Jump to content

Påsk!


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Those are the days! Det är en tradition hemma hos oss och t.o.m. min syrra på 24 år letar=p

Idag har jag käkat massa godis, påskmat och ännu mer godis.

Glad Påsk!

Hehe, allt som du skrev där hade lika gärna ha sagts av mig. :o

Det var skitsvårt att hitta mitt ägg i år. De senaste åren har mor min gett oss varsinn lapp med en massa bokstäver omkastade på. Så ska vi gissa vilket ord de bildar, typ "växthuset", "brevlådan" o.s.v.

Jag är ganska skarp på såna grejer, och har flera gånger kommit på ordet direkt efter en snabb blick på pappret. Därför bad jag mamma om en lite svårare uppgift den här gången. Och svårt blev det.

Tänk er bokstäverna i ELDNINGSHÖGEN stå huller om buller på ett papper. Jag menar, tre stycken N, två E, två G, H, Ö...

Lurigt som fan. Så efter nån kvart fick mamma säga vilken den första bokstaven var. Då blev det lättare.

Mina syskon (alla är äldre) fick ord på 6-7-8 bokstäver. Och mitt var på 13. :) . Nåja, jag ville ju ha lite utmaning.

..Så går det till när Ante firar påsk. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och mitt var på 13. ;) . Nåja, jag ville ju ha lite utmaning.

..Så går det till när Ante firar påsk. :)

13 är ett otursnummer. Dina föräldrar kan inte gilla dig. :rolleyes:

---

Jag fick mitt påskägg direkt i handen. :o Sen så fick jag ännu ett påskägg hemma hos min mormor. Mest choklad, gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...