Jump to content

[SA][Kert] No way out


Gof
 Share

Recommended Posts

:hmm:

Ok...first of all, i started working on this vid in september. The point of this vid is to say thanks to the people that have watched my previous vids and have supported me etc. This is not a vid about hight bumps, floaty looking p2b's and so on. Its about doing the fun tech stuff that i like in SA, meaning this vid is full of weird MTB sh*t that most of you dont like. Its not a long vid, mainly because over the past months, ive "lost" a lot of stunt spots to other people, which is obvious, cause the vid has been in the works for quite some time. I may have old stuff in here, dont know, because i cant watch all the vids that pop out these days, to find out if i lost any stunts...

I didnt make this vid because i wanted to "top" SA My way, the way that vid turned out, is something i dont want to top (imo)

There are so many ways you can edit a vid, there are so many different music types and stuff...this vid couldve turned out completely different. You just have to settle with something. I just hope you enjoy the vid as much as i enjoyed doing it, and thanks for watching. It WILL be my last solo, both in SA and VC. I just cant imagine going through all this again, to make another solo. Btw, if you watch the vid, and open SA and land all the stunts in 5 minutes, i dont care, because the important part is to think about the ideas and the spots.

Please dont post "big reviews"...i dont like them at all, especially if you're rating a vid such as this, a vid which has "fillers" for most people. Just watch the vid, and if you like it, cool, if you dont, cool.

Links...ill get some MQ / HQ links up soon, i will NOT stream this vid on youtube. If you want to watch it, you download it, if you dont, you wont download it. I hope that if some of you download it, you WILL NOT upload it to youtube or something, though I may get a filefront link up, which has a streaming option aswell.

Right now i have a rapidshare and a TGA link, Filefront should be on its way (TD is upping it)

After all this talk, here are the links:

No Way Out [Rapidshare] 99,1 mb

No Way Out [TGA] 99,1 mb

No Way Out [Filefront] 99,1 mb + streaming

bye.

Edit: TGA should work now.

Jag är mållös, den är bra. Som AOA fast bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hm, denna film har jag missat..DLING!

Underbar film, gjord av världens bästa SA-stuntare imo. Så jävla roligt att vi har Kert i TMS, en stor del i våra filmer, även om han varit lite inaktiv en tid.

Men som sagt, underbar film. Handlar inte bara om att hoppa så högt, så långt eller så snabbt som möjgligt - Se den!

Kommentarer överflödiga..äsch.

HELT UNDERBAR, BRLILJANT! Tänk att han har gäststuntat i Mr. Mean.........wow...... >_<

9.2/10

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen är bra. Bra stunts och liknande, men ser ett pat brister som är störande. För det första är de flesta stunten lika varandra på många sätt (alltså repetativt). För det andra är mycket inspelat via replay. Även om texten är borta så blir det ändå annorlunda och det får de som gjorde filmen att se osäkra ut på sina stunt när de genomför dom.

7/10

Bra stunts, men repetativ att se och mycket ifrån replay. Dessutom ogillar jag hattar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen är bra. Bra stunts och liknande, men ser ett pat brister som är störande. För det första är de flesta stunten lika varandra på många sätt (alltså repetativt). För det andra är mycket inspelat via replay. Även om texten är borta så blir det ändå annorlunda och det får de som gjorde filmen att se osäkra ut på sina stunt när de genomför dom.

7/10

Bra stunts, men repetativ att se och mycket ifrån replay. Dessutom ogillar jag hattar :ph34r:

mmkay, vad du har emot repriser vet jag inte, varför slösa en jävla massa plats på hårddisken åt kassa Fraps-filmningar? Med repriser så kan ju även redigeraren ta ut andra vinklar och sådant kul.

Vet du inte hur man använder replays själv? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte nästan likadant som Xersize när jag var ny inom stunting. Jag improviserade det mesta jag gjorde och sparade aldrig replays utan spelade in "direkt från F1". Han har ett eget sett att tänka på. Jag tycker han ska vara glad som har egna åsikter och inte hela hjärnan pumpad av GTAS "mainstream". Varenda stuntfilm idag är mer eller mindre same shit. Alla gör likadant och alla tänker likadant. "Han landade inte på ett tak efter rampen, då var det inget stunt". "Vadå modding? Dannye's scm är ju tillåten" är två klockrena stereotyper på hur "vi" tänker. Om jag ska vara ärlig är det nog Ante som inspirerade mitt undermedvetna att skriva just de två exemplen.

