Jump to content

Accessoarer


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Vart hittar man smycken för killar? Dvs snygga smycken, inte tumringar med dödskallar på och sånt där. Jag har letat i varenda smyckesaffär jag råkat gå förbi och det finns inget vettigt någonstans. Så om någon känner till en affär med smycken, för killar, i göteborg, do tell.

Edit: Vill även ha tips på affärer i göteborg med snygga (och billiga!!!!) t-shirts. Dvs inga dyra rockhousetishor för 300 spänn!

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart hittar man smycken för killar? Dvs snygga smycken, inte tumringar med dödskallar på och sånt där. Jag har letat i varenda smyckesaffär jag råkat gå förbi och det finns inget vettigt någonstans. Så om någon känner till en affär med smycken, för killar, i göteborg, do tell.

Edit: Vill även ha tips på affärer i göteborg med snygga (och billiga!!!!) t-shirts. Dvs inga dyra rockhousetishor för 300 spänn!

Jag älskar smycken från Chronicles Of Never. Äger ett armband från dem. Även en ring, men den råkade man ju självklart supa bort.

Dyrt så in i helvete är det dock. Armbanden betalade jag 2800,- för, och ringen 2000,-.

Annars gör Odeur fina halsband. Av dessa äger jag ett halsband och en ring. Prisklassen är helt okej (tycker jag). 800,- för halsband.

Har en bekant som gör smycken också, MAL Design.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar smycken från Chronicles Of Never. Äger ett armband från dem. Även en ring, men den råkade man ju självklart supa bort.

Dyrt så in i helvete är det dock. Armbanden betalade jag 2800,- för, och ringen 2000,-.

Annars gör Odeur fina halsband. Av dessa äger jag ett halsband och en ring. Prisklassen är helt okej (tycker jag). 800,- för halsband.

Har en bekant som gör smycken också, MAL Design.

Chronicles of Never hade fina saker, dock hittar jag inga smycken i deras webshop, utan bara i någon pdf-fil. Dock misstänker jag att dom är på tok för dyra i vilket fall. :(

På Odeur hittar jag ingenting alls? Några bilder på en klädkollektion men inga smycken. Verkar inte ha någon webshop heller? Finns ingen fysisk butik i göteborg heller, så det blir problematiskt.

MAL Design gillade jag dock, mer för dom feminina smyckena snarare än för unisex/herr dock. :D Kanske köper något därifrån mig själv istället, heh.

Tar gärna emot fler tips, gärna från butiker som finns i Göteborg. Det är till en vän som fyller år, så det är lite tidsbrist med att invänta leverans och sånt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart hittar man smycken för killar? Dvs snygga smycken, inte tumringar med dödskallar på och sånt där. Jag har letat i varenda smyckesaffär jag råkat gå förbi och det finns inget vettigt någonstans. Så om någon känner till en affär med smycken, för killar, i göteborg, do tell.

Edit: Vill även ha tips på affärer i göteborg med snygga (och billiga!!!!) t-shirts. Dvs inga dyra rockhousetishor för 300 spänn!

Jag köper alla mina smycken från tradera och ebay, faktiskt! Men jag vet inte, annars har jag hittat några second hand i Göteborg. Främst små skitaffärer i Haga, t.ex., eller om man har tur på typ Erikshjälpen, Myrorna och Stadsmissionen, typ de uppenbara liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har letat i varenda smyckesaffär jag råkat gå förbi och det finns inget vettigt någonstans.

Har mycket att göra med vad det är för kille. Men värt att undersöka märkesbutiker [typ Levis Store, Diesel Store]. Dom har ofta snygga, grövre läderarmband. Diesel har många grymt snygga klockor med stora armband. Det är något iaf jag tycker är snyggt som smycke. :teehee:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woh, idag har jag sprungit omkring bland affärerna längs Haga. Spanade även in myrorna och flera butiker på andra lång. Tog även en snabbkoll på Nordstan igen. Kan inte säga att jag blev mycket klokare av det, men jag hittade faktiskt lite till slut. Dock fanns ingen klockren affär, då allt jag köpt kommer från blandade butiker.

Det värsta är fan att hitta något som passar personen i fråga. Snubben använder knappt några smycken annars, så jag har väldigt lite att utgå från. Tycker inte heller att han är en silverkedjekille, vilket vore enklast om han var. Det ända han sa var "jag önskar mig smycken, du vet vad jag gillar.." (Nä, det gör jag inte. :( )

Tack för alla tips iallafall. Tar även gärna emot tips på butiker med t-shirts i göteborg med fina tryck. (Gärna något ställe med stort utbud, dock inte Rockhouse eller typ Shock med alla bandtröjor.)

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det värsta är fan att hitta något som passar personen i fråga. Snubben använder knappt några smycken annars, så jag har väldigt lite att utgå från. Tycker inte heller att han är en silverkedjekille, vilket vore enklast om han var. Det ända han sa var "jag önskar mig smycken, du vet vad jag gillar.." (Nä, det gör jag inte. :( )

Köp ett armband med små figurer [berlocker eller vad det heter] som du själv väljer ut. Så försöker du hitta saker som symboliserar nånting för er. Eller djur han gillar. Eller whatever - Nånting som betyder något. ;):D

Förutom det så kan jag bara önska dig lycka till.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp ett armband med små figurer [berlocker eller vad det heter] som du själv väljer ut. Så försöker du hitta saker som symboliserar nånting för er. Eller djur han gillar. Eller whatever - Nånting som betyder något. ;):D

Förutom det så kan jag bara önska dig lycka till.

Shit vilken bra idé! Vart kan man köpa berlocker i göteborg? Finns det i alla vanliga smyckeskedjor eller? Varför har jag inte tänkt på detta innan? :D KUDOS för den idén!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
  • 11 months later...

Hittade ett gammalt, men nästan oanvänt, läderbälte från försvarsmakten i källaren. Ser ut ungefär såhär i färgen:

uniformstillbehor-ungerskt-laderbalte-16324-f1_1245084_0.jpg

Är det snyggt att ha i jeans? Jag har aldrig varit bra på det här med accessoarer...

Jag skulle nog inte ha det till jeans, däremot kanske det skulle vara hippt i "vanliga" byxor med lite mer avmattade färger.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...