Jump to content

Er topp nio-lista över GTA-spelen?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe!Duh ar citerat mig! :lol: Men för a tt vara seriös, så tycker jag du gjort ett kanonjobb! :lol: Får återkomma med en lista när jag själv orkar!

Offtopic: mindre än 24 timmar kvar till GTA IV's trailer! Gaaah! Kan inte vänta! :lol:

EDIT: Detta ger VickeX väldigt lite tid helt plötsligt.. :D

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är egentligen helt omöjligt att kunna knåpa ihop en lista här, men jag ska gör allt för att försöka. Vi börjar med nummer 1.

1. Grand Theft Auto: Vice City

2. Grand Theft Auto: San Andreas

3. Grand Theft Auto: III

4. Grand Theft Auto: II

5. Grand Theft Auto: Liberty City Stories

6. Grand Theft Auto

7: Grand Theft Auto: Vice City Stories

Har inte spelat de andra så jag kan tyvärr inte bedömma domm ed på listan. Men såhär tyckte jag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, efter att haft tråkigt ska jag nu göra en lång lista.

Notera att jag inte har spelat VCS så jag kan tyvärr inte lista de.

Hoppas att det in gör något att jag använder samma bilder som Henkibojj använde.

Har även tagit lite från henkibojj men 95 % har jag själv skrivit.

Kan aldrig nog konkurera ut Henkibojjs långa post på första sidan men jag kan försöka i alla fall. haha :P

Kommer säkert ha stavfel så jag ursäktar för de redan nu.

Here we go then.

1.GTA: Vice City

CLz88PK22AME.jpg

Umberto Robina: Anyway, I wanted to tell you, me and Papi, to us, you Cuban. You have proved yourself, man. You got big cojones.

Tommy Vercetti: Well thank you, Umberto. Nobody's said that to me since I left jail.

Enligt mig är Vice City bästa gta-spelet.

Röstskådespelarna, atmosfären, solen, palmerna, vattnet. Allt finns där, första gången jag spelade Vice city

var jag helt fast i spelet.

Uppdragen är roliga, svåra, lätta, inte lika varierat som i GTA 2 då, men fortfarande väldigt varierade.

Storyn är oslagbar och den har mycket Scarface-känsla över sig som inte gör den sämre.

Tommy Vercetti är även min favoritkaraktär, han är tuff, men fortfarande lugn och "skön" om man kan kalla honom de.

Känslan när man spelar Vice City jämfört med Gta 3 och GTA: San andreas är priceless.

+ Musiken

+ Storyn.

+ Atmosfären.

+ Röstskådespelarna.

+ Huvudpersonen är väldigt pratsam och han drar väldigt roliga one-liners, han är helt enkelt skön att spela som.

+ Vattnet är genomskinligt.

- Man kan inte simma

- Gubben är lite svår att styra på PS 2

- Hopp-tekniken är inte den samma som den är i SA.

2. GTA: Liberty City Stories

CfHlowmOZ4Ps.jpg

Toni Cipriani: Well how do I know I ain't about to be shaken down by every dirty cop from here to Vice City?

Eftersom jag alltid har gillat GTA 3 men inte känslan i spelet så blev det här en stor lättnad för mig.

Jag köpte LCS på realase-dagen för PS 2 och jag har aldrig ångrat det.

I stort sett är allt förbättrat från GTA 3.

Storyn är trots allt väldigt bra men inte den bästa.

Det gör det inte sämre att de var första gta-spelet till PSP.

Jag som gillar tuffingar och maffia så var de hur tufft som helst att spela Toni Cipriani.

Jag vet inte varför men av någon anledning har en av mina favoritbilar alltid varit "Mafia Sentinel" som det finns hundratals av här.

Att sedan göra otroligt roliga uppdrag som är väldigt genomtänkta är alltid roligt. :P

Vart lite besviken på radion, inte samma VC-känsla över den men fortfarande bra och när man hör Lazlow Jones på radion

kan man aldrig säga "De där var inte roligt" därför han är heltenkelt hur bra som helst :D

+ Maffiastory, väldigt bra.

+ Många roliga uppdrag.

