Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Men hur länge ska man vara där? Får man bo hemma på helgen? Måste man åka till en annan stad?

11(?) eller 15 månader om jag inte minns fel. Du kan begära permission och får helgledigt. Du får ev. göra värnplikten på annan ort, det beror lite på vad du vill göra inom försvaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska de göra om jag helt enkelt inte åker? Tänk om jag stannar hemma? Släpar de med mig dit då eller? Om de gör det, tänk om jag vägrar stiga upp på morgonen eller vägrar göra några uppgifter? Ska de sparka ut mig? Slänga mig i fängelse?

Vill bara ha svar nu.

Farbror blå hämtar dig och slänger dig i finkan.

Inte mönstra är böter och att inte göra lumpen när man är inkallad är fängelse har jag för mig.

Det är bara att acceptera, du ska bli mördarmaskin för det är vad du är född att vara.

Ja, för man kan bara döda om man gjort värnplikt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om man tar första bästa flyg till Malaysia då?

---

Alltså; vill man inte göra Lumpen så ska man väl inte behöva? Vapenvägra går ju, men då blir det väl något annat "jobb"?

Då blir man väl arresterad i sin frånvaro, eller vad det kallas.

Det är lag på att göra lumpen, men det är ju som sagt inte speciellt svårt att slippa. Och från och med i år är det bara en väldigt liten skara som blir utvalda. Det är därför de ska skicka hem det här brevet till oss, så de kan plocka in bara de som är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du om sakerna man säger till psykologen kan hamna i något register eller är det hemligt?

Annars är det bara säga att du röker hasch så får du en rejäl uppläxning och blir klassad som psykiskt instabil. Har en vän som berättade att han gjorde det och fick typ en 3:a hos psykologen. Killen är egentligen väldigt skärpt och socialt begåvad osv men just eftersom han provat knark är han ett psykfall.

Japp det där fungerar bra, dom tar inte in personer som testat narkotika, och det som du säger till psykologen är hemligt, ingen får reda på vad du sagt.

Jo det är det.

"Lagen säger att alla svenska män mellan 18 och 24 år är skyldiga att mönstra om Pliktverket kallar dem."

http://www.pliktverket.se/sv/Om_Pliktverke...rket/Monstring/

Jo i praktiken är det frivilligt. Idag tar dom inte in en person som inte vill. Dom KAN, men dom gör det inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle fett gärna vilja göra lumpen, har bra kondition, styrka,

men så är jag halvdan astmatiker å pollen allergiker...

Får se hur det går, blir nog fett besviken om de dissar mig..

sen, man gör väl ändå lumpen när man gått ut gymnasiet ?

aldrig hört om nån som fått "hoppa" över ett år, å sen komma tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå? Ska jag bli tvingad (kanske) att göra lumpen och hoppa över skolan? Är dom dumma i huvudet?

Nej, du behöver inte hoppa över någon skola. Lumpen gör du efter gymnasiet, och du får reda på om du ska göra lumpen eller ej innan du tagit studenten. Så du vet om du kan söka till högskola/universitet till hösten eller ej. Och bara för att du gör lumpen betyder inte det att du missat din chans att studera - du kan vara 40 och söka in på en högskola.

Mönstring vet jag, men att sedan gå behövde man inte, även om man klarar teste eller ej.

De har skruvat till detta som fan.

T-Bone: Jag vill ej gå med i armen, svenska eller polska.

Blir du inkallad måste genomföra din värnplikt, annars blir det fängelse. Som jag sa: Min syrras ex ville inte, men var tvungen trots att han protesterade.

Könsdiskriminering

Du vet inte vad "könsdiskriminering" betyder, va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...