Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Verkligen inte! Do share! :)

Okej da...

5 dagars missbrukande av alkohol och cigaretter medans man standigt ar pa sin vakt for raketer som smaller pa gatorna och om inte det racker for dig, vad sags om att springa for ditt liv medans en bunt arga stora tjurar jagar dig nedfor gatan och sedan in pa tjurfaktningarenan (men som tur var ingen tjurfaktning, ville verkligen inte se dem doda tjuren i slutet).

Standig spansk salsa pop som bara gar att digga efter en halv flaska vodka och typ 5.000.000. olflaskor (dem ar 20cl bara).

Sedan in pa discot (deras ord for club i princip) och dansa med massa asheta spanska chicks som inte fortsar ett ord av vad jag sager nar jag blandar min spank-svensk-engelska (med tydligen ar det charmigt :mf_doof:)

¿Nojd?

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

¿Nojd?

Sí, muchos gracias, señor!

Kan passa på att dela med mig av en händelse från Way out West nu senast.

Det är natten mellan lördag och söndag den 9 augusti, och jag, Joel och Gustav (och två tjejer vi hittade) är fortfarande uppfyllda efter festivalens sista spelningar. Vi har ingen lust att gå hem och sova, så vi knallar runt i Göteborgsnatten och sätter oss till slut ner på en gata, och börjar prata och så som man gör när man pratar. Jag hoppar lite i historien, och en runt femtioårig, lite korpulent mustaschprydd man iklädd kortbyxor, hawaiiskjorta, ganska tråkiga glasögon och en alldeles för liten ryggsäck går förbi oss, och kastar konstiga blickar på vårt lilla sällskap. Vi idkade samtal med honom, och han var minst sagt en udda person. Vi ställde mycket frågor, och fick många svar, de flesta osanna. "Vad gör du här?" - "*en stunds tystnad" - Letar efter ett bra knull". "Vad heter du?" - "*en stunds tystnad* - Jesus!". "Vad jobbar du med?" - "*en stunds tystnad* - Jag är en tjuv". "Vad för slags tjuv, typ en gentlemannatjuv eller så?" - "*ingen tystnad* - Jag sysslar med politisk utpressning på Internet".

Hursomhelst; vi pratade ett tag, kanske en halvtimme, med honom, och det kändes som att vi kom honom närmare inpå livet, och han berättade b la om sin mor son låg på sjukhus, om alla hans resor, och anledningen till att alla heter Glenn i Göteborg (som vi förresten kom fram till är en myt). Tiden gick, och han skulle gå vidare. Men innan han gjorde sin sorti vars stealth-het endast Batman kan överträffa, lämnade han i mitt knä ett ihopvikt brev han nyss tagit fram ur ryggsäcken. Det brevet vill jag dela med mig av till er, och det lyder som följande.

"Göteborg onsdag den 7 augusti 2008

Hej förläggaren,

Jag har under ett antal år samlat ihop lite material som jag skulle kunna sammanställa till en eller flera böcker. Med ett ambulerande yrke som resande maskinförsäljade, reseledare mm har jag under årens lopp hamnat i en del situationer värda att beskrivas. Kanske det började redan när jag inte hade lust att fullgöra min militärtjänst, staten med flera hade tydligen andra planer för mig. Några tjänstemän har gjort sitt bästa för att få mig att jobba åt dem men har inte lyckats, jag har alltid kört frilans. De gav aldrig upp och detta ledde mig till att arbeta upp en plan på att ge dessa herrar planerare en rejäl läxa.

Palmemordet planerades redan 1977-79 jag var närvarande och har träffat en del av de medverkande personligen. Jag var vid den tidpunkten ovetande om dessa planer men har senare rekonstruerat hela förloppet, och sammanställt de uppgifter som privatspanare i Sverigeoch andra länder fått igop för att själv få en helhetsbild. Jag sitter med facit i hand sedan en tid tillbaka och det kanske snart är dags för en publicering på bred front med hänsyn till det politiska läget i världen. Om detta någonsin kommer ut blir det garanterat en bestseller.