+ Röstslådespelarna som alltid.

+ Liberty City igen som aldrig kan tas som en lugn stad.

+ Genomtänkt spel.

- Man kan inte simma

- Kan vara tråkigt för några att vara tillbaka i Liberty City igen

- Kan vara buggigt

3. GTA: San Andreas

WInhvvq7vmq7.jpg

CJ [siktar med vapen mot någon]: Oh, big surprise, I gotta gun.

San Andreas är ett spel som får en och säga "WOW" (inte spelet WoW).

De första man märkte var storleken som jämfört med Gta 3 och Gta: VC är enorm.

Bara Los Santos är nästan lika stort som Vice City är och de finns oerhörda ytor.

Och om man tar hela San Andreas jämfört med de andra städerna är det som att jämföra en elefant med en snigel. (nästan).

För första gången spelar man som mörkhyad och man är i stort sett en gangster som blir tvungen att återvända till staden man var

uppvuxen i för att leta efter mannen som mördade ens mor.

Första uppdragen var väldigt lätta och var antagligen gjorda för att få in "SA-känslan" för att sedan börja göra svårare uppdrag,

Att vara mörkhyad och nästan bara ha mörkhyade vänner var inget som jag störde mig på, de var något nytt.

En sak som jag trots allt blev lite ledsen av var att VC-känslan var borta, allt var gangster och döda, döda, döda, få respekt,

hjälpa sina "nigga's" och "bro's" som jag inte tyckte så värst om men efter allt var det något nytt man fick prova på

och till slut blir man van och man tänker inte på de.

När man sedan kom till San Fierro var allt nytt, ny stad, nya människor och de var nästan som de kändes som man hade bytt skiva

och lagt in en ny gta-skiva med titeln "Gta: San Fierro" :P

San Fierro var allt som inte Los Santos var och San Fierro har alltid varit min favorit stad i San Andreas.

Storyn kändes mycket roligare i SF enligt mig.

Sedan åkte man till LV och det var staden för natt-liv :P

Nog om det, fanns massor med nya saker i SA. Jag orkar inte lista dom alla men bl.a fanns det nu Bil/Båt/Flyg-skolor , man kunde

för första gången flyga flygplan, man kunde modda bilar (i spelet) osv osv.....

Och så fanns ju den underbara landsbygden :)

Finns mycket mer att skriva om Gta: San Andreas men just nu är jag ganska trött och de finns fler spel att lista så jag orkar inte ;)

+ Otroligt många nya funktioner.

+ Otroligt många nya saker man kan göra.

+ Simma, flyga, modda osv osv.

+ Storyn är bra, dock inte lika bra som i andra spel.

+ Hopp-tekniken.

+ Fanns många kändisar som gjorde röster åt spelet.

+ Landsbygden.

+ Storleken

+ Finns väldigt många +

- Man kör med samma grafikmotor som i Gta 3 (men det var nödvändigt om man skulle göra SA så stort)

- Måste säga musiken. Tyckte inte om den så mycket, trots att jag lyssnar på hip-hop.

- 100 % är jobbigt att få jämfört med andra gta-spelen

- Ibland blev de faktiskt för mycket gangsta och ghetto.

4.GTA 2

8KFBD4viKuGo.jpg

Henkibojj: Du har alltid roligt när du spelar, du gör något fel om du inte brister ut i gapskratt åtminstone en gång per spelomgång.

Hade svårt och välja om jag skulle tagit GTA 3 eller GTA 2 men de blev 2 till slut :P

Gta 2 är de spelet med mest varierade uppdrag och med de unika respekt-systemet.

Jag kan nog inte säga något mer än Henkibojj, han skrev GTA 2 recensionen perfekt så, ja, läs hans istället :P

+ Introfilmen

+ Roligaste spelet med vy ovanifrån

+ Man får alltid ett gott skratt.

+ Man kan vara odödlig, osynlig, ha "elektriska fingrar" mm.

+ Väldigt roligt multiplayer läge

+ De är gratis

- Man måste ha 50 000 för att spara och den är även svårt att hitta Saving-stället då de inte finns in gaming-karta.

