Jump to content

Stunting league (?)


Mathias
 Share

Recommended Posts

Först och främst ska jag säga att det var Antepanteboy som tog upp det här på msn häromdagen. Så är det någon som gillar idén är det honom ni ska tacka :mellow:

"Stunting league" är för er som inte vet det ett begrepp taget från GTAStunting.com, och fungerar såhär:

Man får skriva att man vill vara med, alla deltagare ställs sedan upp i ett "träd". Man möter varandra med direkt utslagning om man förlorar en "rond". Det är inte meningen att man ska sitta och göra en hel film varje gång utan det går helt enkelt till som så att man ska göra ett stunt vardera. Den som har gjort det bästa stuntet går vidare.

Det bästa stuntet bestäms där av 5 domare, som lägger en röst var. Vi är ju inte på långa vägar lika många intresserade här så 5 domare skulle nog inte funka, vi får tänka ut något bra sätt. Antingen någon typ av poll eller att alla får rösta, eller att bara alla andra deltagare får rösta? Ja vi kan nog hitta på något.

Ifall det ska funka så måste vi ju vara ganska många, helst ska man väl vara 16 stycken så att det blir "åttondel"-kvart-semi-final, men frågan är om vi blir så många.

För att så många som möjligt ska kunna vara med går det ju köra en variant att man kör ur båda (VC & SA) spelen, dock finns ju de, jag t.ex., som bara stuntar

i ett

som skulle vara helt körd i det andra.

Fråga om något är oklart och säg vad ni tycker och tänker, skulle det funka här? Är vi tillräckligt många intresserade? Hur skulle man isf kunna bestämma vinnaren i varje rond? och vilket/vilka spel borde det vara?

Intresserade:

Qouad

JSHC

Kebab

Lajnux

Antepantboy

Marky

Chilli_13

Tackleberry

VickeX

Mr.Magic

Stevex

Godfather

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är knappast tillräckligt många stuntare här för en turnering. :mellow: :/

Folk på gtasajten är inte tillräckligt engagerade i projekt. Stunttävlingarna är praktexempel på hur det kan gå. Den alldra första var lyckad och den andra var det bara jag och marklund som skickade in i. Eller var det tvärtom? Den senaste dog ut vilket jag hoppas på att den nuvarande inte kommer att göra.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte jag redan är självskriven så (w00t), im in, in BOTH SA unt VC :mellow:

Och när det gäller dommarna, vi väljer ut några dommare. och dom får dömma när dom inte är med och stuntar?

När det gäller VC och SA så kan man göra så här

"Exempel"

Utför det bästa stuntet med en packer innom slumområdet i VC eller hamnen i SA t.ex

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte 16 är en omöjlig siffra att få ihop, man ska komma ihåg att man behöver göra 1 stunt varje gång.

Någon som kan tänka på något sätt vi skulle kunna göra för att få med både SA och VC då? för T.ex. jag och JSHC är ju bara VC och sen finns ju de som bara kör SA.

Domarna borde vara några som inte är med, så kommer det inte vara självklart att högsta P2B'n vinner. Alltså säg tex. Kicken, hur ofta är han här i stuntingdelen? Inte mycket, antagligen har en sån som han inte lika mycket koll på vad som killarna på GTAS tycker är ball. På det sättet kommer det som ser häftigast eller mest innovativt ut vinna, och inte den som sätter upp den finaste BSM'en eller CSM2bump2krail2bump ... ja ni fattar?

Det blir en utmaning för oss som stuntar också :mellow:

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Välja spel idén låter inte alls speciellt lyckat.

Jag skulle kunna vara domare om det blir något.

Nja, det är ju ganska stor skillnad mellan spelen. Men det är ju ett sätt om man inte kan få alla att enas om ett spel.

*memorerar*

Jag då! :'(

Jamen...jag visste väl inte att du inte spelade SA...eller...jo det gjorde jag :mellow: Förlåter du mig?

---

Jag tror att alla glömmer bort en sak här, vi är inget stuntingcommunity, allt måste inte vara så jävla perfekt. Kan vi inte bara ha lite kul för en gångs skull? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...