Jump to content

Julklappstips


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Jag vet att jag är tidigt ute, men för en gång skull har jag bestämt att vara just det. År efter år har jag julhandlat dagarna innan julafton, men nu tänker jag vara mer ambitiös.

Skriv vad ni själv vill ha i jul här, men framför allt vad ni vill ge bort. Jag har själv julklappar som ska inhandlas till föräldrar, brorsor, kusiner, kusinbarn, farbröder, mormor, farmor etc., så jag skulle gärna vilja ha lite inspiration.

Årets julklapp är förresten gps-mottagaren, vad tycker ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag önskar mig:

en DVD-box med första säsongen av MacGyver

en mjuk, len, skön och snygg handduk

brännbara DVD-skivor

en parfym (fast jag vet inte vilken än)

samt:

*Morgonrock a'la Hefner.

Riktigt bra önskelista för att vara jag, annars brukar jag komma på runt den 21:e vad jag vill ha, om jag ens kommer på något alls. Och då brukar det vara något jättedyrt som jag inte får i alla fall. :whistling:

Edit: Och jag tänker ge bort ett gäng med brända DVD-filmer och skivor. Fast riktigt så snål är jag inte, så jag ska nog hitta lite annat smått och gott att ge bort med. Typ ljusstakar av olika sorter, mina systrar älskar sånt. :errm:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att jag är tidigt ute, men för en gång skull har jag bestämt att vara just det. År efter år har jag julhandlat dagarna innan julafton, men nu tänker jag vara mer ambitiös.

Skriv vad ni själv vill ha i jul här, men framför allt vad ni vill ge bort. Jag har själv julklappar som ska inhandlas till föräldrar, brorsor, kusiner, kusinbarn, farbröder, mormor, farmor etc., så jag skulle gärna vilja ha lite inspiration.

Årets julklapp är förresten gps-mottagaren, vad tycker ni om det?

Tycker att årets julklapp verkar suga, orkar man verkligen köpa en gps?

har inte tänkt på något som jag vill ha än eller något som jag ska ge bort... borde jag börja snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som står högst på min egna önskelista är kläder, parfym och ett par nya skor. Samt pengar då förstås, som är standard att få varenda jul utav mormor och morfar. ^_^

Och vad jag ska ge bort vet jag inte. Är oerhört dålig på att handla julklappar, och har utav tradition och direktioner av morsan inte brukat köpa något alls.

Men ska nog vara lite alternativ denna jul - med en trisslott till morsan och farsan. :whistling:

Ugh. Jag är snål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv julklappar som ska inhandlas till föräldrar, brorsor, kusiner, kusinbarn, farbröder, mormor, farmor etc.,

Geez! I vår släkt brukar vi numer bara ge julklappar inom familjen, dvs föräldrar-barn-syskon.

Till min far: En slips

Till min mor: Ett kilogram mjöl

Till min bror: PS3 eller en säck ekollon

Till mig själv:

*Lugn och ro

*En lucia :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska med största sannolikhet till New York i April-Maj så alla pengabidrag är välkomna, så man har lite fickpengar menar jag, resan i sig kostar jag på mig själv.

Men lite hårda paket vill jag allt ha, kanske i form av nått spel, någon film, kläder och skivor köper jag helst själv.

Vad jag ska köpa till familj/släkt/vänner har jag faktiskt inte ens funderat på, blir väl som vanligt, man springer runt den 23:e som ett fån och desperat letar efter nått som "kan tänkas passa" personen i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska med största sannolikhet till New York i April-Maj så alla pengabidrag är välkomna, så man har lite fickpengar menar jag, resan i sig kostar jag på mig själv.

Men lite hårda paket vill jag allt ha, kanske i form av nått spel, någon film, kläder och skivor köper jag helst själv.

Vad jag ska köpa till familj/släkt/vänner har jag faktiskt inte ens funderat på, blir väl som vanligt, man springer runt den 23:e som ett fån och desperat letar efter nått som "kan tänkas passa" personen i fråga.

Om du åker i april kanske vi stöter på varandra där nere :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...