(Ett tips är att ta nyhets-vanen som har en antenn på taket, antennen siktar alltid mot stället där man ska spara)

- Radiokanalerna

5. GTA 3

P4zIC9qsWFPf.jpg

Toni Cipriani [Efter att ha hört låten "She's on fire" på Flashback FM]: Oh she's on fire! Luckily I've never have been... I've done a lot of crazy things, I can tell you that... but I've never been on fire... at least not to my knowledge.

Detta är ett stycke historia. En milstolpe. Säga vad man vill.

Detta ändrade människors syn på dataspel/tv-spel.

Jag skulle vilja placera GTA 3 längre upp, men kan inte då andra spelen är bättre helt enkelt.

GTA III var för alla en helt ny spelvärld, nya möjiigheter, nya chanser.

Jag kommer ihåg kompisar som gick till andra direkt efter skolan bara för att få spela detta fantastiska spel, även jag.

Jag brydde mig inte om att spela, jag kollade gärna på för de var så otroligt bra gjort tyckte man då.

Och när man trots allt fick spela blev man förälskad :wub:

Men GTA III har man glömt nu efter alla dess fantastiska uppföljare, de känns som en i mängden nu och när folk tar

upp GTA III känns det som man alltid diskuterar minnen och inget annat.

Trots de är de värt att spela om man inte gjort de för här börjar i stort sett allting.

Skulle gissa att R* kommer släppa de här gratis om sisådär 1-2 år precis som dom gjort med GTa 1 och 2.

+ Har aldrig satt minus på storyn så jag ger storyn ett plus i GTA III såklart.

+ Milstolpe

+ Sätter ett + bara för alla minnen :wub:

+ Röstskådespelarna och radion.

+ Liberty city, fast i 3D-format.

- Man kan inte simma eller flyga, inte ens helikopter. (Om jag kommer ihåg rätt)

- Några hus/platser kan vara riktigt fula grafikmässigt.

- För lite uppdrag IMO

6. GTA 1

40USdYPMEtjI.jpg

Police are about to have a real bad day

Gta 1 var grunden för allting. Om de här spelet aldrig skulle skapats hade vi inte haft detta forum, vi hade inte vetat vad "GTA" var,

vi hade helt enkelt inte stått här som vi står idag.

Jag spelade de här efter Gta 2 så första gången jag spelade 1 så tyckte jag de var dåligt, men efteråt så har man ändrat sin syn på GTA 1.

Det är nästan lika roligt som Gta 2 bara med sämre grafik och annorlunda banor.

Har nog inget mer att säga om GTA 1.

Ni kan läsa vad Henkibojj skrev igen, han gjorde de galant.

+ Roligt

+ Gratis

+ Satte grunden för alla andra gta-spel

- Väldigt svårt

- FÖR svårt

- Alldeles för svårt xD

7.GTA: London

WWORE4Nv8Fv9.jpg

Eftersom jag bara spelat detta i 20 minuter vet jag inte så mycket om storyn.

Det är vänstertrafik och London som gäller.

Lite roligt med engelska brytningar.

Grafiken ser i stort sett ut som GTA 1.

+ London, England, Europa

+ Engelska brytningar

- Är inte så roligt IMO

- Kan bli jobbigt efter ett tag och man kan tröttna (gjorde det efter 20 minuter)

8. GTA: Advance

cize5fwS2kRj.jpg

DETTA SPEL ÄGER !!! NI MÅSTE SPELA ! DET ÄR BÄST!

Om ni inte förstog så var jag väldigt sarkastisk :P

Detta spel är motsatsen, de suger totalt.

Att de släpptes 2004 och samma dag som SA förstår man inte för de här är så dåligt de kan bli O.o.

Alltså grafiken, ljuden, storyn är sååååå dåååliga.

Och ja, jag har spelat det, mer än henkibojj faktiskt, 40 minuter :) Vill ha tillbaka dom minuterna av mitt liv.

Ni som inte spelat kan ju söka på "GTA: Advance" på youtube så kommer ni få se hur otroligt dåligt de är.

Finns inga +

- Hela spelet är dåligt, allt är dåligt.

