Jump to content

Första screenshotsen på Postal III


ssfh
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 283
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

nonotrly_881146_0.gif

Gears of War, Solider of Fortune, Total Overdose, Just Cause, F.E.A.R. etc.

Postal är inte mer våldsamt än någon av de.

Det som gör Postal så kontroversiellt, och i viss mån även GTA, är att allting är så rått. Man skjuter mot vanliga människor som inte gjort en fluga förnäm. Dessutom inbjuder vapnen till att döda dessa oskyldiga på ett ovanligt brutalt och plågsamt vis.

Finns exempelvis en video där någon gjort en djungelbana full med kvinnor, och därefter jagar dessa med spade och först slår ner dem, och därefter lemlästar dem.

Sen kan nämnas att man kan använda smådjur som ljuddämpare till pistolen och en massa annat.

Det är detta som gör Postal 2 så hatat.

*Edit*

För mig som kanske ska jobba som spelutvecklare en vacker dag känns det väldigt obehagligt att chansen finns att media, och kanske till och med folket skulle kunna dra paraleller medan mina produkter, och t ex Postal.

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som gör Postal så kontroversiellt, och i viss mån även GTA, är att allting är så rått. Man skjuter mot vanliga människor som inte gjort en fluga förnäm. Dessutom inbjuder vapnen till att döda dessa oskyldiga på ett ovanligt brutalt och plågsamt vis.

Finns exempelvis en video där någon gjort en djungelbana full med kvinnor, och därefter jagar dessa med spade och först slår ner dem, och därefter lemlästar dem.

Sen kan nämnas att man kan använda smådjur som ljuddämpare till pistolen och en massa annat.

Det är detta som gör Postal 2 så hatat.

*Edit*

För mig som kanske ska jobba som spelutvecklare en vacker dag känns det väldigt obehagligt att chansen finns att media, och kanske till och med folket skulle kunna dra paraleller medan mina produkter, och t ex Postal.

Sluta leka moraltant, det är bara patetiskt. Postal är varken mer våldsamt eller råare än något annat spel.

Och ditt exempel med "djungelbanan"? 9/11 rekreationer i Flight Simulator då? Jävligt moget att döma ett spel efter en fanvideo, från en fanskapad bana.

Du klagar på Postal istället för rasistiska spel som White Law och Ethnic Cleansing, eller våldtäkts simulatorer.

Men de klagar du inte på, för de är inte lika öppna för den moraliserande folkhopen.

"Man skjuter mot vanliga människor som inte gjort en fluga förnäm." Oh noes!

Ta reda på fakta innan du uttalar dig, din jävla tönt.

"För mig som kanske ska jobba som spelutvecklare en vacker dag känns det väldigt obehagligt att chansen finns att media, och kanske till och med folket skulle kunna dra paraleller medan mina produkter, och t ex Postal."

Jävligt troligt. "Åh nej, tänk om de associerar mitt spel med spel!"

BTW, Postal är inte så "hatat" som attention seeking whores som du påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta leka moraltant, det är bara patetiskt. Postal är varken mer våldsamt eller råare än något annat spel.

Och ditt exempel med "djungelbanan"? 9/11 rekreationer i Flight Simulator då? Jävligt moget att döma ett spel efter en fanvideo, från en fanskapad bana.

Du klagar på Postal istället för rasistiska spel som White Law och Ethnic Cleansing, eller våldtäkts simulatorer.

Men de klagar du inte på, för de är inte lika öppna för den moraliserande folkhopen.

"Man skjuter mot vanliga människor som inte gjort en fluga förnäm." Oh noes!

Ta reda på fakta innan du uttalar dig, din jävla tönt.

"För mig som kanske ska jobba som spelutvecklare en vacker dag känns det väldigt obehagligt att chansen finns att media, och kanske till och med folket skulle kunna dra paraleller medan mina produkter, och t ex Postal."

Jävligt troligt. "Åh nej, tänk om de associerar mitt spel med spel!"

BTW, Postal är inte så "hatat" som attention seeking whores som du påstår.

Jag har inte dömt spelet av EN fanvideo. Jag gav fanvideon som ett exempel. Det spelar ingen roll hur många videos man ser, hur många recensioner man läser eller om man får prova det själv. Spelet inbjuder till väldigt grovt och oprovocerat våld.

Må så vara att man inte behöver vara värst våldsam för att klara uppdragen, men faktum kvarstår att spelaren får verktygen som behövs för att göra oerhört makabra handlingar. Det jag skrev innan handlade om hur spelet kan uppfattas, och hur det HAR uppfattats. Självklart vet jag att spelet såklart också har en story, och att man i spelet också ställs mot riktiga fiender, som skjuter tillbaka. Men faktum kvarstår, möjligheten finns, i mycket större utsträckning än i något annat spel jag stött på, att, som tidigare nämnt, utföra makabra handlingar.

De rasistiska spelen, och våldtäktssimulatorerna är knappast några riktiga spel. Det är hopkok gjorda av amatörer. Det är ingenting som något seriöst spelutgivare skulle vilja ha i sitt sortiment.

