Jump to content

Nedladdningsproblem?


RavenE
 Share

Recommended Posts

Är det möjligtvis det här ni pratar om?

Klientkonfiguration med µTorrent för användare med 10Mbit eller mera (Kan också användas fast man inte har 10Mbit):

Ändra bara de här inställningarna, resten skall vara standard. (Engelska inställningen först, svenska översättningen inom parentes.)

På Network (Nätverk):

# Stäng av 'UPnP port mapping' ('Avaktivera UPnP portmappning')

# Stäng av 'Randomize port each time µTorrent starts' ('Slumpa port varje gång µTorrent startas')

# Sätt 'Global maximum upload rate (kB/s)' ('Total max. uppladdningshastighet (Kibyte/s)') till 12500

(Enligt µTorrent-utvecklarna finns det en automatiskt gräns för användare med obegränsad uppladdningshastighet, så det är bättre att begränsa det till din maximala uppladdningsfart.)

På Torrents (Torrents):

# Stäng av 'Enable DHT Network ('Aktivera DHT-nätverk') och 'Enable DHT for new torrents' ('Aktiva DHT för nya torrentar')

# Sätt 'Global maximum number of connections' ('Total maxgräns för antal anslutningar') till 2000

# Sätt 'Maximum numbers of connected peers per torrent' ('Antal anslutna klienter per torrent') till 250

# Sätt 'Number of upload slots per torrent' ('Antal uppladdningsslottar per torrent') till 250

På Advanced (Avancerat):

# net.low_cpu = false (Om du har långsammare processor än 2GHz skall du sätta 'true')

# net.max_halfopen = 43

# peer.disconnect_inactive_intervall = 500

# diskio.sparse_files = true

(Har testat det , och det funkar underbart)

(Inställningarna gör att du får din µTorrent ladda upp/ner till Maximum och processorn jobbar mycket mindre än den gjorde)

Borde jag testa det här, trots att jag bara har 2 mbit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade diskussion om det förut, jag och Ärrtvå. Väntar fortfarande på att han ska komma i Stålmannen trikåer och rädda alla. För jag är typ, Robin i Batman och är för lat för att göra det.

Jag har tyvärr inga trikåer ( :naughty: ) men jag hänvisar till den här tråden: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=43634.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...