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Så, detta var min lista, hoppas ni orkar läsa.

Min längsta post här på GtaSajten :D

Om ni har synpunkter får ni gärna skriva dom.

Tack och Hej.

BTW, jag förtjänar en kaka ^^

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weii! Kicken + lång post = Klad Henkipåj!

"Vill ha tillbaka de minuterna av mitt liv.", haha! Var det så illa? :wub:

Du får ingen kaka, det blir en bröllopstårta istället.

*Bröllopstårta*

:)

Ja de var de faktiskt, jag satte på min mp3-spelare pga ljuden var så dåliga, lät så himla dåligt, jag vill inte ens minnas :wub:

Bröllopstårta! Wieeee :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Det blir ingen uppsats, men nog kan jag dra till med fräsiga repliker och plus/minus-rader. De enda spelen jag har klarat ut är III, VC och SA kan det nämnas så jag har aldrig utforskat de övriga spelen till fullo.

1. Grand Theft Auto: Vice City

"You - gotta - take - these - guys - OUT."

-----------

Vice City definierar GTA för mig, och veterligen många andra. Omgivningar man drunknar i, radion som (tarvligt nog) fick igång mitt musikintresse... länge kan jag hålla på.

-----------

+ Vackert

+ Att sportbilarna är tillgängliga från första början

+ Philip Michael Thomas och Ray Liotta

-----------

- Det är ett jävla helvete att styra den gode Tommy ibland

- Vissa vapen är, ur en lat synvinkel, 'svåra' att få tag på

- Kort story

2. Grand Theft Auto/Grand Theft Auto: London 1969

"I booked you a flight to San Andreas."

-----------

Klassikern(a). GTA var fascinerande, öppenheten och alla möjliga saker man kunde hitta på kändes som en frisk fläkt. London är inte mycket sämre, grymt underskattat. Minnena är dock vaga nuförtiden.

-----------

+ Kulsprutan

+ James Bomb

+ Gouranga!

-----------

- Tafflig grafik

- Dryga uppdrag (och den där gula pilen...)

- För mycket av samma sak (till slut)

3. GTa 2

"JESUS SAVES!"

-----------

Från de soldränkta höjderna i GTA till en djupdykning ned i ett mörkt framtidssamhälle. Mer av allting, som att falla ned i en bunke äppelmos.

-----------

+ Roliga fusk

+ Bästa multiplayerläget i ett GTA-spel hittils

+ Bra kontroll

(+) Respektsystemet

-----------

- Enformigt

4. GTA III

"The one and only queen of sheba!"

-----------

Det första spel jag laddade ned, jag blev aldrig bekant med radiostationerna förrän jag lade vantarna på PS2-versionen två-tre år efter dess release. Kändes fantastiskt första gången man varvade det, nu är det ganska stelt.

-----------

+ 3D

+ Helt okej story

+ Färgstarka karaktärer

-----------

- Känns ofärdigt

- Claude

- Free-roaming är inte särskilt roligt

5. GTA: San Andreas

"Wake up and smell the coffee."

-----------

Ett utmärkt bevis på hur lätt massiv hype kan sticka hål på vadsomhelst, hur bra det än må vara. Det känns som om hälften av allt som utlovades av diverse speltidningar inte kom med. En stor, stor besvikelse. Låt oss hoppas att detsamma inte händer GTA IV.

-----------

+ Klädurvalet

+ Bra repliker

+ Många möjligheter

-----------

- Storyn är tunnare än Cesars moppemustasch

- För stort

- För mycket daltande med färdigheter och dylikt

6. GTA: LCS

-----------

Jag lade av efter att ha försökt mig på uppdraget där man ska pricka borgmästaren i parken en gång för mycket. Ingen solsemester direkt. Missade jag något?

-----------

7. GTA: VCS

-----------

Har inte spelat.

-----------

8. GTA Advance

-----------

Har inte spelat.

-----------

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Grand Theft Auto/Grand Theft Auto: London 1969

"I booked you a flight to San Andreas."