Kontakta mig via min krypterade e-post ********* eller på annat sätt. Jag brukar sitta på något av biblioteken i västra Göteborg, mitt foto kan du hitta på 12dim.blogspot.com, där jag brukar lägga upp lite texter. Alltid retar det väl någon. Själva upplägget till Palmeärendet finns på sym11.blogspot.com. Titta på texten där och tag gärna kontakt så fort som möjligt. Kanske hinner vi med årets bokmässa.

Mvh Jan Rosbäck,

073*-******

Ps. ingen stödde ide att ringa, oftast kommer inga samtal fram, försök att skicka ett diskret sms i så fall. Jag har haft en tanke på att skriva en artikel om den svenska psykologiska gulag arkipelagen. Den är jag verkligen bekant med ds"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woaw! Såg Lazee, Ida Corr, Afasi & Filthy och Swingfly (Från Teddybears Sthlm) idag!. Första gången som jag har njutit av NRJ in the Park. Tydligen så ska NRJ in the Park även spela i Göteborg och Stockholm.

Det här kommer artisterna att spela kanske i Göteborg & Stockholm:

Lazee: Rock Away, Hold On, Alla som inte dansar är våldtäcksmän, och en låt med "Kanye West - Homecoming" beatet.

Ida Corr: Kör några låtar fritt sitt senaste album, Let Me Think About It, "Justin Timberlake - Sexy Back"

Afasi & Filthy: Jobb, Glider och en annan låt som jag inte minns.

Swingfly: Minns inte namnet men det är en känd Teddybears Stockholm låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FESTIVALEN VÄXER!

HULTSFRED 09 BLIR FYRA DAGAR...

Nu kan vi avslöja de första nyheterna kring nästa års festival - nästa år kör vi igång redan på onsdagen.

Därmed kommer Hultsfred 09 hålla på i fyra dagar!

Dessutom byter vi datum.

Hultsfred 09 kommer äga rum 8-9-10-11 juli.

Fy tusan vad intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FESTIVALEN VÄXER!

HULTSFRED 09 BLIR FYRA DAGAR...

Nu kan vi avslöja de första nyheterna kring nästa års festival - nästa år kör vi igång redan på onsdagen.

Därmed kommer Hultsfred 09 hålla på i fyra dagar!

Dessutom byter vi datum.

Hultsfred 09 kommer äga rum 8-9-10-11 juli.

Fy tusan vad intressant!

Oj, coolt! Och jag har fotopass dit :P

z2swg574vrs2.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FESTIVALEN VÄXER!

HULTSFRED 09 BLIR FYRA DAGAR...

Nu kan vi avslöja de första nyheterna kring nästa års festival - nästa år kör vi igång redan på onsdagen.

Därmed kommer Hultsfred 09 hålla på i fyra dagar!

Dessutom byter vi datum.

Hultsfred 09 kommer äga rum 8-9-10-11 juli.

Fy tusan vad intressant!

Betyder det att jag kommer slippa frysa könsorganet av mig nästa år då? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FESTIVALEN VÄXER!

HULTSFRED 09 BLIR FYRA DAGAR...

Nu kan vi avslöja de första nyheterna kring nästa års festival - nästa år kör vi igång redan på onsdagen.

Därmed kommer Hultsfred 09 hålla på i fyra dagar!

Dessutom byter vi datum.

Hultsfred 09 kommer äga rum 8-9-10-11 juli.

Fy tusan vad intressant!

Där ökade chanserna att jag besöker Hultsfred '09 med ca. tio procentenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FESTIVALEN VÄXER!

HULTSFRED 09 BLIR FYRA DAGAR...

Nu kan vi avslöja de första nyheterna kring nästa års festival - nästa år kör vi igång redan på onsdagen.

Därmed kommer Hultsfred 09 hålla på i fyra dagar!

Dessutom byter vi datum.

Hultsfred 09 kommer äga rum 8-9-10-11 juli.

Fy tusan vad intressant!

Woh! känns bra. Nu krockar den inte med studenten, med andra ord kan jag om jag vill nu, känns bra.

