Jump to content

Oficiella Speltips-tråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har verkligen inget roligt spel hemma nu. Mafia är tråkigt, Gta:sa, VC och LC är tråkiga, Madden 06 är tråkigt- ni fattar poängen.

Finns det något bra och prisvärt spel till ps2 som jag kan köpa / önska mig till julen ?

Canis Canem Edit? Sen ska man ju självklart köpa FFXII när det släpps! 23 februari... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medieval II Total War är det senast spelet i min spelsammling och jag är total förälskad. :D

Om ni gillar strategi spel är detta bara ett måste. Själv var jag kanske inte störrtförtjust i startegispel förrut men nu är det en helt annan visa.

Gillar speciellt att det är ett kombinerat TBS & RTS. Det är riktigt "spännande" att ge sig på ett stort cittadell med sina katapulter och pilbågskyttar i ett nattligt anfall med eldpilar som lyser upp hela himmelen.

Tycker att detta är ett självklart köp (eller varför inte önska sig till jul). Jag kan lova med 98.932 % säkerhet att ni inte blir besvikna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nej, need for speed är jättedåliga spel. Bara att köra, man behöver i princip inte svänga, bara att ta stöd av "väggarna" som inte finns.

Ska det vara bilspel då ska man först och främst köpa en sån HÄR.

Sedan skaffar man ett riktigt bilspel, dvs något av GTR-spelen eller GT Legends. DÅ blir det kul, det lovar jag. :huh:

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har glömt en spelserie som man bara måste spela igenom innan man dör.

Hela Final Fantasy serien.

Alla final fantasy spel har nånting specielt i sig.

MAN KAN HELT ENKELT INTE HATA FINAL FANTASY :wub:

Jag har bara spelat VII, VIII, IX och X. Nu får jag fan ta och spela de äldre också. Men först... TOLVAN!!!!! :wub:

.............................................:huh:

.............................................BÄST!

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nej, need for speed är jättedåliga spel. Bara att köra, man behöver i princip inte svänga, bara att ta stöd av "väggarna" som inte finns.

Ska det vara bilspel då ska man först och främst köpa en sån HÄR.

Sedan skaffar man ett riktigt bilspel, dvs något av GTR-spelen eller GT Legends. DÅ blir det kul, det lovar jag. :huh:

Är du ute efter realism så är LFS bättre än GTR eller GTL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nog glömmt att nämna Need For Speed spelen, eller från underground och uppåt. Eller jag har inte spelat underground 1. Visst blir det tjatigt i längden, men helt klart ett skitbra racingspel. Ska spelas. :huh:

NFSU2 Är det bästa av dom alla IMO

Dom nyare är overkliga på sina sätt, där har den här streetracing känslan försvunnit helt enkelt.

NFSU och NFSU2 är dom som jag råder mest om

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp med att hitta något bra WWII-spel.

Krav:

  • Helst strategi eller FPS men vill inte ha något där man är går och smyger och skjuter en efter en vill ha stora fält.
  • Sovjet vs. Tyskland

Och dehär vill jag inte ni tippsar mig om: CoD 1 och 2, Axis & Allies, Rise of nations

Sovjet vs. Tyskland.. stora fält.. Roligt att du säger det nu när man kan testa Red Orchestra på steam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sovjet vs. Tyskland.. stora fält.. Roligt att du säger det nu när man kan testa Red Orchestra på steam.

Stora fält där, öh nej? Vill ha nåt där flera hundra soldater springer i ett helt kras så får man mejja ner dem.

Eller helt enkelt ett strategi spel

Ska utforska lite mer om Sudden strike. Edit: Såg inte särkilt lockande ut :rolleyes:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och dehär vill jag inte ni tippsar mig om: CoD 1 och 2

3:an då? >_< ( :) )

Nej, men om du vill ha strategi så kanske du ska prova Company Of Heros eller vad det nu hette. Verkar bra, men jag har aldrig provat själv. Ett andra världskriget strategi spel. I PC-Gamer (Eller hur det nu skrivs) så stod det någonting om "nästa generations strategi" tror jag. Eller jag kanske inbillar mig, men du kan ju alltid prova. :P

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3:an då? ;) ( :lol: )

Nej, men om du vill ha strategi så kanske du ska prova Company Of Heros eller vad det nu hette. Verkar bra, men jag har aldrig provat själv. Ett andra världskriget strategi spel. I PC-Gamer (Eller hur det nu skrivs) så stod det någonting om "nästa generations strategi" tror jag. Eller jag kanske inbillar mig, men du kan ju alltid prova. :)

Only got PC.

Och din jävla gay jag sa faktist Sovjet vs. Tyskland så nu är jag besviken på dig ! :P :'( >_<

CoH är Amerikanarna mot Tyskarna till på köpet att jag har det redan

Btw, Installerade BF42 + FH 0.7 och det täcker nog mina behov en bra stund ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Only got PC.

Och din jävla gay jag sa faktist Sovjet vs. Tyskland så nu är jag besviken på dig ! :P :'( :)

CoH är Amerikanarna mot Tyskarna till på köpet att jag har det redan

Btw, Installerade BF42 + FH 0.7 och det täcker nog mina behov en bra stund >_<

Fast, man får faktiskt spela som ryss i CoD också bara så du vet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...