-----------

Klassikern(a). GTA var fascinerande, öppenheten och alla möjliga saker man kunde hitta på kändes som en frisk fläkt. London är inte mycket sämre, grymt underskattat. Minnena är dock vaga nuförtiden.

Jasså? Det är alltså inte så gräsligt som jag tyckte då? :ph34r: Nåt att satsa på numera, eller är det redan "för sent"?

6. GTA: LCS

-----------

Jag lade av efter att ha försökt mig på uppdraget där man ska pricka borgmästaren i parken en gång för mycket. Ingen solsemester direkt. Missade jag något?

-----------

Äsch, det uppdraget var väl inte så svårt? Kör vidare, det är ett kul spel och storyn kommer igång mer på riktigt strax efter det uppdraget :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1a

Delad förstaplats, jag kan helt enkelt inte välja!

yA1eo9DFHCtK.png&

GTA Vice City:

En oerhört fin stad med en sån stark känsla. Att åka bil över någon bro i solnedgången är otroligt. Storyn är bra, karaktärerna är bra, staden är bra, alla ljudspår (musik, radio, vapen, billjud ja allt) är bra... Det mesta är bra...

+Staden! Otroligt fin stad... Och detta går ihop med:

+Ljussättningen. Oerhört fin ljussättning när solnedgången kommer över Vice City.. Bwahaaha det går inte att beskriva.

+Ljudspåren. Som jag skrev om lite tidigare.

-Man kan inte simma.

-Tommy (spelkaraktären man spelar som) tittar alltid frammåt.. Oerhört irriterande.

Kan inte hitta på fler minus... Vist grafiken är inte oerhörd men det är den inte i något GTA-spel och grafiken är inte allt så det är inte ens nödvändigt att nämna...

GTA San Andreas:

Okej, nu kanske ni undrar vad som får mig att välja att dela förstaplatsen mellan de här spelen. Men det är så att jag till skillnad från er andra inte tycker att kartan är för stor, inte tycker att det är jobbigt att "man måste gå att äta hela tiden så att man inte dör". För det första är det ju bara verkligt. Och för det andra så har jag aldrig behövt äta. Vadå det tar väll typ trettiotusen spelveckor innan ens liv minskat med 1%.

Sedan ser jag inte heller att storyn är helt otroligt urkass. Iofs kan man ju tycka att det är lite oigenomtänkt att man inte kan köpa ur brorsan ur fängelset för 60.000.000 eller vad det nu var, som någon sa. Men jag tycker ändå inte det ska få klanka ner... När vi har fått en sån stor spelvärld som inte alls är för stor, och naturen, och alla nya funktioner. Äntligen i ett GTA-spel får man cykla, simma och flyga riktiga flygplan. Det som gör att det här spelet inte kommer tvåa, eller etta för den delen heller är att det finns så mycket att göra. Även om storyn är tunnare än Vice Citys så jämnar det ut sig. Jag gillar inte heller HipHop och rap så värst och jag tyckte inte om hiphop blah i början av LS men det är bra ändå... Vist jag ville se resten av kartan men det var inte liksom "SNÄLLA TA MIG HÄRIFRÅÅÅN". Nej absolut inte...

+Bra storlek på kartan. Inte för litet. Inte för stort... Kan faktiskt få bli större om ni frågar mig. Bara man har någonting att göra... Så länge inte t.ex en hel stad ersattes av öken eller skog så skulle det vara okej... Eller faktiskt. En stor skog skulle jag inte ha någonting emot.

+Man kan äntligen simma.

+Man kan flyga flygplan.

+Man kan shoppa kläder och customizerah (:)) sitt utseende väldigt mycket.

+Man kan, det är just det... Man KAN så mycket i det här spelet. Kan faktiskt fortsätta men jag väljer att inte göra det. Nu får ju GTA SA mer plus än GTA VC men det är inte för att det är bättre, utan för att jag vill försvara det... När alla andra säger att det är så dåligt.. Eller ja, inte alls så bra iaf.

...

...

Nej alltså seriöst. Jag kommer inte på några minus med det här spelet. :teehee: Okej ett då...

-Finns många stegar, men man kan inte klättra.

