Jump to content

Test Drive Unlimited


JSHC
 Share

Recommended Posts

Det var A7 och A6 licensen jag har tagit och snart klar med hela A7 championship det är inge utmaning alls mellan åt ibland undrar man ens om motståndarna gör nåt eftersom du kan ligga i 60-100km/t och ändå kö om dem fast dem är kanske 5-10 sec ifrån dig. Får se om jag pungar ut nåt för detta spel och testar online läget.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 567
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är rätt dumt att jämföra GT/Forza med TDU då Eden hela tiden sagt att TDU2 är mer åt arkadhållet.

Helt idiotiskt jag vet!

Men jag tänkte inte det som jämförelse. Tänkte mer att om du är van vid att spela dom så kommer Tdu kännas värre än värst.

Jovisst det är väl en jämförelse men inte riktigt så jag menade. Skit samma, det är värdelöst för ett skapligt arkadspel också. Tycker det borde finnas gränser.

Testade TDU1 och det var fan så mycket skönare :)

Fick inte byta in det på Gamestop heller, det var för nytt <,<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provat med gamepad nu, MYCKET trevligt!

På PC? :)

Körde nyss runt hela Ibiza, klockade in på runt 46min. Funderar på att köpa mig en RUF :3

Tog en runda i Bugattin också, de har till och med lyckats få med animationen på spoilern, märks att de lagt mycket tid på de lite mer exklusiva bilarna.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På PC? :)

På PC förstås, 100 kronor billigare och som du nämnde, skarpare grafik. Högst otrevligt av dem att inte erbjuda en demoversion till konsolen... men det blir ju billigare såhär.

Vad har du för inställningar.. och vilken gamepad? För mig är körkänslan fruktansvärt dålig, de som gjorde ettan måste ha åkt på semester.

Tja... det är väl kanske inte mycket trevligt per se utan snarare betydligt trevligare än med piltangenter. Det handlar om en vanlig Logitech-gamepad med några år på nacken och "sport"-inställningen med samtliga initialvärden hos respektive slider.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja... det är väl kanske inte mycket trevligt per se utan snarare betydligt trevligare än med piltangenter. Det handlar om en vanlig Logitech-gamepad med några år på nacken och "sport"-inställningen med samtliga initialvärden hos respektive slider.

Ah, okej.

Curly och Jazz, vilken kameravy spelar ni med? Märkte själv att det var svårt (eller obekvämt, bilen gjorde lite som den ville) som tusan att kontrollera bilen i tredje person.

Växlar, har också märkt att cockpit-view fungerar något bättre, men känslan är fortfarande inte bra. Har aldrig sett på maken till så här effektiva bromsar. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Växlar, har också märkt att cockpit-view fungerar något bättre, men känslan är fortfarande inte bra. Har aldrig sett på maken till så här effektiva bromsar. :confused:

:D

Oh well, om någon vill köra är det bara att lägga till mig på friends, nickar JSHC ingame.

Curly, det här kanske kan vara något:

This is the best handling setup that I have found. NOTE: This is on Xbox 360, and I use the Xbox 360 Controller. I do not use a steering wheel.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Driving Aid- FULL ASSISTANCE

Vibration- DEFAULT

Force Feedback- DEFAULT (MEDIUM)

Pad Linearity- ALL THE WAY TO RIGHT

Speed Factor- ALL THE WAY TO LEFT

Steering Dampening- THREE TICKS TO THE RIGHT (FROM DEFAULT SETTING)

Deadzone- ALL THE WAY TO LEFT

Throttle Linearity- ALL THE WAY TO RIGHT

Brake Linearity- ALL THE WAY TO RIGHT

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag addade dig förresten, tuppel.

Okej, får kolla sen, när jag väl kommer in på spelet :3

Rätt otroligt att de fortfarande inte fått ordning på servrarna. Vad gjorde dem när vi beta-testade, satt och käkade bullar?

edit: Verkar som att båda måste vara inne för att man skall kunna adda på friends, är inne nu.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte in just nu, har inte kunnat på hela dagen. Som du var inne på, varför skjuta upp releasen flera månader, betatesta och sen fungerar det ändå inte..? Något konstigt planerat eller utfört kan man tycka.

Mhm, tänk då hur det skulle sett ut om de släppt det utan betan.

I alla fall, kom in efter några försök, gäller bara att ha tur och släppas igenom.

Åkte nyss in i en carwash, blev glatt överraskad :naughty:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...