Jump to content

Internet-hastighets problem


Tux
 Share

Recommended Posts

Go kväll. Jo, det här är mitt problem. Just nu sitter jag vid en internet anslutning på 10 Mbits hos Telia. Men det som är konstigt är att när jag laddar ner något med en nedladdningshastighet på runt 900 kb/s så sölas internet ner.

Det är så att jag och mor delar på Internet (Router) och när jag börjar ladda ner med 900 kb/s hastighet så sölas hennes internet ner katastrofalt medans min är sådär. Varför blir det så här?, lurar Telia mig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go kväll. Jo, det här är mitt problem. Just nu sitter jag vid en internet anslutning på 10 Mbits hos Telia. Men det som är konstigt är att när jag laddar ner något med en nedladdningshastighet på runt 900 kb/s så sölas internet ner.

Det är så att jag och mor delar på Internet (Router) och när jag börjar ladda ner med 900 kb/s hastighet så sölas hennes internet ner katastrofalt medans min är sådär. Varför blir det så här?, lurar Telia mig? :)

Exakt samma sak för mig. Sitter också bakom en rauter. Om jag har 54.0 Mbps och startar en nerladdning så kan det gå ner till 10 Mbps. Extremt störande då jag spelar COD UO multiplayer. Sen kan rauter ikonen eller var det är börja blinka med jämna mellanrum mellan grönt och gult.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows XP SP2 Max Connections Patch -> Google.

Intressant. Förklara :)

Okej jag tror jag har fattat. SP2 gör så att du inte kan använda din Internet fullt ut?. Och att det finns en "EventID 4226 Patcher" som tar bort gränsen?. Men hur många Half-open connections ska man ha?, 50?.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant. Förklara :)

För att förhindra att virus/maskar ska kunna spridas så snabbt som dom har gjort förut så har Microsoft lagt in en maxgräns på 10 samtidiga anslutningar i SP2. Med en torrent når man lätt upp i 10 anslutningar, det är ju så BitTorrent-protokollet fungerar. Med den patchen (som jag hittade i första sökresultatet med sökorden jag postade) så kan du ställa in spärren på vad du vill. Om du ökar den till 100 eller något sådant så ska du inte ha några problem alls. Sen kanske du kan ställa upp net.max_halfopen till 80 eller något sådant så att du ska kunna tanka snabbt men ändå ha över till surfning och liknande.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att förhindra att virus/maskar ska kunna spridas så snabbt som dom har gjort förut så har Microsoft lagt in en maxgräns på 10 samtidiga anslutningar i SP2. Med en torrent når man lätt upp i 10 anslutningar, det är ju så BitTorrent-protokollet fungerar. Med den patchen (som jag hittade i första sökresultatet med sökorden jag postade) så kan du ställa in spärren på vad du vill. Om du ökar den till 100 eller något sådant så ska du inte ha några problem alls. Sen kanske du kan ställa upp net.max_halfopen till 80 eller något sådant så att du ska kunna tanka snabbt men ändå ha över till surfning och liknande.

Okej. Vad tycker du jag ska ha?, 80 eller 100?. Och ska jag installera patchen på min och mammas dator?

Patchen ändrar maxgränsen till 50. Men hur ändrar jag sedan till 80 eller 100?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, kort sagt använder ni all bandbredd, inte mycket svårare än så.

För det första;

Det Telia anger är det maximala du kan få, 6Mbit/s kan vara rimligt om du bor långt ifrån stationen.

För det andra;

6Mbit=6000kbit= 750kB/s.

Så, allt är troligtvis normalt?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 verkar lite :unsure: . Jag kör på 60 :) . Men jag har Azureus. Hur ändrar jag till 30 där ^^ ?

Vilken av dom ska jag ändra?

30 per torrent? whaat

Kör jag med och de funkar acceptabelt -_- Dock så har jag ju ~15mbit, tankar jag ner för fullt så segas det ner lite när man surfar, fast inget allvarligt.

Fel ställe. Avancerade/advanced ska man trycka på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...