Jump to content

Den Globala uppvärmningen


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att alla bilar borde tillverkas på samma sätt som en Toyota Prius! Jag har läst någonstans att långt över 50% av alla utsläpp från bilar uppstår i bilköer. Då är en prius jättebra att ha :wub:

Agree, bilindustrin har bidragit en hel del till uppvärmingen och där har Toyota gjort ett kanonbil just för det problemet.

Men men, bakåtsträvande Amerikaner som envisas att köra sina SUV'ar och penisförlängare (gamla V8 bilar) är svåra att övertala. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni tänkt på att om jorden går under så dör alla.

Kan du aldrig ge dig? Spelar du dum eller är du verkligen så dum som du verkar? Du är provocerande som bara fan och jag orkar verkligen inte med dina obotligt dumma posts och jag tror nog att det finns fler som tycker likadant fast inte vågar yttra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du aldrig ge dig? Spelar du dum eller är du verkligen så dum som du verkar? Du är provocerande som bara fan och jag orkar verkligen inte med dina obotligt dumma posts och jag tror nog att det finns fler som tycker likadant fast inte vågar yttra sig.

Du är ännu mer provocerande som hoppar på mig och framför allt andra människor på sajten. Tycker du att jag är dum så förstår jag inte varför du går i samma fotspår som mig då du anser det som dumt. Den dagen inte folk vågar yttra sig på ett Forum är mänsligheten helt under isen. Jag tror inte folk får stånd av rädsla då någon över internet skriver en liten rad. Men ja, jag är ju ganska unik så jag kanske har lyckats med det. Dock tror jag helt ärligt att så är inte fallet. Jag är kanske så dum som du kanske tycker, jag antyder inget, men att jag kanske är så dum som jag verkar, men en lärd dumbom som du är dummare än en dum dumbom . Tycker du att jag är dum så förstår jag inte varför du går i samma fotspår som mig genom att skriva minst lika meningslösa inlägg plus direkt personliga påhopp till människor här på sajten. Tänker därmed inte diskutera detta utan jag håller mig till den globala uppvärmningen. Du har ju alltid möjligheten till PM, kom ihåg det SpännhävaN.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är ännu mer provocerande som hoppar på mig och framför allt andra människor på sajten. Tycker du att jag är dum så förstår jag inte varför du går i samma fotspår som mig då du anser det som dumt. Den dagen inte folk vågar yttra sig på ett Forum är mänsligheten helt under isen. Jag tror inte folk får stånd av rädsla då någon över internet skriver en liten rad. Men ja, jag är ju ganska unik så jag kanske har lyckats med det. Dock tror jag helt ärligt att så är inte fallet. Jag är kanske så dum som du kanske tycker, jag antyder inget, men att jag kanske är så dum som jag verkar, men en lärd dumbom som du är dummare än en dum dumbom . Tycker du att jag är dum så förstår jag inte varför du går i samma fotspår som mig genom att skriva minst lika meningslösa inlägg plus direkt personliga påhopp till människor här på sajten. Tänker därmed inte diskutera detta utan jag håller mig till den globala uppvärmningen. Du har ju alltid möjligheten till PM, kom ihåg det SpännhävaN.

De tidigare försöken att få dig att inse och förstå - med lite mer sofistikerade argument - verkar ju inte ha fått dig att förstå, så att lägga sig på samma nivå som dig kanske är det som får dig att förstå?

Eller nä, tydligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man oroar sig och som civil individ blir det till att göra små uppoffringar och anpassningar. Själv ska jag ge upp resandet med flygplan och eventuellt längre resor med andra transport medel i några år framöver då jag anser att jag har sett så pass mycket av världen som jag behöver för att skapa mig en tillräckligt vid världsbild vilket är en ganska stor uppoffring för mig då jag älskar att resa. Sedan är det ju självklart småsaker som att vara försiktig med rumstemperaturen, inte slösa med vattnet, släcka lampor som du inte använder, köpa elektronik utan stand-by funktion samt spara på mat och inte torka sig i röven med ett träd.

De större påverkningarna som utsläppen i de just nu mest framgångsrika I-länder kommer det tyvärr vara lite klurigare med. Jag tror att hur det än kommer gå i valet i USA så kommer de att skriva på Kyotoavtalet snarast möjligast, hur det ligger till länderna nere i öst vet jag inte riktigt vad man ska tro, men det har väl satts upp ett preliminärt mål på att minska deras utsläpp med 30% innan 2015?

Annars vågar jag inte spekulera över det direkt, människans egoism kan mycket väl köra ner planeten i fördärvet men trots den mörka utsikten är det alltid bäst att hålla sig possitivt och tänka lite längre, lite mer och lite effektivare.

Angående kärnkraften: Det är en mycket effektiv och ren energikälla, när det väl fungerar. Det är resterna av bränslet och potentiella allvarliga problem med kraftverken som skapar tvivel. Utbränt kärnbränsle har en väldigt lång avklingingsprocess och måste därför lagras i utrymmen som exempelvis bergrunder under en viss tid beroende på kvantiteten, som ni alla vet. Med osäkra reaktorer menar jag reaktorer i dåligt utvecklade länder med värdelös ekonomi á la Chernobyl, de kraftverk som byggs idag är kraftverk med reaktorer som är väldigt mycket mer utvecklade rent energimässigt och säkerhetsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

märkte en ytterst intressant sak när hela släkten var samlade för dop. Satt nämligen med de lite äldre i släkten (inte gamla) och vi kom in på ävmet klimat. Alla 55+ tror inte att klimatet är något att oroa sig för eftersom det sker av naturliga saker och att människorna bara har påverkat ytterst lite till uppvärmning (som de inte tror finns). De skojar också om det blir någon grad varmare skulle det vara skönt med värmen och tänker inte på några effetker av det.

jag tyckte det var ganska intressant att lyssna på deras samtal hurvida det var av naturliga orsaker eller ej. Resulatat av diskussionen var att det sker av naturliga orsaker. Det märks att de lite äldra inte alls är insatt i detta med klimatet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

märkte en ytterst intressant sak när hela släkten var samlade för dop. Satt nämligen med de lite äldre i släkten (inte gamla) och vi kom in på ävmet klimat. Alla 55+ tror inte att klimatet är något att oroa sig för eftersom det sker av naturliga saker och att människorna bara har påverkat ytterst lite till uppvärmning (som de inte tror finns). De skojar också om det blir någon grad varmare skulle det vara skönt med värmen och tänker inte på några effetker av det.

jag tyckte det var ganska intressant att lyssna på deras samtal hurvida det var av naturliga orsaker eller ej. Resulatat av diskussionen var att det sker av naturliga orsaker. Det märks att de lite äldra inte alls är insatt i detta med klimatet.

Min äldre släkts diskussioner slutar alltid med att invandring är okej eftersom att någon måste ta hand om dem när de blir äldre och att om man är född i Mellanöstern är man dum i huvudet. Alltså, de sa så på riktigt. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...