Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Emmaboda var helt galet jävla underbart mysigt bäst. Det var roligare än Hultsfred. Fy fasen vad jag inte ville åka hem imorse, sista natten spenderades med världshistoriens sötaste tjej som tog studenten från min skola i år och jag har seriöst övervägt under hela ettan att gå fram till henne i skolan när jag sett henne där och säga att hon är den sötaste tjejen jag någonsin sett för att jag tycker hon förtjänar. Vi kysstes första gången under The Whitest Boy Alive som var helt underbara och sedan låg vi vakna hela natten och såg solen gå upp. Nu kommer jag aldrig träffa henne igen, och om jag gör det kommer det bara bli helt fel.

Åh. :innocent:

Om det får dig att må bättre så kan jag säga att jag är otroligt avundsjuk på dig som har sett SMK live! >_<

Om du såg en egensnickrad pool, eller senare stomen av den så var det där vi bodde.

Häftigt, har du bild på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Åh. >_<

Om det får dig att må bättre så kan jag säga att jag är otroligt avundsjuk på dig som har sett SMK live! :naughty:

Jag tänkte på dig när de spelade, faktiskt. Alltså, det var så FETT! :( Skrattar för mig själv bara jag tänker på hur Frej såg ut, och när de tog ut en docka på scenen och stoppade cigaretter i dess mun och jag trodde det var en riktig bebis. :innocent: Och när Övningsköra drog igång...!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså ..

i morse vaknade jag upp ihoptejpad i mitt tält iförd en BH, ett myggnät och en skylt med orden "seriöst livsfarlig". Tydligen var emmaboda kul, jag minns inte.

Minns att jag kysste han i Justice.

Minns att jag sprang med en stor prideflagga med fem toppless-tjejer bakom.

Minns att jag utbytte saliv med KalleR och minst 30 andra killar.

Minns att jag angav Frej till polisen (han sålde cannabis på campingen).

Minns att jag pratade med Palpitation och var väldigt framfusig.

Minns att jag fotade en killes 15-åriga lillasyster i bikini och fick stryk.

Sen minns jag inget mer.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså ..

i morse vaknade jag upp ihoptejpad i mitt tält iförd en BH, ett myggnät och en skylt med orden "seriöst livsfarlig". Tydligen var emmaboda kul, jag minns inte. Minns att jag kysste han i Justice dock.

Jag tror att det var du som sprang igenom vårat camp med en Prideflagga och en skylt med texten Rassle Pride Parad, var det du? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså ..

i morse vaknade jag upp ihoptejpad i mitt tält iförd en BH, ett myggnät och en skylt med orden "seriöst livsfarlig". Tydligen var emmaboda kul, jag minns inte.

Minns att jag kysste han i Justice.

Minns att jag sprang med en stor prideflagga med fem toppless-tjejer bakom.

Minns att jag utbytte saliv med KalleR och minst 30 andra killar.

Minns att jag angav Frej till polisen (han sålde cannabis på campingen).

Minns att jag pratade med Palpitation och var väldigt framfusig.

Minns att jag fotade en killes 15-åriga lillasyster i bikini och fick stryk.

Sen minns jag inget mer.

Just fan. jag mötte dig med Prideflaggan, hade jag glömt. du ville att jag skulle joina, men jag var påväg åt andra hållet.

Mötte en av toplesstjejerna tidigare, hon var topless och sur för att inte vakterna släppt in henne till den stora campingen. Varpå en bekant som hängde mycket i erat camp gick förbi vakterna med pungen ute för att se om han kom igenom, vilket han gjorde.

Emmaboda var underbart! Har inte haft så trevligt på länge. Lite tråkigt att ljudet strulade så mycket dock.

