Jump to content

IPB 2.2 imorgon


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Vill bara varna om att jag kommer att uppgradera forumet till IPB 2.2 imorgon (blir på förmiddagen eller eftermiddagen).

Kommer för övrigt göras en hel del underliggande arbete, bland annat optimering av den 900 MB (doh!) stora databasen.

Kan ta en del tid, räkna med "några timmar".

Inga banbrytande funktioner introduceras, men det finns en hel del mindre som kan vara trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer för övrigt göras en hel del underliggande arbete, bland annat optimering av den 900 MB (doh!) stora databasen.

Kan ta en del tid, räkna med "några timmar".

Hehe! Nästan 5 års lagrade poster lär ju bli en del. Då blir det väl nästan 1000MB lagom till 5-årsjubileumet i maj. :teehee:

"Member rating - rate other members" ^_^

:rolleyes:

Det där låter lite läskigt... är det frivilligt att bli ratad av andra? :P Sjysst med lite uppdateringar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där Members Rating, hur kommer det att bli? kan man ge positivt och negativt rykte?

Ex: jag tipsar om en låt, så gillar en person den låten och ger mig ett positivt rykte, men en annan person hatar låten och ger mig ett negativt rykte, ungefär så?

Exets forum hade så, funkade bra tycker jag, så kunde man läsa i sin profil vad personerna hade för motivering när dom gav ryktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exets forum hade så, funkade bra tycker jag, så kunde man läsa i sin profil vad personerna hade för motivering när dom gav ryktet.

Jag hade 565+ i poäng innan dom valde att slumpa det :'( En maaaassa blåa pluppar!

Tror inte riktigt att det är som du tror, tror mer att man ska kunna ranka en medlem för vem han/hon är, inte för inläggen.

Typ att man kan ranka honom/henne en gång, antingen positivt eller negativt! Typ.

Annars är det tummen upp på uppgraderingen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade 565+ i poäng innan dom valde att slumpa det :'( En maaaassa blåa pluppar!

Tror inte riktigt att det är som du tror, tror mer att man ska kunna ranka en medlem för vem han/hon är, inte för inläggen.

Typ att man kan ranka honom/henne en gång, antingen positivt eller negativt! Typ.

Annars är det tummen upp på uppgraderingen!

Ja jag hade också en del...tyckte som sagt att funka bra, roligt att läsa motiveringarna också.

Det var ju lite synd, tycker en sådan funktion säger mer om personen som skriver inlägget (eller hur man ska förklara det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...