Jump to content

Skivor man bör höra innan man dör


Jacker
 Share

Recommended Posts

You'll Rebel to Anything

Studio album by Mindless Self Indulgence

Released April 12, 2005 Recorded ?

Genre Industrial Length 28:55

Label Metropolis Records

Producer Machine

-----------------------------------

Mindless Self Indulgence (commonly referred to as MSI) is a New York-based band. They have previously described their music as "industrial jungle pussy punk."[1] Their style has elements of electronica, punk, and industrial, though their music can be best described as shock rock.

Klockrent. Jag älskar

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh. Den glömde jag. 1983... (A merman I should turn out to be) är förövrigt det korrekta namnet vad jag vet. IMO Hendrix bästa låt.

Och Voodoo Child (Slight Return) heter den väl ändå.

Du har helt rätt i att det blev lite fel falköga där :ermm: , men jag var lite stressad då jag skulle se på tv två minuter efter jag postat inlägget :wub: Såg att jag även skrev fel titel på Rolling Stones-plattan, den heter Exile on Main St. inte Exile on main Street, även om betydelsen är samma

Många av er glömmer berätta varför verkligen alla borde höra skivan innan man dör. Det enda man ser är varför skivan är bra. Fy fy.

Men att skivan är bra är väl en anledning i sig att höra den innan man dör? :)

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många av er glömmer berätta varför verkligen alla borde höra skivan innan man dör. Det enda man ser är varför skivan är bra. Fy fy.

Men att skivan är bra är väl en anledning i sig att höra den innan man dör? :ermm:

Precis, upp med någon (några) skiva (skivor) du också,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men att skivan är bra är väl en anledning i sig att höra den innan man dör? :ermm:

Men det är just det som är grejen. Det ska inte vara en del av "musiktips" med inriktning album. Alla vet var det kommer att sluta:

IRON MEJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111111111

Iron Maiden

Killers

The Number of the Beast

Piece of Mind

Powerslave

Somewhere in Time

Seventh Son of a Seventh Son

No Prayer For The Dying

Fear of the Dark

The X Factor

Virtual XI

Brave New World

Dance of Death

A Matter of Life and Death

Live After Death

Live at Donington

A Real Live One

A Real Dead One

Maiden England

Rock In Rio

Beast Over Hammersmith

Death on the Road

(visserligen startade Jacker kanske inte föredömligt...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju tillföra med tre extrema måsten och personliga älsklingar.

The Stone Roses - The Stone Roses

Nej, man kanske inte riktigt ville kalla sin musik för Madchester, men det spelar ingen roll. Denna platta kom ut mitt i den stora Madchestervågen och fick extremt lysande kritik, och får det än idag när den toppar listor från "världens 100 bästa album" och annat skit. Från inledningen när Ian flåsar ut "I wanna be adoooored" till de fantastiska trummorna i slutet under Fools Gold är det bara fantastiskt hela vägen igenom, och så förbannat fräscht. Sen är det som Ian själv har sagt "I think if it came out this week, it would still make an impact."

Låtar i urval:

- I Wanna Be Adored

- Elephant Stone

- Fools Gold

*Det ska vara den amerikanska versionen, inte den brittiska.*

Primal Scream - Screamadelica

Det spelar ingen roll om man är en 25-årig norrlänning som under hela sitt liv har köttat scream-metal med en twist av någon annan rutten harcore skit. Eller om man kanske är en 60 årig Sinatra-fan som lever för jazzen eller vad som helst. Screamadelica innehåller allt som bra musik är, mjuka akustiska gitarrer (Movin' on Up) till hårda housebeats (Don't Fight It, Feel It) och lite gospelkör (Come Together), och allting låtar perfekt och stilrent. Sen måste det tilläggas att det är sinnesjukt att ett band som precis innan spelat hyfsat tråkig independent rock bara helt plötsligt får vilken housemusiker som helst att på något vis tappa hakan. Det är genialiskt, och hög volym är ett absolut måste.

