Jump to content

Chokladmärken


okka
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 89
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...

Skrev inte i denna förut för jag kom inte på någon särskild favorit just då. Brukar mest köra med Kex Choklad och Marabous mjölkchoklad.

Men så helt plötsligt började jag köpa Marabous mörka chokladkakor. Faktiskt riktigt gott när man vant sig vid den starkare kakaosmaken, och pigg blir man av dem också! 44% Kakao är det i dem och det tycker jag är lagom, varken för mycket eller för lite kakao. Brukar gotta mig med dessa när jag kör runt på nattjobbet! :unsure:

post-343-1185213068_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Marabou's Mjölkchoklad med Daim i är alldeles för söt.

Själv är mina favoriter Marabou's Schwizernöt, Luftbubbelchokladen, Mjölkchokladen och den chokladen vars namn förvånar mig att ingen nämnt;

TOBLERONE av Kraft Foods.

Jag gillar även vit choklad. Och om man ska ta andra sorter, bara någonting som har choklad på/i sig så älskar jag Cocos (vet inte vilket företag som gjort dom) men Marabou har Co-Co som är väldigt lik och även den är mycket mycket good.

Dumle är även gott. Brukar frysa dom, det är ett hett tips. Det mästa godiset går att frysa, det är kul.

Sitter och äter lite M.Schwizernöt nu. Gott gott.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Marabou's Mjölkchoklad med Daim i är alldeles för söt.

Själv är mina favoriter Marabou's Schwizernöt, Luftbubbelchokladen, Mjölkchokladen och den chokladen vars namn förvånar mig att ingen nämnt;

TOBLERONE av Kraft Foods.

Jag gillar även vit choklad. Och om man ska ta andra sorter, bara någonting som har choklad på/i sig så älskar jag Cocos (vet inte vilket företag som gjort dom) men Marabou har Co-Co som är väldigt lik och även den är mycket mycket good.

Dumle är även gott. Brukar frysa dom, det är ett hett tips. Det mästa godiset går att frysa, det är kul.

Sitter och äter lite M.Schwizernöt nu. Gott gott.

Toblerone är ju så jävla sött! Knappt så det är gott.

Jag åt lyxpraliner igår som var helt underbara, tror de var köpta på ett ställe som heter Chockladfabriken i Göteborg.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar även vit choklad. Och om man ska ta andra sorter, bara någonting som har choklad på/i sig så älskar jag Cocos (vet inte vilket företag som gjort dom) men Marabou har Co-Co som är väldigt lik och även den är mycket mycket good.

Om vi snackar cocosbars så finns det ju bara en egentligen. Bounty (w00t)

Annars gillar jag Marabous mjölkchocklad samt den med mint i bäst.

Och just ja. Godast av dem alla är nog Japp. Eller Mars. Smakar lika.

Fast jag gillar nog namnet: Japp bäst. Så den är godast. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi snackar cocosbars så finns det ju bara en egentligen. Bounty (w00t)

Annars gillar jag Marabous mjölkchocklad samt den med mint i bäst.

Och just ja. Godast av dem alla är nog Japp. Eller Mars. Smakar lika.

Fast jag gillar nog namnet: Japp bäst. Så den är godast. (w00t)

Just det, Bounty hette den. Men den har typ slutat säljas här. Men sen tror jag att Bounty är sötare än Marabous Co-Co. Men vist Bounty fetäger. Co-Co har fått tagit efter nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger bara Marabou's mjölkchoklad med kokos ..

Finns tyvärr inte längre :wub:

Amen to that, brother!

priest_621996_0.jpg

Jag åt den hur mycket som helst. Blev så jäkla sur när den inte gick att få tag på längre! (w00t)

Jag menar, folk gnäller på att Vanilla Coke inte går att få tag på. Men den går ju (enligt säkra källor) i alla fall att få tag på i amerikanska affärer.

Marabou's kokoschoklad däremot är borta för all evighet.. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Twix för i helvete! Skulle lätt kunna knarka det, får nästan bita mig själv för att inte köpa en varje gång jag går in i en affär med godis. När det är skola brukar det dock bli ett par stycken i veckan. :huh: Jävligt gott är det iaf, har inte ens tröttnat på det litegran. Tur att man inte har anlag för att bli tjock...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger bara Marabou's mjölkchoklad med kokos ..

Finns tyvärr inte längre :D

Just det, Bounty hette den. Men den har typ slutat säljas här. Men sen tror jag att Bounty är sötare än Marabous Co-Co. Men vist Bounty fetäger. Co-Co har fått tagit efter nu.

Jag åt den hur mycket som helst. Blev så jäkla sur när den inte gick att få tag på längre! :D

Jag menar, folk gnäller på att Vanilla Coke inte går att få tag på. Men den går ju (enligt säkra källor) i alla fall att få tag på i amerikanska affärer.

Marabou's kokoschoklad däremot är borta för all evighet.. :rolleyes:

What? Menar ni Bounty? Finns i varenda litet livs här där jag bor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...