Jump to content

GTA-Sajten Song Contest


Foo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

%7Boption%7DRegler:

1. Instrument: tillåtet

2. Kör sång: tillåtet

3. Bakgrundsmusik av låt man sjunger: tillåtet (på låg volym i syfte att sjunga rätt)

4. Låten är minst 1 minut lång

4. Uppladdning sker HÄR och postas i denna tråd = Anmälan

5. Max 20 deltagare, minst 3 (för att det skall skapas en omröstning)

6. Bidragen skall vara inne senat 30:e November. 24:e December koras vinnaren.

7. Egna låtar är tillåtet

Är flera bidrag tillåtet? Det borde ju vara det, för det är inte orättvist att man har fler bidrag än ett. De som verkligen vill vinna får väl i så fall ligga i... :)

Ska det vara så lite musik som möjligt, eller får man sjunga med till musik som är i bakgrunden, fast högre än syftet att sjunga rätt? Alltså, är backup-musik tillåtet? Annars blir det ju bara idol-sång, och det är ju dåligt hur bra man än är. (Okej, jag kanske inte är skitbra, men jag vill veta.) Jag menar, om folk får spela piano och gitarr till sin sång borde man väl även få sjunga med till riktiga låtar (på (nästan) samma volym som ens sång)?

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är flera bidrag tillåtet? Det borde ju vara det, för det är inte orättvist att man har fler bidrag än ett. De som verkligen vill vinna får väl i så fall ligga i... :)

Ska det vara så lite musik som möjligt, eller får man sjunga med till musik som är i bakgrunden, fast högre än syftet att sjunga rätt? Alltså, är backup-musik tillåtet? Annars blir det ju bara idol-sång, och det är ju dåligt hur bra man än är. (Okej, jag kanske inte är skitbra, men jag vill veta.) Jag menar, om folk får spela piano och gitarr till sin sång borde man väl även få sjunga med till riktiga låtar (på (nästan) samma volym som ens sång)?

>_<

öhm, du får inte ha så hög musik att den rikta artistens röst hörs mer än din. Den ska gärna inte höras alls.

Du får ha fler bidrag, bara totala inte överstiger 20 st.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

öhm, du får inte ha så hög musik att den rikta artistens röst hörs mer än din. Den ska gärna inte höras alls.

Du får ha fler bidrag, bara totala inte överstiger 20 st.

Ok. Så låt säga att jag har en låt med instrumentala stycken och där sångaren hörs. Det verkar vara helt ok att höja volymen där det är instrumentalt, och sen får jag helt enkelt sänka den när den riktiga sångaren kommer in (för att han inte ska överrösta mig, eller höras så mycket alls).

Right? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Så låt säga att jag har en låt med instrumentala stycken och där sångaren hörs. Det verkar vara helt ok att höja volymen där det är instrumentalt, och sen får jag helt enkelt sänka den när den riktiga sångaren kommer in (för att han inte ska överrösta mig, eller höras så mycket alls).

Right? :blink:

Det låter som en vettig plan ja. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, här kommer mina bidrag;

Silent Noice - Muskeltroll...

Egenhändigt skriven låt, men lite inspelningshjälp av W-Master. Även han som splear synthen och gitarren. Låten är inte ens riktigt klar, för solot är inte pålagt ännu, men det hinner vi inte föränn efter anmälningstiden, så det här är världspremiär! :shifty:

http://www.starbase.se/files/Silent%20Noic...Muskeltroll.mp3

The Shame - Born To Be Hated

Egenhändigt skriven låt. Jag spelar alla instrument och sjunger, W-Master har mixat.

http://www.starbase.se/files/The%20Shame%2...0Be%20Hated.mp3

ArithMetica - Never Surrender

Inspelad av mig och W-Master. Egentligen så har vi ett helt band som heter ArithMetica, men det är bara vi som spelar på den här inspelningen... ;)

http://www.starbase.se/files/ArithMetica%2...20Surrender.mp3

Smååk - Mäts Of Darkness

Den här låten har jag skrivit och spelat in helt själv. För ganska länge sen, vilket även hörs både på ljudkvalitén och instrumenthanteringen (jag kunde inte spela)... Men det är en skön låt, och den är ganska rolig i alla fall, så jag låter den vara med... :blink: En kul notis är att låten är skriven tillägnad en gammal lärare som jag hade förut, och som hela klassen trodde var homosexuell. Han kallades just för Mäts (han hette Mats, men hade så fånig röst...) Och ja, det är han som pratar i början! :P

http://www.starbase.se/files/Smaak%20-%20M...%20Darkness.mp3

Hoppas ni gillar dom! B)

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...