Om du inte missat alltförmycket, så plockade Microsoft bort möjligheten att krascha i FS2002 på grund av 9/11. Flög man mot en byggnad, så stannade spelet sekunderna innan kollision, och på skärmen stog det "you crashed". Visst kan man utföra oprovocerade våldshandlingar i många andra spel också, men de flesta spel bjuder inte in till det på samma vis, och det är inte alls lika makabert. Gör man om 9/11 får man inte se byggnaden ta fyr, man får inte se människor som hoppar ut genom fönstren, och man får inte se byggnaden rasa samman.

Och ja, postal är hatat. Tyvärr står GTA i korselden mycket mer, trots att det är mycket mildare. Men hat mot datorspel har uppkommit bland de äldre generationerna, främst i USA, som är en enorm marknad. Det talas om lagar som ska förbjuda våldsspel på flera ställen i världen, och detta ställer till trassel för en hel industri. Innan Postal och GTA fanns, talades det knappt på något dåligt sätt om dataspel. Som Shigeru Miyamoto sa för några månader sedan: i slutet av 90-talet såg man på datorspelande ungdomar som unga människor som utforskade det senaste, men i början av 2000-talet började man istället tala om att de blev programmerade till mördare. Såklart tror varken jag eller någon annan i spelindustrin att postal, eller något annat spel programmerar någon till att mörda. Däremot är jag som sagt missnöjd med den publicitet t ex Postal får, och som dessa spel kastar över en hel industri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMFG vet du hur många spel som innehåller våld mot "oskyldiga"? Hur jävla många som helst! Ultima, Fallout, till och med The Sims för fan! Det du kallar "oprovocerat våld" finns i majoriteten av alla spel som släppts. För övrigt är varken våldsamma spel eller "debatten" kring de nytt alls. Det här är inte USA, sluta leka Jack Thompson.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMFG vet du hur många spel som innehåller våld mot "oskyldiga"? Hur jävla många som helst! Ultima, Fallout, till och med The Sims för fan! Det du kallar "oprovocerat våld" finns i majoriteten av alla spel som släppts. För övrigt är varken våldsamma spel eller "debatten" kring de nytt alls. Det här är inte USA, sluta leka Jack Thompson.

Pallar inte snacka med dig.

Du häver ur dig påståenden som jag redan har kontrat i föregående post.

Jag vet att det förekommer i andra spel, men det är framförallt Postal 2 som inbjuder till det, och det är få andra spel där det är lika rått.

Och nej, debatten är inte alls lika stark här som i USA. Här är den död och begraven sen typ två år tillbaka, men för mig som antagligen kommer utveckla spel nån dag, är det viktigt att jänkarna inte förbjuder våldsspel, eftesom att USA är världens största marknad för spel.

JAG leker inte Jack Thompson. Jag har bara påstått att fler spel som postal ytterligare kan förvärra debatten, och skada spelindustrin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är inte en omröstning, det är en tråd om Postal III screenshots. Eller det var det, innan ni spårade ur totalt.

Postal inbjuder inte mer till våld än något annat spel, tvärtom har man valfriheten att helt undvika att skada någon. försök göra det i något annat FPS spel, och se hur långt du kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vem köper ett fps om man inte vill döda folk. Visserligen är det samma sak med folk som köper GTA och postal men i de spelen så kan man döda folk som man inte behöver döda och som bara finns där. I FPS-spel går man liksom inte runt och träffar civila människor som man skjuter skallen av. Förstår ditt resonemang om att man bara dödar i FPS-spel men det håller inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är inte en omröstning, det är en tråd om Postal III screenshots. Eller det var det, innan ni spårade ur totalt.

Postal inbjuder inte mer till våld än något annat spel, tvärtom har man valfriheten att helt undvika att skada någon. försök göra det i något annat FPS spel, och se hur långt du kommer.

Håller faktiskt med. Pröva att spela igenom San Andreas och se hur många du har dödat. Det är minst lika sjukt att köra en bil och meja ner 150 fotgängare, eller att ta en motorsåg och massakera en klunga dansare på en klubb, kasta molotovs I folk klungor, döda horor, vara rasistisk och döda svarta, gräva ner en polisman så han kvävs till döds m.m. Min stats på San Andreas visar att jag har dödat cirka 800 människor. Milt. Jag har dödat cirka 3 000 gängmedlemar. Postal går att klara av utan att döda en enda person. Ser man på moralen är GTA inte ett dyft bättre än Postal. Ser man på censuren är det något annat, det är trots allt handlingarna som räknas. Kill Frenzy har varit med I många svängar. Är inte det sjukt? Du får några minuter på dig att massakera, ibland, helt oskyldiga människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Here's another thing, man kan göra om texturerna på alla civila personer till blodiga skräckinjagande "Zombies" :rolleyes:

Då kanske man får ett helt nytt perspektiv på spelet

Hur som helst så längtar jag efter detta spel, och självklart efter filmen med :wacko:

Redigerad av XaeRo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Here's another thing, man kan göra om texturerna på alla civila personer till blodiga skräckinjagande "Zombies" :rolleyes:

Då kanske man får ett helt nytt perspektiv på spelet

Hur som helst så längtar jag efter detta spel, och självklart efter filmen med :wacko:

Då kanske du har sett trailer I min signatur? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*text*

Spelar nada roll hur många man dödar gubbe lilla.

Man kan döda fler i mario än man kan göra i röven Postal, gör det inte värre. Inte gta heller.

Tänk på detta. Vad kan man göra i Postal som man inte kan göra i andra?

Finns mängder av andledningar varför det är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...