Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag gissar bara nu så rätta mig om jag har fel pöjkar.

De vill inte ha någon i försvaret som drar sig för att skjuta någon då de kan komma tillbaka som spöke och skrämma dig när du ska sova.

Haha, hur kan du tro på sånt. Jag tror det inte eftersom jag aldrig yttrat mig. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare allihopa, jag skulle gärna vilja göra lumpen men såvitt jag vet så är väl lumpen efter gymnasiet?

Och jag är född 90, alltså går jag i ettan nu men jag gillade inte linjen som jag går i nu så jag ska gå om ettan efter sommarlovet och börja en ny linje, alltså med 91:orna, så därför undrar jag ifall jag måste gå på lumpen ett år senare eftersom jag går ett år längre i gymnasiet eller ifall jag måste hoppa av trean och göra lumpen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare allihopa, jag skulle gärna vilja göra lumpen men såvitt jag vet så är väl lumpen efter gymnasiet?

Och jag är född 90, alltså går jag i ettan nu men jag gillade inte linjen som jag går i nu så jag ska gå om ettan efter sommarlovet och börja en ny linje, alltså med 91:orna, så därför undrar jag ifall jag måste gå på lumpen ett år senare eftersom jag går ett år längre i gymnasiet eller ifall jag måste hoppa av trean och göra lumpen?

Vad jag vet är man skyldig att göra värnplikt ändå upp till 25 års ålder, så svaret är nog ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare allihopa, jag skulle gärna vilja göra lumpen men såvitt jag vet så är väl lumpen efter gymnasiet?

Och jag är född 90, alltså går jag i ettan nu men jag gillade inte linjen som jag går i nu så jag ska gå om ettan efter sommarlovet och börja en ny linje, alltså med 91:orna, så därför undrar jag ifall jag måste gå på lumpen ett år senare eftersom jag går ett år längre i gymnasiet eller ifall jag måste hoppa av trean och göra lumpen?

Under maj kommer du, om du är född 1990, och ca 55.000 andra killar få ett viktigt brev som berättar om det nya sättet att mönstra. Brevet kommer också att skickas till dig som:

– Är född 1989 och på grund av studier har flyttat fram mönstringen <- det här är alltså du, fast nästa år. :ph34r:

– Nyligen blivit svensk medborgare och som inte fyllt 20 år, det här gäller alltså både nysvenskar och svenska medborgare som varit bosatta utomlands

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag fick jag nåt informationsblad från"Styrelsen för psykologiskt försvar (SPF)". Det stod lite om hur mönstringen går till och att det ställs höga fysiska krav på den som vill göra lumpen.

Det var också någonting om att två personer från BouncE ska se till att man kommer i toppform. :)

I vilket fall - alla fick säkert det här, men för der som inte gjorde det så kan ni läsa mer på http://www.madeinlumpen.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ojoj, fick brevet idag och har precis svarat på frågorna. Har inte skickat in dem än, dock.

Jag vet fortfarande inte om jag vill göra lumpen eller inte. Men det lutar allt mer åt att jag faktiskt vill. Men vi får se. På frågan som löd något i stil med "Jag vill gärna göra lumpen" svarade jag "Stämmer ganska bra".

Vi får se vad som händer. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...