GTA Vice City Stories:

Att för oss GTAnördar få återvända till staden vi alltid bärt innom oss var någonting stort. Och jag tycker om spelet oerhört mycket. Att kunna åka omkring i Vice City vart man än är, då det nu finns till en bärbar konsoll är helt underbart. Storyn är helt okay och jag ser inga andra megafel i spelet. Laggar lite lätt nu och då och det finns en hel del buggar. Men man överlever. Man råkar bara ut för buggarna om man verkligen klantar till sig så det är ju rätt logiskt. Ska gå direkt på nu här då.

+Att få återvända till denna underbara stad.

+Nu kan man simma, inte hur länge som helst men ändå simma. Räcker inte alltid men ibland hinner man till att hoppa upp på en båt.

+Att få se hur allting var i staden två år innan man var där sist, då i GTA Vice City.

+Att kunna ta med sig spelet vart man en är.

-Man kan inte simma hur länge som helst, okay det räcker ibland men inte alltid.

-Man kan inte dyka. Lite trist då man gärna vill utforska undervattensvärlden i denna fantastiska stad.

-Buggigt. Har t.ex klarat ut storyn nu och efter creditsen är det bara loadingscreenen hela tiden. Går inte att få bort. Så jag måste göra om dom, jao... Två sista uppdragen. Och ljudet försvann i cutscenen efter ett uppdrag. Som det gjorde för en annan också. Trist.

3a

GTA2

4a

GTA (1)

5a GTA III (3)

Har inte spelat dem andra... Skriver mer om trean fyran och femman senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt med fler bidrag i denna lista! :unsure: Alltid kul att läsa riktiga motiveringar istället för bara "SA suger!!" "Va? Nä! Du snackar skit! VC är överskattat!" mm. Att VCS skulle komma på andraplats var lite av en överraskning, men det tycker du som du vill om. :)

+Nu kan man simma, inte hur länge som helst men ändå simma. Räcker inte alltid men ibland hinner man till att hoppa upp på en båt.

-Man kan inte simma hur länge som helst, okay det räcker ibland men inte alltid.

Jo, det går visst det. Så fort du tagit dig över till östra sidan stan så kan du göra ett sidemission som ger dig oändlig kondition i vattnet. Jag trodde först att man kunde sprint-simma ända tills mätaren tog slut, men det är just det. Mätaren tar inte slut. Du kan simma runt hela stan om du så vill, det är verkligen nåt man ska göra så fort som möjligt. Kolla bild för positionen för sidouppdraget. Level 15 tror jag gällde. (w00t)

post-4777-1178636154_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

1. GTA: San Andreas

pc_grand_theft_auto_san_andreas_859231_3.jpg

+ Musiken - Mina favoriter är dom två hip-hop kanalerna, country och reggae

+ Storleken

+ Utökat rörelsemönster - klättring, rolls, krypande och förbättrad styrning

+ Mycker mer variation på uppdragen, det är inte bara köra, skjuta, slåss.

+ Landsbyggden

+ Röstskådisarna

+ Man kan simma

+ Många nya fordon

- Storyn blev lite överdriven imellanåt

- Karaktärernas händer, speciellt CJs!!!

- Dejta flickvänner

- För mycket saker för att få 100%

- Ta över gängområden, det blev ganska tråkigt att skjuta 50 pers varje gång för att sedan få ett litet område.

2. GTA: Vice City

gtavicecityps2cover_859231_0.jpg

+ Storyn, den bästa i GTAs historia

+ Röstskådisarna

+ Bygg-affärer där man kan köpa hammare, skruvmejsel, motorsåg m.m.

+ Musiken

- Man kan inte simma

- Kontrollen

+ Storyn, bästa efter VC

+ Bra röstskådespel

+ Staden, jag tycker mer om så som den ser ut i VCS än vad den gör i VC

+ Musiken

+ Empire Building, mycket bättre och roligare än gängkrigen i SA

+ Man kan simma

+ Fighting-stilen. Det är en bästa av alla GTA, man kan bryta nacken av folk, lyfta upp dom och andra sköna saker.