Synd att jag inte visste hur du såg ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni verkar ha haft jävligt kul! Kan tala om att Arvid admin var på Emmaboda också. Om ni såg en kille i hårdrockskläder så var det kanske han. Troligtvis eftersom han sagt att det inte var så många andra som hade sådna paltor. Övervägde att hänga på, men hade annat för mig. Fast nästan så man ångrar sig lite... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som följer med på festivalen Virgins Festival i Toronto? :alien:

DAY ONE:

Foo Fighters

Spiritualized

Bloc Party

Wintersleep

Constantines

MGMT

The Midway State

The Kooks

The Fratellis

Shudder To Think

The Airborne Toxic Event

DAY TWO:

Oasis

Paul Weller

Stereophonics

Weakerthans

The Pigeon Detectives

The Cribs

Silversun Pickups

Danko Jones

Sons and Daughters

Jag vill ha såna släpp i Sverige... :innocent:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Way Out West-fredagen avklarad. Väldigt, väldigt bra! Mysigt område, god mat, inget regn, förutom under sista tjugo minuterna på Broder Daniel vilket var helt sinnessjukt perfekt. Franz Ferdinand var riktigt bra, även om inte Markus Larsson på Aftonbladet höll med efter det var mer röj på Take Me Out än de andra låtarna som det var massa dans på där också, vi stod 1,5 meter från staketet. Sigur Rós var mysiga och fina, fick en etta av Markus. Trevlig kille. Inte ett öga torrt på BD, 28-åriga jeans- och t-shirtkillar stod och lipade bredvid sina flickvänner. Avslutningen med No Time For Us var magisk. Mando Diao helt okej, konstig setlist, Lightspeed Champion hann jag bara se sista låten av. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

White Lion ägde sönder! Stod på första raden! Efter konserten stod keyboardisten kvar och plockade ner sitt keyboard så jag gick fram och fick en autograf av han och ett plektrum. Lyckades även fånga 2 plektrum. Sen gick jag runt byggnaden då kom gitarristen gående så jag fick autograf, plektrum av han, så tog jag en bild med. Sen frågade jag en vakt om jag kunde få prata med Mike Tramp, Vokalisten. Han sa: Ska kolla då, vänta här. Så kom han tills baks och sa: Nej tyvärr, dom ställer inte upp på sånt, de är helt "untouchable". Jag blev sur och stod kvar. Så kom en annan yngre vakt och fråga om vi var därifrån, så sa jag nej, jag kommer från värmland, arvikatrakten. Så sa jag att det var min födelsedagspresent att se White Lion. Så sa han, vänta här. Så efter ett tag kom han tillbaks och sa: Du får komma in och möta dom, så jag fick prata lite med dom. Fick autograf av Tramp, tog kort med alla i bandet. Sen fick jag en frukt soda! Bästa dagen i mitt liv!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Way Out West-fredagen avklarad. Väldigt, väldigt bra! Mysigt område, god mat, inget regn, förutom under sista tjugo minuterna på Broder Daniel vilket var helt sinnessjukt perfekt. Franz Ferdinand var riktigt bra, även om inte Markus Larsson på Aftonbladet höll med efter det var mer röj på Take Me Out än de andra låtarna som det var massa dans på där också, vi stod 1,5 meter från staketet. Sigur Rós var mysiga och fina, fick en etta av Markus. Trevlig kille. Inte ett öga torrt på BD, 28-åriga jeans- och t-shirtkillar stod och lipade bredvid sina flickvänner. Avslutningen med No Time For Us var magisk. Mando Diao helt okej, konstig setlist, Lightspeed Champion hann jag bara se sista låten av. :)

Åh, det var längesen jag hade så fruktansvärt roligt som denna helgen. Träffade en massa nytt folk i och med att han jag var där med är Göteborgare. Det blev festande och en massa bra musik. Askul på lördagkvällen/natten då jag och några nyfunna polare gick omkring och sjöng stämmor i timmar. ;) Vill tillbaka, tillbaka, tillbaka!

Bäst var Franz Ferdinand, Sonic Youth, Caesars, N*E*R*D (dock inte alls lika bra studio :() och José Gonzáles.

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...