Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

(detta är icke jätte nyktert skriveri, förlåtförlåt :3)

Första dagen på Rockweekend i Kilafors(lol:D) idag. (extremt tragiskt att denna bara är av de få riktiga musikfestivaler jag har varit på.) Åkte i princip bara dit pga att det var så nära. Det började ganska kasst men slutligen blev det såååååå mkt över mina förväntningar. Inte direkt ens favoristmusik men nu har jag iallafall sett Crazy Lixx, Entombed, Paul Dianno, Bloodbound, Mustasch, Helloween, Sonic Syndicate och Europe.

edit: ajo jag träffade också några oldschools, klasskamrater och eduros!

De tre bästa var;

Sonic Syndicate - awesome on stage + sidenote

Europe - ett episk ögonblick i livet att sitta och käka världens godaste grillspett med ris när dom spelade sina bäst låtar <3

Mustasch - Ralf Gyllenhammars kontakt med publiken var win, fick mig att dö av skratt flera gånger och låtarna var heller inte så jättetokiga där i live. Deras introt var fett också.

/Sidenote/

Efter att ha stått längst längst fram och headbangat igenom alla Sonic Syndicates låtar med massa emotjejer så var showen där över för mig - trodde jag. 98% av alla som stått och lyssnat springer till Europe's scen som börjar komma igång och jag står kvar i princip ensam och hänger i "stängslet". Känner mig helt omtumlad efter alla som har hoppat och klängt på ryggen hela tiden samt lack av diverse öronskydd som hade behövts.

Hursomhellst, efter ha svalt den sista droppen insmugglat sprit så står jag kvar där och hänger i kanske 5-10 min med huvudet headpobbandes neråt. Plötsligt hör jag en tändare som knastrar till, så jag reser på mig och där står den heta tjejen som spelade bas på scenen för bara några minuter sedan och tänder en cigarett! (Ingen aning om vad hon hette vid det tillfället)

WOOT! Jag tror inte mina ögon!,

..så - jag börjar stamma fram något liknande:

"Men.. va? det är ju DU!"

"Haha, vadå?"

"Du är ju tjejen.. som var på scenen?

"Hah, jo det stämmer faktiskt"

"Men!.. Öh! Du är ju känd!.. Vad heter du?"

"Karin heter jag!"

"HEJ KARIN! *sträcker fram handen*

Vi skakar hand och byter några till ord men minns inte riktigt vad som sades då.. Sedan frågar jag om en autograf och följer sedan henne till höger om scenen där hälften av andra bandet står. Jag offrar min nyköpta t-shirt för en rödkladdig autograf.

WEIOOOOOO!

ey2mw5dbjh1s.jpg

_ _ _

YET MORE WIN:

10 min efter har jag glömt vad tjejen hette och kan inte läsa hennes skrivstil på min tröja och råkar av händelse ramla in i två par hårdrockstjejer. Dom dör av skratt och jag likaså men reser mig upp och börjar gå min väg, dock springer jag tillbaka lite hastigt:

följande konversation äger rum;

"Heej, du! *fult fyllepekande med pekfingret emot stackars människan* Vad vet du om Sonic Syndicate?"

"Ingenting, men min vän här är deras största fan!"

"Ah, duu! Vet du vem den där heta bruden som spelar bas är?"

"Såklart, det är Karin Axelsson."

"Aah-a, visst står det Karin här? *pekar på min tröja*

"Jaa.. det gör det.."

"Heeeh. Jag träffade henne, snackade, skakande hand och fick denna autograf." *FETTSMAJL*

"VAA!!??!? VARDÅ?? NÄRDÅ??"

"Haha, vid scenen.. om du hade stannat i några minuter så-"NEEEEEJ!" *Tjejen rycker med sin andra vän och de båda springer iväg fort som SATAN*

I det där ögonblicket fann jag händelsen ofantligt humoristiskt. <_<

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
(detta är icke jätte nyktert skriveri, förlåtförlåt :3)

Pff, jag förväntade mig en rolig fylletext med pinsamma bekännanden och osammanhängande text, men vad ser jag? Korrekt punktuation, knappt några felstavningar och versaler i början på meningar? Apapap! Nej, men kul läsning, bra festivalminne <_<

edit: min bror spelar där klockan 18, kolla gärna om du inte har något bättre för dig, de är faktiskt väldigt bra live!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som tänker åka ner till Malmö (Malmöfestivalen) för att se Slagsmålsklubben, Familjen, Afasy&Filthy, Svenska Akademien eller Looptroop Rockers? <_<

Jag ska dit, vet dock inte hur länge jag kommer vara kvar där med tanke på att skolan börjar den 20'e eller något dyl. Så jag missar ju alla bra <_<

Tror dessutom att personen jag bor hos (<3) börjar skolan den 19'e. Antingen åker jag alltså hem 18'e eller 19'e, beror på vad som passar bäst. Men jag ska dit i alla fall.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Delar med mig av några foton från Arvika. Kvalitén blir väl lite so-so.

Solnedgångarna över campingen var faktiskt väldigt vackra. Gillar hur dammet och cigarettröken sprider ljuspartiklarna!

Andra dagen så fyllde en vän till oss år så vi samlade ihop en öl per skalle och gick iväg till hans camp för att sjunga "Ja må han leva..". Vi möttes då av denna synen.

Vi körde en relativt avklädd stil i vårt camp. När det är 35°C i solen så måste man strippa lite.

Ja, som sagt!

För att skydda oss från värmen låg vi i vid piss-stängslet bland ölburkar och skräp..

