Jump to content

Test Drive Unlimited


JSHC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 567
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 months later...

Är det bäst till PC eller till Xbox 360? Eller till PC med gamepad? Att styra med piltangenterna är inget vidare...

Storyn är förövrigt totalt hjärndöd, haha. Verkar vara väldigt trevligt annars!

Bättre grafikinställningar osv. på PC, vet inte hur det är nu men ettan hade vad jag kommer ihåg flest spelare på PCn.

Sen har ju betan bara varit på PC, så det är den versionen som har blivit testad mest.

Enda anledningen till att inte skaffa det till PC vore väl om du har vänner som spelar på konsollerna.

Also, imorgon smäller det :3

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt spel, trots att det körs lite halvtaskigt på min dator. Storyn var ingenting man skulle visa föräldrarna men är inte speciellt överdriven eller katastrofal. Kan knappt vänta tills motorcyklarna släpps då det verkligen var roligt att glida runt på dem i första TDU. Något jag tycker är synd är dock att jag lirar på tangentbord vilket är lite tveksamt. Någon som har tips på någon skön gamepad eller ratt som inte kostar en förmögenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt spel, trots att det körs lite halvtaskigt på min dator. Storyn var ingenting man skulle visa föräldrarna men är inte speciellt överdriven eller katastrofal. Kan knappt vänta tills motorcyklarna släpps då det verkligen var roligt att glida runt på dem i första TDU. Något jag tycker är synd är dock att jag lirar på tangentbord vilket är lite tveksamt. Någon som har tips på någon skön gamepad eller ratt som inte kostar en förmögenhet?

Vet inte hur du definierar förmögenhet, men jag har en vanlig trådlös Xbox 360 gamepad (~400 kr trådlös PC-anpassad, ~300 kr trådad) som jag är väldigt förtjust i. Använder höger spak till gas och broms och vänster till styrning.

Motorcyklarna fann jag personligen väldigt trista i ettan, hoppas de är bättre i tvåan.

För övrigt visste jag inte ens att det fanns en story, haha. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt visste jag inte ens att det fanns en story, haha. :D

Storyn kunde man ju klarat sig utan, voice-actingen är värdelös. (Modellerna också för den delen, ser nästan lika awkward ut som i TDU1)

Lajnux: Vet inte riktigt hur mycket du vill lägga ut men Driving Force GT är en helt okej ratt för runt tusenlappen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146

Någon som kommer köpa det imorgon som har lust att köra lite då? :3

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat detta nu i ca 3 dagar sen jag la in vart faktist lite små besviken av spelet. Dem flesta bilarna jag har prov kört från bilhandlarna har samma motorljud kan skiljas en liten sak annars samma motorljud. Kontrollerna är lite si sådär har klarat 4 licenser nu A7 och A1 om jag minns rätt och börjar små tröttna på spelet. Visst det har förbättras på ett sätt från TDU 1 med lite fler funktioner och att man kan styra sin egen gubbe vid affärer/hem. Detta kanske inte blir ett köp för min del kanske blir väl ett tids fördriv spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn kunde man ju klarat sig utan, voice-actingen är värdelös. (Modellerna också för den delen, ser nästan lika awkward ut som i TDU1)

Lajnux: Vet inte riktigt hur mycket du vill lägga ut men Driving Force GT är en helt okej ratt för runt tusenlappen.

http://www.prisjakt....kt.php?p=293146

Någon som kommer köpa det imorgon som har lust att köra lite då? :3

Ska se över mina tillgångar och förhoppningsvis inhandla den ratten.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fysiken: finns inte, försökte ställa in det så bra det gick men det gjorde inte saken bättre.

(sämre än Tdu1) Note: Körde på Xbox360 med handkontroll. Men dom flesta säger att en ratt inte gör spelet så mycket bättre.

Ljudet: är i princip identiskt med Tdu1. tråkigt och stelt.

Grafiken: var inget direkt speciellt men är inte så kräsen på sånt!

(förmodligen det enda som är bättre än Tdu1.

Story: Om man nu får kalla det för story.. Det var värdelöst.

(Dock så köpte jag inte spelet för att få en story, dom skulle nog struntat helt i det.)

Sammanfattning: I stort sätt the Sims där man kan köra bilarna.

Om ni någon gång spelat Forza3 eller Gran turismo 5 så kommer ni Garanterat bli för besvikna för att kunna spela det.

Folk säger ge Atari/Eden studios en chans och låt dom patcha upp spelet.

Men inte fan tänker jag ge ett företag som släpper ofärdiga spel en chans.

Skulle mycket hellre väntat ett halvår och fått ett spel som var spelbart.

Åker och kollar vad man kan byta in det för hos Gamestop i södertälje.

Någon som är sugen på att köpa ett exemplar? Nä? Trodde väl det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...