- Ganska långa laddningstider

- För korta uppdrag

- Att göra sönder ballonger istället för att hitta hidden pack

4. GTA: Liberty City Stories

gta_lcs_2_859231_2.jpg

+ En riktigt maffia-story rakt igenom

+ Staden är ljusare än i GTA3

+ Humorn är underbar

- Uppdragen känns ganska korta

- Man kan inte simma

5. GTA III

gta3_859231_6.jpg

+ Spelrevolution

+ Storyn är bra fram tills att man kommer till andra ön

+ Röstskådespelen

- Claude, den sämsta spelbarakarakätern. Stumme jävel

- För mörk och dyster stad, det passar in ibland, men ibland känns det för tråkigt.

GTA London, Advance och 2 har jag aldrig spelat.

GTA 1 kommer jag ihåg för lite av för att kunna skriva.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför måste man fylla i namn, adress och sånt?

Det är bara att skriva i lite fejk, inte en enda uppgift behöver stämma. Men det måste vara en "giltig" email, alltså aaaaaaa@bbbbbbbb.com duger fullt ut. De kommer inte skicka nåt ändå. Ålder borde behöva vara över 18 också, men bortsett från det så spelar det ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Kan väl göra en lista jag med. -_-

1. Vice City

+ Skön 80-tals känsla.

+ Yay, motorcyklar.

+ Kul story.

- Finns inga minus... -_-

2. GTA III

+ Hell Yeah, 3D FTW!

+ Första GTA-spelet som JAG ägde tror jag...

+ Yay för Bansheen.

3. San Andreas

+ Skulle kommit på förstaplatsen om samma känsla höll i sig som när man varvade det första gången.

+ SKOLOR!!! (Guld på allt på alla skolor, jag är ju så skillad -_-)

+ Skog

+ Simma!

+ Modda bilar

+ Liberty City!!!

- Attackerad hela jehffla tiden, booring.

- Segt för det mesta.

4. Liberty City Stories

+ PSP, gjorde många bilturer förgyllda :)

+ Inte samma lagg som i VCS.

5. Vice City Stories

+ PSP

+ Motorcyklar även här, yay.

+ Simma, men man är ju inte lika skillz på det som CJ...

- Lagg

- Mer lagg

- Jättemycket mer lagg

- Buggar

- Och ännu fler buggar... <_<:) :)

6. Grand Theft Auto

+ Första GTA-spelet

- Segt i längden

7. GTA 2

+ Modda bilar

- Spyr på det

- Och lite till...

8. GTA: Advanced

- Det finns inga plus...

- Asså, vem orkar?

9. GTA: London

Aldrig spelat, ingen kommentar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

1: GTA Vice City

130px-GTAVC_TommyVercetti_905917_1.jpg

Motivering: Även jag måste placera denna pärla högt upp, först rent av. Allt annat vore väl dumt då det såhär långt är det mest kompletta GTA-spelet enligt mig. När man ska stunta har GTA VC den bästa motorn för detta och med LC-modden är det oslagbart inom stuntingen. Landskapet har de verkligen lyckats med denna gång, även om jag till en början var en aning skeptisk och saknade den "mörka" känsla man fick i GTA III. Det gick snabbt över.

Historia: Kvällarna gick åt att spela och sen diskuterade man uppdragen man klarat med polarna i skolan dagen efteråt. En kompis kunde plötsligt ringa och säga "Fan, du skulle sett vad jag precis gjorde" eller "Har du klarat *uppdrag* än? Fan vad coolt det är i slutet".

...minnen.

2: GTA San Andreas

Motivering: Stor del av nöjet med ett nytt GTA-spel är, tycker i alla fall jag, att utforska världen man ska spendera ett stort antal svettiga nätter i. GTA San Andreas har en intressant miljö som kan upptäckas på olika sätt vilket tidvis gör detta mer intressant än att gå vidare med storyn. Det tappar dock på att det är lite för mycket "runt om". Jag vill inte att GTA ska handla om vilken frisyr jag har eller liknande. Det är en häftig detalj, men spara det till The Sims.