.. och drack trippiga slushies! Där ser vi mig i bakrunden också.

Sista dagen ägnades åt att förstöra kvarlämnade tält!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pff, jag förväntade mig en rolig fylletext med pinsamma bekännanden och osammanhängande text, men vad ser jag? Korrekt punktuation, knappt några felstavningar och versaler i början på meningar? Apapap! Nej, men kul läsning, bra festivalminne :)

edit: min bror spelar där klockan 18, kolla gärna om du inte har något bättre för dig, de är faktiskt väldigt bra live!

Jag tar som försvar att jag mådde jätteilla när jag skrev allt och var ganska så yr men uppenbarligen inte tillräckligt. ^^

OCH FÖRLÅT!

Jag missade din bror och Peter Stormares pga att jag nördade vid worldofwarcraft för länge. :/

Du har träffat Karin Axelsson.

Nu är jag avundsjuk :)

Hon är så söt och kort och snäll tycker jag.. :3

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, bokat flyg ner Dortmund, Tyskland 4:e oktober. En festival som jag tror de flesta här känner till och ska till (not).

Syndicate 2008

Line Up:

Hardstyle: Noisecontrollers, Tatanka, Dana, Activator, Luna, Kold Konexion, Pavo, Central Seven, Blutonium Boy

Hardtechno: Space DJ'z, Sven Wittekind, Frank Kvitta, Amok, Thorsten Kanzler, The Hells Bangers, Robert Natus vs. Arkus P., Boris S., Brachiale Musikgestalter

Hardcore: Outblast vs. Predator, Evil Activities, Korsakoff, Stunned Guys, Neophyte, J.D.A., Vince, DaY-Már, Tommyknocker & Mad Dog, Newstyler vs. D-Ceptor, Amnesys, Art of Fighters, Ophidian och bäst av allt, Angerfist :whistling:

Kanske inte blir exakt lika hett som Black i Amsterdam för två veckor sen, men med dessa DJ's kommer det fan ändå bli mäktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer att bestämma imorgon om det blir WoW eller inte. Ett jävla velande, men några kompisar bör nu vara taggade och några andra tror jag redan har beställt men är inte kontaktbara just nu.

Gråter fortfarande över Zach Condon, men det finns mycket annat att se och jag har redan fixat ett flak, heh.

Bara inte biljetterna tar slut eller något. Borde vara lugnt tills imorgon åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Juan MacLean / www.wayoutwest.se/the-juan-maclean

Caesars / www.wayoutwest.se/caesars

Kenge Kenge / www.wayoutwest.se/kenge-kenge

Looptroop Rockers / www.wayoutwest.se/looptroop-rockers

Christian Kjellvander / www.wayoutwest.se/christian-kjellvander

har ju släppts till Way Out West. Nytt släpp på måndag också! Kaiser Chiefs spelar i Danmark på fredagen så de kan bli aktuella för lördagen. Som jag inte har biljett till.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Juan MacLean / www.wayoutwest.se/the-juan-maclean

Caesars / www.wayoutwest.se/caesars

Kenge Kenge / www.wayoutwest.se/kenge-kenge

Looptroop Rockers / www.wayoutwest.se/looptroop-rockers

Christian Kjellvander / www.wayoutwest.se/christian-kjellvander

har ju släppts till Way Out West. Nytt släpp på måndag också! Kaiser Chiefs spelar i Danmark på fredagen så de kan bli aktuella för lördagen. Som jag inte har biljett till.

Oj, goda nyheter! Och jag som trodde släppen var slut

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emmabodapepp! :confused:

Banden jag vill (och ska) se.

Justice

Ladytron

Slagsmålsklubben

Markus Krunegård

Alice in Videoland

Doktor Kosmos

Familjen

Niccokick

Hästpojken

The Whitest Boy Alive

Kapten Röd

Kultiration

Detektivbyrån

Miss Li

Zeigeist

Hoffmaestro & Chraa

Billie The Vision & The Dancers

Palpitation

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emmabodapepp! :confused:

Banden jag vill (och ska) se.

Justice

Ladytron

Slagsmålsklubben

Markus Krunegård

Alice in Videoland

Doktor Kosmos

Familjen

Niccokick

Hästpojken

The Whitest Boy Alive

Kapten Röd

Kultiration

Detektivbyrån

Miss Li

Zeigeist

Hoffmaestro & Chraa

Billie The Vision & The Dancers

Palpitation

Wehey, vilken dag kommer du dit? Lyssna på liveversionen av Stress som morfar postade i musiktips, kommer bli så sjukt coolt! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackarrr.

Alltså, är den låten ironisk eller inte? Känns som att den egentligen vill förmedla motsatsen till vad han sjunger.

Nejrå, det är en hyllning snarare än en diss. Iaf om man får tro Anthony Rossomando. Följande är från en intervju i Rockfoto.

"Anthony lämnade både bandet The Damn Personals och hemlandet USA när han fick hoppa in i The Libertines som Peter Dohertys ersättare 2004, men precis som det sjungs om i nya låten Tired of England är han inte ett dugg trött på England…än.

- Hur kan man tröttna på England? Det kunde vara mycket värre än vad det är. Det är det låten handlar om. Jag har bott i England i fyra år, men jag har ännu inte tröttnat på det. Jo förresten, jag är lite trött på London. Det blir så med allt efter ett tag, men jag har många vänner där och en trevlig lägenhet. Nyckeln till det hela är att om man är trött på ett ställe då lämnar man det. Jag gjorde många demos till nya skivan i min lägenhet, jag trivs och stannar nog där. Ett tag till i alla fall."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...