gå, jogga och springa.

- Rockstar använder Euphoria Engine, kännd från "Star Wars: The Force unleashed". Resultat: varje explosion är inte den andre lik.

- Finder som har blivit träffade försöker ta sig upp och atckera dig igen

- Folk har ett minne. Dom kommer ihåg ditt ansikte när dom har sett dig göra något olagligt och springer iväg i räddsla när dom ser dig igen.

- Din wanted level beror inte på vad du gör utan vem som ser det.

- Multiplayer aktiveras via mobilen. inget nytt men upp till 16 spelare samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite ny information har kommit ut från Games Aktuell

Översätter till svenska ursäkta om det e stavfel men jag skriver snabbt.

Kolla tråden på gtaforums.com för bilder osv.

- Man kan nu sikta på olika kroppsdelar. Fienden kommer reagera realistiskt beroende på var du träffar honom.

- När man går till en busshållplats så syns tidtabellen

- Niko har 3 olika "farter" gå, jogga och springa.

- Rockstar använder Euphoria Engine, kännd från "Star Wars: The Force unleashed". Resultat: varje explosion är inte den andre lik.

- Finder som har blivit träffade försöker ta sig upp och atckera dig igen

- Folk har ett minne. Dom kommer ihåg ditt ansikte när dom har sett dig göra något olagligt och springer iväg i räddsla när dom ser dig igen.

- Din wanted level beror inte på vad du gör utan vem som ser det.

- Multiplayer aktiveras via mobilen. inget nytt men upp till 16 spelare samtidigt.

Najs inte undra på att det tagit 3 år att utveckla.

Kan knappt vänta på att det kommer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dehär spelet är helt klart det mest intressanta under hela 2008 (enligt mig iallafall) :lol:

Tycker att Euphoria verkar vara riktigt grymmt med. :lol:

En liten demonstration på vad Euphoria kan göra. Att se sånt i GTA IV lär vara awesome! -_-

[youtube-old]Ae3fgj2x1aI[/youtube-old]

Ser fram emot att köra på folk å se dom slungas upp på motorhuven för att sedan flyga vidare. :lol:

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Folk har ett minne. Dom kommer ihåg ditt ansikte när dom har sett dig göra något olagligt och springer iväg i räddsla när dom ser dig igen.

Låter lite sådär. Blir inte så jättekul när man har varvat spelet och inte kan gå på gatan utan att någon jävel skriker "Holy shit dude! It's that fucking fucker man! Run dude!".

Nej, det gillar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter lite sådär. Blir inte så jättekul när man har varvat spelet och inte kan gå på gatan utan att någon jävel skriker "Holy shit dude! It's that fucking fucker man! Run dude!".

Nej, det gillar jag inte.

Tänkte säga exakt samma sak. Det kommer ju bli massvis som känner igen dig till slut och då kommer det knappast bli roligt när alla springer omkring, men det är ju sjukt realistiskt, men inte så 'bra'.

Det andra gillade jag väldigt mycket, speciellt explosioner och tidtabellen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte säga exakt samma sak. Det kommer ju bli massvis som känner igen dig till slut och då kommer det knappast bli roligt när alla springer omkring, men det är ju sjukt realistiskt, men inte så 'bra'.

Det andra gillade jag väldigt mycket, speciellt explosioner och tidtabellen.

Men det är ju fortfarande GTA, och om det nu är såpass realistiskt så måste personen som ser dig få en bra syn på dig, vilket är anledningen till varöfr man borde planera sitt bortt och inte göra det på en befolkad gata klockan 13:37 exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju fortfarande GTA, och om det nu är såpass realistiskt så måste personen som ser dig få en bra syn på dig, vilket är anledningen till varöfr man borde planera sitt bortt och inte göra det på en befolkad gata klockan 13:37 exempelvis.

Nä, då är ju alla nördar ute, å alla vet ju att de har fotografisktminne

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, då är ju alla nördar ute, å alla vet ju att de har fotografisktminne

ÖÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖ :lol:-_-:lol::lol:

Usch, nä. Oseriösa inlägg tycker jag inte om, GTA kommer alltid att vara GTA och orealistiskt. Hur du än vänder och vrider på det.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju fortfarande GTA, och om det nu är såpass realistiskt så måste personen som ser dig få en bra syn på dig, vilket är anledningen till varöfr man borde planera sitt bortt och inte göra det på en befolkad gata klockan 13:37 exempelvis.

Självklart. Däremot kan det faktiskt vara kul att bara gå loss på varenda person man ser med hagelbössan ibland, och de som kommer undan kommer ju inte vara roliga sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart. Däremot kan det faktiskt vara kul att bara gå loss på varenda person man ser med hagelbössan ibland, och de som kommer undan kommer ju inte vara roliga sen.

Vilket är anledningen till varför man i så fall inte sparar när man har fuckat runt lite. Om Rockstar inte lägger in en autosparsfunktion, då får man spara allt sådant till slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så dödar man alla vittnen?

Blir ju kul om du tex snor en bil på nån väldigt traffikerad väg. Dömt till att misslyckas.

Dödar du vittnerna får du vittnen till det mordet, och när du dödar dom vittnerna får du vittnen mot det.

Jag tror inte att vi behöver oroa oss, rockstar lär ha några timmar provspelande, och dom kommer att märka såna saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta låter jävligt bra!

Blir kul att man kan sikta på olika kroppsdelar. Ju mer detaljerat ju mindre mördande. Låter bra att folk har ett minne och kan vara vittne till mord m.m. Tror dock inte att det kommer att vara något större problem. Rockstar fixar garanterat detta på ett smart sätt. Men hoppas det inte blir möjligt och/eller svårt att skjuta ner 10 personer på en gata och komma undan med det. Helt perfekt. Är så jävla less på allt extrema dödande i gta-spelen. Som i S.A, där man röjer alla stadens gäng. Overkligt och tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...