Historia:Jag fick tyvärr detta spel lite efter alla kompisar då jag valde att vänta till min födelsedag. De hade mer eller mindre gjort allt redan när jag började själv. Det var dock riktigt mysigt att sitta om kvällarna och undersöka alla myter och dyl. Dock gillade jag inte storyn i San Andreas, så jag hade mer roligt med den finfina världen R* knepat ihop.

3: GTA III

Motivering: Första 3D-spelet i serien. Det var med råge det roligaste spelet jag spelat så långt när jag första gången provade det nere på expert. På den tiden var jag inte så intresserad av story och liknande. Jag åkte till pricken på kartan och försökte förstå vad jag skulle göra där. Kanske är det anledningen till att det hamnar så långt ner, jag vet inte. Något man dock inte kan klaga på är ju att allt passar ihop som aldrig förr i detta spel. Liberty city är kallt hårt och "mörkt". Sen får man spela som Cluade, tyst och iskall, saknar dock lite attityd. Men allting fungerar ändå verkligen bra ihop.

Historia: När det kom ut hade jag inte spelat GTA alls på länge och vart lite nyfiken när jag med mina polare kollade på nya spel i affären. Vi vart lika nyfikna allihop så vi bad killen i kassan att slänga in skivan i PS2'an de hade uppkopplad. Vi stog där flera timmar, och vi kom tillbaka nästa dag och nästa. Tills pappa äntligen kom hem i tid för att följa med mig ner och köpa det. När jag kom hem stog flera av polarna redan utanför min dörr och väntade på mig, vi satt flera timmar och skickade runt kontrollen. Det var minst lika kul att se de andra 'splatta tanter' med den nya häftiga bilen som att köra själv. Glömmer aldrig hur mysigt det var.

4: GTA I + GTA London

225px-GTA1_PC_in-game_screenshot_905917_4.png

Motivering:Vad ska man säga, det var det första av vad som nu är en av de allra största spelserierna någonsin. Har tyvärr aldrig ägt detta spel, om man inte räknar nedladdade eller brända versioner. Har egentligen inte spelat detta mycket alls men jag föredrog detta framför 2:an. Eftersom det är just det första har det ju satt sina spår.

Historia: Jag satt hemma, sjuk, när en kompis hade skaffat spelet och hade med sig en bränd kopia till mig. Jag satt klistrad med detta underbara spel. Minns dock aldrig om jag gjorde några uppdrag alls. Jag ville ju sno bilar, inte springa ärenden åt nån jobbig snubbe.

5: GTA II

250px-GTA2_PC_in-game_screenshot_897619_1.jpg

Motivering: Inte lika kul som 1:an men ändå inte tråkigt. Det kändes verkligen som att något saknades, kan dock inte sätta fingret på vad.

Historia: Spelat en hel del online på GTA 2's väldigt dåliga multiplayer-läge. Annars har detta spel varit det jag spelat minst.

Ännu ej spelat:

  • - GTA Advance*
  • - GTA Vice City Stories
  • - GTA Liberty City Stories

* - Har spelat sammanlagt ca. 2 minuter och har ingen uppfattning.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Historia: När det kom ut hade jag inte spelat GTA alls på länge och vart lite nyfiken när jag med mina polare kollade på nya spel i affären. Vi vart lika nyfikna allihop så vi bad killen i kassan att slänga in skivan i PS2'an de hade uppkopplad. Vi stog där flera timmar, och vi kom tillbaka nästa dag och nästa. Tills pappa äntligen kom hem i tid för att följa med mig ner och köpa det. När jag kom hem stog flera av polarna redan utanför min dörr och väntade på mig, vi satt flera timmar och skickade runt kontrollen. Det var minst lika kul att se de andra 'splatta tanter' med den nya häftiga bilen som att köra själv. Glömmer aldrig hur mysigt det var.

:lol: Haha, det där vore rätt kul att se, farsan åker hem med sin unge och kompisarna står redan som hyenor vid dörren och vill lira! :(

Dessvärre har ingen kompis nåt GTA-intresse direkt, det är bara en som spelat VC och nyligen SA, förutom det gamla GTA1. Men jag tror ändå inte att de skulle hänga på låset hos sin kompis på det där sättet :lol:

Tack för bumpen, btw! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...