Jump to content

San Andreas Stories


Reve
 Share

Recommended Posts

Haha, bästa koderna hittills. :teehee:

Men jo, det skulle nog fungera. Gaah, vill ha ett sånt spel nu!

Min brorsa höll på mycket med programmering förr i tiden, och mina förslag till hans spel var många. Det var inte alltid han förstod vad jag menade, så jag fick förklara med Henkibojj++: "If liv kvar är lika med noll, then display GAME OVER", "If gubbe är i närheten av monster, then set speed=0.5" :wub: Han förstod oftast, och jag pratar fortfarande programmering på det viset :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min brorsa höll på mycket med programmering förr i tiden, och mina förslag till hans spel var många. Det var inte alltid han förstod vad jag menade, så jag fick förklara med Henkibojj++: "If liv kvar är lika med noll, then display GAME OVER", "If gubbe är i närheten av monster, then set speed=0.5" :teehee: Han förstod oftast, och jag pratar fortfarande programmering på det viset :teehee:

Haha, det är ju smart. Alla förstår ju vad man menar om man säger så.

Om denna tråden skulle bli sönderspammad, och Stell ser det så säger han väl:

If Stell ser sönderspammad tråd, then lås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, det är ju smart. Alla förstår ju vad man menar om man säger så.

Om denna tråden skulle bli sönderspammad, och Stell ser det så säger han väl:

If Stell ser sönderspammad tråd, then lås.

If forumitvett>0

then goto §1.5

:§1.5

Disp "§1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal"

goto conclusion

:conclusion

If spam>0

then stop spam and börja gå ontopic. :teehee:

----------

Någon som har bra förslag till GTAIV/SAS redan nu?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag kan komma på nu är några av de sakerna som du skrivit.

Speciellt det om att se uppdragen från tre olika perspektiv. Eller hela spelet?

Hela spelet blir kanske lite jobbigt, både för R* och till och med oss (spelarna) själva. Freeroam efter tredje storyn kan vara växla-mellan-baserat.

Hey, varför inte ha en fjärde storyomgång där man inte längre kontrollerar EN av dem, utan allihopa? Det jag hittills pratat om är bara att man har tre storys med separata huvudpersoner och att man efter den tredje ska kunna freeroama med växling. Det vore ju fett om man låste upp hela storyn igen efter 100% avklarat spel, men att man nu kan köra i växlingsläge! :teehee: Det kanske var så du menade, men jag menar att spelet blir sjukt mycket mer långlivat om karaktärerna låses upp efter varann, och att man efter 100% får spela om storyn med växling :teehee:

Kul med alla hidden packages sen då, vad sägs om att de har 100 av totalt 400 att samla ihop var för sig, och att de sista 100 paketen enbart kunde tas med växlings-freeroam eftersom de är gömda på så vis att man måste coopa med de tre karaktärerna? icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela spelet blir kanske lite jobbigt, både för R* och till och med oss (spelarna) själva. Freeroam efter tredje storyn kan vara växla-mellan-baserat.

Hey, varför inte ha en fjärde storyomgång där man inte längre kontrollerar EN av dem, utan allihopa? Det jag hittills pratat om är bara att man har tre storys med separata huvudpersoner och att man efter den tredje ska kunna freeroama med växling. Det vore ju fett om man låste upp hela storyn igen efter 100% avklarat spel, men att man nu kan köra i växlingsläge! :teehee: Det kanske var så du menade, men jag menar att spelet blir sjukt mycket mer långlivat om karaktärerna låses upp efter varann, och att man efter 100% får spela om storyn med växling :teehee:

Kul med alla hidden packages sen då, vad sägs om att de har 100 av totalt 400 att samla ihop var för sig, och att de sista 100 paketen enbart kunde tas med växlings-freeroam eftersom de är gömda på så vis att man måste coopa med de tre karaktärerna? icon12_714337_0.gif

Gaah, älskvärt!icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller förresten, man kanske inte ska förvänta sig att de vill ta emot tips?
Alla, och då menar jag alla, seriösa företag har kontakt med sina konsumenter för frågor, tips och synpunkter. Men det verkar ju som att man får ställa in sig på att de inte vill ha tips till nästa spel i en av världens mest köpta spelserier. Det är deras förlust, och även vår. Ingen vinner på att de spärrat kommunikationen.
Eller att de ens utvecklar SAS? :teehee:

Nej, förstås, det kan man ju inte alls vara säker på. Men de vet med sig att det är väldigt många som vill ha ett SAS, frågan är bara om de tror att det kommer löna sig. Vissa saker vet de ju kommer göra så att många köper spelet: Multiplayer till exempel. Skulle inte tvivlare köpa SAS om det kom ett online-MPläge till PS2/3?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla, och då menar jag alla, seriösa företag har kontakt med sina konsumenter för frågor, tips och synpunkter. Men det verkar ju som att man får ställa in sig på att de inte vill ha tips till nästa spel i en av världens mest köpta spelserier. Det är deras förlust, och även vår. Ingen vinner på att de spärrat kommunikationen.

Nej, förstås, det kan man ju inte alls vara säker på. Men de vet med sig att det är väldigt många som vill ha ett SAS, frågan är bara om de tror att det kommer löna sig. Vissa saker vet de ju kommer göra så att många köper spelet: Multiplayer till exempel. Skulle inte tvivlare köpa SAS om det kom ett online-MPläge till PS2/3?

Skulle knappast köpa SAS om det kom ett sånt. Jag gillade inte alls SA, och knappast blir ett SAS bättre då heller... :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker snarare att om någon stad ska skippas, är det LS.

Fast nja... jag vill ju ha hela SA. LS blev lite väl uttjatat med all ghettokultur, så om SAS släpps vill jag verkligen inte ha enbart LS. Ett alternativ är ju att släppa SAS i episoder precis som Sam and Max, där de släpps med ~1½ månads mellanrum. Tre-fyra skivor kanske, så spelen blir grymt innehållsrika. Enda nackdelen är att man måste byta skiva för att åka mellan städerna, men hey! Det pallar vi väl? SA Portable! Wunderbar!

Ghettokulturen kanske var uttjatad i SA, men Mafios är ju mycket mer uttjatat genom hela GTA-serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag skulle nog inte köpa nåt SAS om det kom ett sånt. Det skulle säkert kunna bli ett bra spel, men åtminstone jag skulle inte vilja återvända till SA lika mycket som jag ville med LC och VC. Men men, det är ju bara vad jag tycker. :ph34r:

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog inte köpa nåt SAS om det kom ett sånt. Det skulle säkert kunna bli ett bra spel, men åtminstone jag skulle inte vilja återvända till SA lika mycket som jag ville med LC och VC. Men men, det är ju bara vad jag tycker. :ph34r:

Sant, det skulle nog inte jag heller vilja lika mycket. Men är det GTA och till PSP så är det ett givet köp!

...fast kanske inte till release eller högt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...