Låtar i urval:

- Don't Fight It, Feel It

- Higher Than the Sun

- Come Together

Led Zeppelin - Houses of the Holy

Min absoluta favorit Zeppelin förtjänar en plats här. Introt i The Song Remains the Same är så, allting man bara kan komma. Sen att det bara fortsätter i den vägen i vackra The Rain Song, bluesiga Over the Hills and Far Away ända fram till mördariffet i The Ocean. Det är 41 minuter musik av den absolut yppersta värdsklassen och det spelar ingen roll om den här skivan inte sticker ut lika mycket som de andra eller är lika mycket revolutionerande, det är fortfarande samma Zeppelin (alltså the song remains the same) och det är på något vis bara lite bättre.

Låtar i urval:

- The Song Remains the Same

- Over the Hills and Far Away

- The Ocean

Hoppas att jag fick med tillräckligt om varför man verkligen behöver höra skiten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är just det som är grejen. Det ska inte vara en del av "musiktips" med inriktning album. Alla vet var det kommer att sluta

Ok, jag förstår vad ni menar nu. Men det folk postat hittils är ju inte kattskit direkt (förståss beroende på vilken typ av musik man gillar). Men hur sjutton ska man uttrycka sig för att få alla att förstå att detta, detta är något du verkligen måste ha upplevt!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag förstår vad ni menar nu. Men det folk postat hittils är ju inte kattskit direkt (förståss beroende på vilken typ av musik man gillar). Men hur sjutton ska man uttrycka sig för att få alla att förstå att detta, detta är något du verkligen måste ha upplevt!?

Som okkas beskrivning av Beirut, ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(visserligen startade Jacker kanske inte föredömligt...)

Mjo, jag är medveten om det. :) Fast å andra sidan försökte jag inte göra det allt för personligt, skulle kunnat öst på med ännu mer. Jag valde de album som anses som hans viktigaste, och Zappa är trots allt någon man inte får missa.

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand

Debutalbumet från en av de bästa skottska grupperna genom tiderna. Bandets mål från början var att skapa rock/pop som "man kan dansa till". Och man kan väl säga att de lyckas, då de fyrtio minuter albumet varar ger lyssnaren en rejäl omgång av svängig rockmusik av sällan skådat slag.

Spår i urval:

Jacqueline

Take Me Out

Matinée

Darts of Pleasure

Michael

Come on Home

40'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är ju mer än hälften av låtarna på skivan! :unsure:

Well, det är jacker vi snackar om. Han har 2 hobbies. Franz Ferdinand och Frank Zappa. Han har dedikerat sitt liv åt detta. Jo, och så abstrakt konst också. Han vill inte vara ensam om att ha dessa udda böjelser och försöker värva andra att bli lika misslyckade som honom. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, det är jacker vi snackar om. Han har 2 hobbies. Franz Ferdinand och Frank Zappa. Han har dedikerat sitt liv åt detta. Jo, och så abstrakt konst också. Han vill inte vara ensam om att ha dessa udda böjelser och försöker värva andra att bli lika misslyckade som honom. :wub:

Du som har hobbyn att hora dig på Gtasajtens forum ska ju dock inte säga särskilt mycket :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, det är jacker vi snackar om. Han har 2 hobbies. Franz Ferdinand och Frank Zappa. Han har dedikerat sitt liv åt detta. Jo, och så abstrakt konst också. Han vill inte vara ensam om att ha dessa udda böjelser och försöker värva andra att bli lika misslyckade som honom. :wub:

teh internets - get to know yer friends rly deep. yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker jag vi lägger av med dessa tråkigheter pojkar, vi är ju dom vi är. Varesig man gillar abstrakt konst, små barn, remoladsås eller folk med annorlunda pigment i hyn som kör BMW. :lol:

On-Topic.

Har man något som helst intresse för Metallica eller hårdrock överhuvudtaget, och aldrig lyssnat på skivan "And Justice for all..." med Metallica så ska man fan göra det.

B00002605V03LZZZZZZZ_970233_0.jpg

Tungt som fan, och ja....helt genialiskt. Lyssna, NU! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...