Anledningen till att jag sätter citeringstecken på "vi" och "oss" är för att alla inte tänker så, men majoriteten. Nya medlemmar på GTAS lär in den här "mekanismen" och tror att det alltid har varit så. Stunting ska vara en kul hobby, så länge du har kul när du stuntar så är det du gör stunting. Det spelar ingen roll om du gör en "200 ft p2b" eller "en sne bakåtvolt från ett gupp". Det spelar ingen roll vad andra tycker, fy fan vad jag går off-topic nu, så länge du har kul är det stunting.

Fatta inte fel nu. Jag klankar inte ner på den ortodoxa stuntingen, jag försöker bara "fixa till" trångsyntheten, det vill säga Open your minds to other opinions. (Varför kan ingen komma på en bra översättning av mind), om ni förstår vad jag menar.

Om nu Xersize har kul med sitt egna sett, vilket jag är säker på, så tycker jag att han ska fortsätta på sin egen väg och inte bli en hjärndöd zombie som "oss" andra. Dessutom är det väl bra att få en kommentar på filmen från en neutral källa istället för en zombie? Han gav filmen rätt högt betyg också.

Good night. Knock em out the box Rick, knock em out Rick...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, Magikern >_<

Och ja, Fraps-sakerna tar upp mycket plats, men därför raderar man dom efter filmen är gjord :lol:

Och angående live, självklart kör man live. Eller ja, upp till var och en. Jag har också lite repriser i mina filmer, men inte så mycket. Mest olyckor som blivit bra. Men ska inte tjaffsa mer nu, gillade ju trots allt filmen och han/ni ville ju ha kritik :cry:

Peace and out

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte nästan likadant som Xersize när jag var ny inom stunting. Jag improviserade det mesta jag gjorde och sparade aldrig replays utan spelade in "direkt från F1". Han har ett eget sett att tänka på. Jag tycker han ska vara glad som har egna åsikter och inte hela hjärnan pumpad av GTAS "mainstream". Varenda stuntfilm idag är mer eller mindre same shit. Alla gör likadant och alla tänker likadant. "Han landade inte på ett tak efter rampen, då var det inget stunt". "Vadå modding? Dannye's scm är ju tillåten" är två klockrena stereotyper på hur "vi" tänker. Om jag ska vara ärlig är det nog Ante som inspirerade mitt undermedvetna att skriva just de två exemplen.

Anledningen till att jag sätter citeringstecken på "vi" och "oss" är för att alla inte tänker så, men majoriteten. Nya medlemmar på GTAS lär in den här "mekanismen" och tror att det alltid har varit så. Stunting ska vara en kul hobby, så länge du har kul när du stuntar så är det du gör stunting. Det spelar ingen roll om du gör en "200 ft p2b" eller "en sne bakåtvolt från ett gupp". Det spelar ingen roll vad andra tycker, fy fan vad jag går off-topic nu, så länge du har kul är det stunting.

Fatta inte fel nu. Jag klankar inte ner på den ortodoxa stuntingen, jag försöker bara "fixa till" trångsyntheten, det vill säga Open your minds to other opinions. (Varför kan ingen komma på en bra översättning av mind), om ni förstår vad jag menar.

Om nu Xersize har kul med sitt egna sett, vilket jag är säker på, så tycker jag att han ska fortsätta på sin egen väg och inte bli en hjärndöd zombie som "oss" andra. Dessutom är det väl bra att få en kommentar på filmen från en neutral källa istället för en zombie? Han gav filmen rätt högt betyg också.

Good night. Knock em out the box Rick, knock em out Rick...

Håller med dig på alla punkter, dock förstår jag inte varför du tog upp det här. Vad jag ville säga var bara att filmen skulle ha varit ogenomförbar om inte replays använts (även mycket fulare, men det är förstås min personliga åsikt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig på alla punkter, dock förstår jag inte varför du tog upp det här. Vad jag ville säga var bara att filmen skulle ha varit ogenomförbar om inte replays använts (även mycket fulare, men det är förstås min personliga åsikt).

Varför jag skrev det just här var en bra fråga. Men anledningen till att jag skrev var för att bland annat Godfather har skrivit "nedlåtande"(helt fel ordval) inlägg varje gång Xersize uttalat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...