Dock inte allt för säker på hur pepp jag är, men det tar vi när vi kommer dit :( Synd bara att det är samma helg som festivalen i stan, inte för att det är någon musik eller liknande att se på, men det är kul med så mycket folk i stan :P

Chans att Qouad kommer på hultsfred'09: 39,63% (28,52%)

Kommer åka på någon festival nästa år i alla fall som det känna nu. P&L är dock en stark kandidat. Samtidigt som alla festivaler/liknande ska veta att om de bokar DPT kan de räkna med mig.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Främst för att de vänner jag har som var där verkligen talar varmt om den och för att det kan vara kul att "pröva något nytt". Hade jag inte jobbat var jag verkligen sugen på att åka i år, tyckte de hade en minst sagt hyffsad line-up på musikfronten.

Sen är det ju dock svårt att blunda för att det faktiskt inte tar mig mer än ca. 1½ timme till Hultsfred med tåg/buss och att de verkar ha en ordentlig satsning på gång för att återta tronen i Festivalsverige. Utökat med en dag (=fler band) och lämpligare datum (=krockar ej med studenten och behagligare camping).

Sen känns det ganska tidigt att börja ta sådana beslut redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Främst för att de vänner jag har som var där verkligen talar varmt om den och för att det kan vara kul att "pröva något nytt". Hade jag inte jobbat var jag verkligen sugen på att åka i år, tyckte de hade en minst sagt hyffsad line-up på musikfronten.

Sen är det ju dock svårt att blunda för att det faktiskt inte tar mig mer än ca. 1½ timme till Hultsfred med tåg/buss och att de verkar ha en ordentlig satsning på gång för att återta tronen i Festivalsverige. Utökat med en dag (=fler band) och lämpligare datum (=krockar ej med studenten och behagligare camping).

Sen känns det ganska tidigt att börja ta sådana beslut redan nu.

Klart, nästan allt ligger ju på banden också. Just därför jag undrade var det var som tilltalade dig med P&L. ^_^

Jag är sugen på Roskilde nästa år. Därför är det dåligt att Hultsfred ligger bara en vecka efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kan inte alla som varit på någon eller några festivaler, eller ett par konserter, i sommar göra varsin topplista över de bästa spelningarna?

Det blir lite orättvist för allting har ju verkligen inte att göra med vilket sorts framträdande bandet gör, mycket kan handla om vilka man var där med, vilket humör man var på, hur vädret var, hur resten av publiken var (där förlorade Way Out West allt..) och så vidare. Men här är min.

1. Babyshambles, Hultsfred

2. The Whitest Boy Alive, Emmaboda

3. Slagsmålsklubben, Emmaboda

4. The Futureheads, Hultsfred

6. Håkan Hellström, Hultsfred

7. Justice, Emmaboda

8. Broder Daniel, Way Out West

9. Franz Ferdinand, Way Out West

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte alla som varit på någon eller några festivaler, eller ett par konserter, i sommar göra varsin topplista över de bästa spelningarna?

Det blir lite orättvist för allting har ju verkligen inte att göra med vilket sorts framträdande bandet gör, mycket kan handla om vilka man var där med, vilket humör man var på, hur vädret var, hur resten av publiken var (där förlorade Way Out West allt..) och så vidare. Men här är min.

1. Babyshambles, Hultsfred

2. The Whitest Boy Alive, Emmaboda

3. Slagsmålsklubben, Emmaboda

4. The Futureheads, Hultsfred

6. Håkan Hellström, Hultsfred

7. Justice, Emmaboda

8. Broder Daniel, Way Out West

9. Franz Ferdinand, Way Out West

Allrighty!

1: Rage Against The Machine, Hultsfred

2: Bruce Springsteen, Ullevi

3: The Hives, Hultsfred

4: Håkan Hellström, Hultsfred

5: Babyshambles, Hultsfred

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Foo Fighters, WTAI.

2: Queens Of The Stione Age, WTAI

3: Iron Maiden, Stockholms Stadion

4. The Hives, WTAI

5: Dirty Pretty Things, WTAI

6: The Hellacopters, WTAI

7: Mando Diao, WTAI

8: The Hives, Gröna Lund

9: Dinosaur JR, WTAI

10: Jay-Z, Globen

Vart ju som jag sa i konserttråden inte riktigt så mycket som jag trodde jag skulle hinna med :mf_doof: , dom andra banden som spelade på Where The Action Is såg jag så lite av för att kunna rangordna.

Ser nu fram emot hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...